Glosa: Konec Project CARS? Mlčeti zlato, EA

Glosa: Konec Project CARS? Mlčeti zlato, EA

Když nechystáš další pokračování oblíbené série, nemusíš hned říkat, že s ní končíš

Zdroj: koláž/Vortex
9. 11. 2022

Ne snad že bych si chtěl tak úplně stěžovat na transparentní komunikaci, ale na oznámení o pozastavení vývoje série Project CARS ze všeho nejvíc nerozumím tomu, proč to vlastně Electronic Arts vytroubili do světa. Není zjevné, zda se vydavatel a novopečený majitel Codemasters, kteří zase vlastní Slightly Mad Studios, obával, že pravda stejně vyjde najevo. Ale jaká je to vlastně pravda? Že nedostane na startu zelenou další díl? Takovou spekulaci nebo koneckonců i potvrzenou informaci by klidně EA mohli odpálkovat s tím, že mají spoustu značek a na všechny se prostě nedostane. Nemuseli koneckonců tak fatálně podat zprávu ani interně svým zaměstnancům.

Nepochopte mě špatně, určitě nevolám po tom, aby nám vydavatelé věšeli bulíky na nos, ale tenhle případ a vzniklá kauza ze všeho nejvíc dokazuje, že EA vůbec neumějí komunikovat s fanoušky, nemají žádný cit pro diplomacii a nechápou, jak podobná prohlášení působí. Když se teď spekuluje, že na kahánku má také DiRT od Codemasters, musím si znovu klást otázku, proč vystavovat nějakým značkám takhle radikální stopku, když je prostě můžete nechat diplomaticky “odpočívat” podobně jako desítky dalších, které Electronic Arts nahromadili za uplynulých 40 let své existence. Ukončili snad EA oficiálně série jako Burnout, Command & Conquer, Medal of Honor, Road Rash, SSX, Ultima nebo Wing Commander, ačkoli na ně roky nesáhli? Nevšiml jsem si.

Na místě Slightly Mad Studios bych se vážně obával, kdy přijde navazující zpráva o tom, že se stali podpůrným týmem, který bude pomáhat třeba s live servis podporou jiné hry.

Důvody jsou teď irelevantní. Říkat, že už do značky nebudete investovat a že nemá budoucnost, mi přijde poněkud krátkozraké. Je pak opravdu těžké nezačít vzpomínat na to, co všechno Electronic Arts koupili a následně zrušili. Můžeme pro pořádek raději mluvit o studiích namísto hrách, ale i tak by ten seznam byl příliš dlouhý. Za zmínku stojí Westwood Studios, Visceral Games, Pandemic Studios, Origin Systems nebo Bullfrog… Ne, ten seznam je opravdu moc dlouhý. Na místě Slightly Mad Studios bych se ale vážně obával, kdy přijde navazující zpráva o tom, že se stali podpůrným týmem, který bude pomáhat třeba s live servis podporou jiné hry.

Najednou budoucnost Codemasters pod křídly EA nevypadá zase tak super. A v případě Slightly Mad Studios je celá situace ještě paradoxnější. Studio vzniklo už v roce 2009 a s Electronic Arts už spolupracovalo na Need for Speed: Shift a Shift 2: Unleashed. V roce 2019 se tým nechal koupit závodními specialisty z Codemasters, aby se slavný britský tým nakonec v roce 2021 stal součástí EA. Vzhledem k některým rozpačitým projektům z posledních let je na místě otázka, jak dopadne nové WRC od Codies, jehož licenci firma ukořistila ještě před akvizicí EA. Možná nakonec ještě fanoušci nebudou vidět uplynulé roky s Kylotonnem tak černě…

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru