Glum se zaměří na příběh a nabídne stealth prvky

Nová akční adventura nebude vycházet z filmů. Nabídne vlastní pohled na Středozem

26. 3. 2019
Název hry: The Lord of the Rings: Gollum Vývojář: Žánr:
The Lord of the Rings: Gollum

Pokud vše klapne podle plánu, za dva roky se budeme moci proměnit v Gluma. Německá společnost Daedalic Entertainment oznámila akční adventuru The Lord of the Rings: Gollum, která nás blíže seznámí s méně zmapovaným obdobím v životě této tragické postavy ze světa J. R. R. Tolkiena. Budeme totiž svědky toho, co prožíval poté, co už jeho mysl otrávil prsten, ale ještě před událostmi známými z trilogie Pána prstenů.

Podle autorů smutného tvora ničí konflikt dvou osobností uvnitř jednoho těla, takže snad budeme mít možnost trochu formovat i jeho osobnost, ať už se pokusíme dát víc prostoru původnímu Sméagolovi, anebo jeho zlému alter egu. Rozdvojená osobnost má hrát zásadní roli. Studio připomíná, že dobře známe příběh z knih a filmů, ale hra se bude soustředit právě na doplnění nezmapovaných míst.

O licenci na příběhy ze Středozemě se Daedalic začal ucházet už přibližně před čtyřmi lety.

Atraktivně působící novinka míří na PC i konzole a vzhledem k plánovanému datu vydání v roce 2021 a použité formulaci o “všech relevantních konzolích v dané době” se přímo nabízí, že nový Pán prstenů už vyjde na novou generaci herních systémů. Glum je prvním projektem nově navázané spolupráce mezi společnostmi Daedalic a Middle-earth Enterprises, ale v plánu už jsou další budoucí projekty. A protože se většina novinek věnuje jen rekapitulaci základních faktů, rozhodli jsme se pro vás posbírat střípky zajímavostí a detailů z různých rozhovorů napříč internetem.

O licenci na příběhy ze Středozemě se Daedalic začal ucházet už přibližně před čtyřmi lety, dozvěděli jsme se z rozhovoru pro magazín The Hollywood Reporter, který vyzpovídal spoluzakladatele studia Carstena Fichtelmanna. Od počátku přitom bylo prý cílem vytvořit hru, která bude víc příběhově orientovaná, než byly tituly s touto značkou v předchozích letech. Hnát se vývojáři nechtějí ani za realistickou grafikou, a tak se možná dočkáme víc stylizované a pohádkové verze Středozemě.

Hra se ostatně bude opírat především o knižní licenci a ne tu filmovou, takže její pojetí může být odvážnější a nesvazovat se výhradně stylem Petera Jacksona. Ve hře se tak neobjeví ani Andy Serkis, který postavu oživil na stříbrném plátně, a místa, která známe, mohou vypadat jinak než ve filmové adaptaci. Ta samozřejmě nepředstavuje jedinou možnou vizi. Stačí se podívat na různorodé obrazy inspirované Tolkienem, které vznikly dávno před Jacksonovými snímky díky talentovaným výtvarníkům z celého světa.

Autoři už dokonce ví, jaká známá místa nám ve hře ukážou, padlo v rozhovoru pro PC Gamer. Středobodem veškerého dění ale bude samotný Glum. Podle Daedalicu teď kromě něj nikdo jiný na hře ze světa Středozemě nepracuje, což tvůrcům dodává jistý klid. Titul se bude hrát jinak, než jsme u tohoto universa zvyklí a hlavní hrdina nabídne velmi odlišnou perspektivu. Stejně jako výtvarná vize, i ta herní má být odlišná od toho, co publikum očekává. Což je nepochybně odvážné, ale mohlo by to také být pro někoho potenciální překážkou.

Pokud jde o další projekty z Tolkienova světa, uvažují autoři, že se pustí v blízké budoucnosti také do příprav druhé hry.

Vývojáři ale chtějí podle rozhovoru pro VentureBeat přijít raději s něčím ambiciózním než dělat to, co dělají všichni ostatní. V rozhovoru pro Rock Paper Shotgun spoluzakladatel Daedalic Entertainment Carsten Fichtelmann naznačil, že se pro postavu jako Glum nabízí udělat něco se stealth prvky. To je podle něj zjevné, to ostatní zatím ale zůstává tajemstvím. Vnitřní zápas hlavního hrdiny a možnost činit volby na základě dvou hlasů, které k němu promlouvají, mohou naznačovat další vrstvu hry. Informaci o stealth pasážích přinesl i rozhovor pro Den of Geek.

Pokud jde o další projekty z Tolkienova světa, uvažují autoři, že se pustí v blízké budoucnosti také do příprav druhé hry. Podle Fichtelmanna na Glumovi bude pracovat relativně skromný tým o 35 lidech. Titul má pohánět technologie Unreal Engine od Epicu, ale bohužel v tuto chvíli není k dispozici žádné video ani screenshoty.

V roce 2021 by měl mít premiéru rovněž nový seriál ze světa Pána prstenů z produkce Amazonu. Fanoušci Středozemě se tak mohou těšit na velkorysou porci nového obsahu.

Obrázky u tohoto článku jsou pouze ilustrační a nepochází od vývojářů.

# fantasy # pán prstenů # stealth # středozemě # tolkien

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru