The Lord of the Rings: Gollum, Nacon, Gluma pro nové konzole bude trýznit rozdvojená osobnost

Gluma pro nové konzole bude trýznit rozdvojená osobnost

Hlavní hrdina The Lord of the Rings: Gollum nevypadá jako ve filmu. Grafika bude stylizovaná

5. 1. 2020
Název: The Lord of the Rings: Gollum Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 25. 5. 2023

Čeká nás velký comeback Tolkiena v digitálním světě? Amazon chystá ve spolupráci s Athlon Games a Leyou nové MMO ze světa Pána prstenů pro PC a konzole. Na cestě je ale také The Lord of the Rings: Gollum od německého studia Daedalic Entertainment. Akční adventuru, jejímž hlavním hrdinou – jak už ostatně samotný název napovídá – bude Glum, jsme vám představili už loni v březnu a nyní jsme se konečně dočkali dalších podrobností díky magazínu Edge. Některé informace se opakují, jiné jsou přesnější nebo úplně nové, a tak si můžeme udělat o připravovaném titulu lepší obrázek.

V první řadě vývojáři zopakovali, že jejich Glum nebude vypadat jako ten filmový. “Nechceme popudit lidi, kteří znají jen filmy. Ale zkrátka nevypadá jako Andy Serkis. Začali jsme s osobou, kterou byl a tu pak vyvinuli. Můžete vidět, že to kdysi bylo něco jako lidská bytost, předtím než ho Prsten zničil,” vysvětlil producent Kai Fiebig. “Máme víc možností, jak vyprávět příběh, než měli filmy. Bylo pro nás velmi důležité ukázat různé emoce. Potřebujeme někoho, koho byste mohli skoro milovat a na druhé straně se ho skutečně obávat. Věřte mi, že v některých chvílích se ho opravdu budete bát,” varoval Fiebig.

„Budete mít tak dva, tři, možná čtyři konflikty v každé kapitole, které povedou k závěrečnému rozhodnutí. A v něm bude například obtížnější vybrat si Sméagola, pokud jste předtím vždy stranili Glumovi.“

Určující má být i Glumova pověstná rozdvojená osobnost, která poskytla základ pro nějaké zajímavé herní mechanismy a volby. Game designér Martin Wilkes popsal, že v některých hrách může být nechtěně komické, když hlavní hrdina mluví sám k sobě, respektive k hráči a komentuje okolní dění či situaci. “My jsme schopní dát hráči nápovědu, protože Glum k sobě prostě mluví,” vysvětlil Wilkes.

Nejde přitom o to jen vybrat si, zda budeme spíš Sméagol, nebo Glum, jde o jednu bytost. Obě stránky jeho osobnosti přitom spolu neustále soupeří. “Budete mít tak dva, tři, možná čtyři konflikty v každé kapitole, které povedou k závěrečnému rozhodnutí. A v něm bude například obtížnější vybrat si Sméagola, pokud jste předtím vždy stranili Glumovi,” řekl Wilkes. Nikoho asi nepřekvapí, že Glumův přístup a stránka bude agresivnější, zatímco Sméagol bude preferovat defenzivnější postup.

Ve hře se objeví i obávaní Nazgûlové, neboli Prstenové přízraky, sluhové Temného pána Saurona. Titul má nabídnout gigantické úrovně a grafiku inspirovanou estetikou původních kreseb samotného Tolkiena. Už v březnu jsme psali, že se vývojáři nechtějí hnát za realistickou grafikou, a tak se možná dočkáme víc stylizované a pohádkové verze Středozemě. Stále nicméně nejsou k dispozici žádné screenshoty, nebo dokonce videa.

Navštívíme Sauronovu pevnost Barad-dûr v Mordoru a další místa. Každé přitom nabídne vlastní úkoly i postavy. Pokud jde o příběh, budeme svědky toho, co Glum prožíval poté, co už jeho mysl otrávil Prsten, ale ještě před událostmi známými z trilogie Pán prstenů. Titul se bude hrát jinak, než jsme u tohoto universa zvyklí, slibuje Daedalic.

The Lord of the Rings: Gollum bude akční adventura s prvky stealthu a vyjít má příští rok pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X.

Jak už jsme psali dříve, podle autorů smutného tvora ničí konflikt dvou osobností uvnitř jednoho těla. Od počátku přitom bylo prý cílem vytvořit hru, která bude víc příběhově orientovaná, než byly tituly s touto značkou v předchozích letech. Titul se bude opírat o knižní licenci a ne tu filmovou, takže místa, která známe, mohou vypadat jinak než v adaptaci Petera Jacksona. 

The Lord of the Rings: Gollum bude akční adventura s prvky stealthu a vyjít má příští rok pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X. Glum je prvním projektem nově navázané spolupráce mezi společnostmi Daedalic a Middle-earth Enterprises, ale v plánu jsou další projekty. O autorská práva na příběhy ze Středozemě se Daedalic začal ucházet už přibližně před pěti lety. Podle dřívějších informací na Glumovi pracuje relativně skromný tým o 35 lidech. Titul má pohánět technologie Unreal Engine od Epicu.

Obrázky u tohoto článku jsou pouze ilustrační a nepochází od vývojářů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru