Ghost of Tsushima, Sony Interactive Entertainment, Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima

Díky vývojářům Infamous se vypravíme do Japonska roku 1274

16. 5. 2018
Název: Ghost of Tsushima Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
17. 7. 2020
16. 5. 2024 (PC)

Společnost Sony letos v červnu uspořádá na veletrhu E3 v Los Angeles poměrně neobvyklou akci. Namísto tradiční konference se značka PlayStation bude prezentovat prostřednictvím menší show, která se zaměří především na čtveřici aktuálních titulů, o jejichž existenci už víme, ale dosud pochopitelně nevyšly. Nemáme čekat žádné hardwarové novinky a zatím Sony mlčí i stran nových oznámení. V každém případě nepřijdeme o nezávislé hry a tituly dalších vydavatelů, které na akci dostanou svůj prostor.

Můžeme nad tím spekulovat, můžeme lamentovat, ale faktem je, že letos se má akce nést ve znamení exkluzivních her Death Stranding, Spider-Man, The Last of Us Part II a… Ghost of Tsushima. Nového Spider-Mana už jsme si na Vortexu důkladně představili. Stejně tak jsme rozebrali i nejnovější informace o akčním survival hororu Days Gone. A protože o druhém The Last of Us a Death Stranding od Hidea Kodžimy je konkrétních detailů stále poskrovnu, zaměříme se tentokrát na akci Ghost of Tsushima, na níž jsme vás upozorňovali už v našem nedávném výběru nejzajímavějších exkluzivit na PS4 pro letošní rok.

K neobvyklé prezentaci vede možná japonského giganta skutečnost, že v předchozích letech na nás nejen na E3, ale třeba i akcích jako Paris Games Week nebo PlayStation Experience zaútočil kanonádou titulů, které dosud nedorazily na trh. Nebo možná už pracuje na projektech pro PlayStation 5 a o něm zatím nechce mluvit. A nebo je důvodem něco úplně jiného. Na každý pád právě do země vycházejícího slunce nás zavede akce Ghost of Tsushima, která se veřejnosti poprvé představila loni na podzim na zmíněném pařížském veletrhu. A my jsme pro vás posbírali všechny známé podrobnosti.

Pracuje na ni americké studio Sucker Punch Productions založené před více než 20 lety. Původně nezávislé studio dlouho úzce spolupracovalo se značkou PlayStation, až se v srpnu 2011 stalo nedílnou součástí Sony. Na kontě má tým zejména vysoce ceněné série Sly Cooper a Infamous. A nejen cestou od plošinovek k realistickým akcím tak trochu jeho portfolio připomíná práci studií Naughty Dog a Insomniac Games, kteří právě teď pracují na už zmíněných hrách The Last of Us 2 a Spider-Man.

Od vydání Infamous Second Son a standalone DLC First Light už uplynuly skoro čtyři roky a novinka představuje další velký posun v produkci studia. Tentokrát se díky vývojářům vypravíme do Japonska roku 1274, kde budeme coby samuraj čelit mongolské invazi. Osud ostrova Tsushima spočívá v našich rukou. Pokud ale má s naší pomocí hlavní hrdina uspět, ze samurajského kodexu musí pořádně slevit. Namísto masivních soubojů a válečnické cti přijdou ke slovu plížení a léčky.

Tuto proměnu jasně symbolizuje i moment v prvním traileru, kdy brnění samuraje doslova shoří na protagonistovi a záhy se před námi objeví v podobě nindži. Ostatně ne takto dramaticky, ale i ve skutečnosti se samurajové museli přizpůsobit a svou taktiku podřídit novému nepříteli. Čestný boj muž proti muži vystřídaly modernější početné šarvátky. Mongolové také ukázali samurajlm úplně nové zbraně jako střelný prach a výbušniny, které lze vrhat pod nohy koním ve snaze vyděsit je. Přesně to učinil na konci traileru i hlavní hrdina hry.

Mongolové si podmaní celý ostrov a vy jste jeden z posledních přeživších samurajů. K vítězství nepovede žádná čestná cesta. Musíte porušit staleté tradice a přijít s novým způsobem boje, lákají autoři. Z cesty samuraje musíte sejít na cestu ducha. Mimochodem, mongolská invaze do Japonska není fiktivní. K té první skutečně došlo v roce 1274 a i když byly nakonec obě neúspěšné, patří mezi významné kapitoly místních i světových dějin. Země vycházejícího slunce totiž dokázala zastavit územní expanzi Mongolské říše. Z tohoto období také pochází výraz kamikaze – božský vítr použitý v souvislosti s tajfunem, který potopil většinu mongolských lodí, a pomohl tak oslabit nájezdníky.

To na druhé straně znamená, že budou muset vývojáři nakládat s historickými prameny velice obezřetně, jelikož Japonci jsou na své dějiny velice hrdí a také citliví. Zejména, když je interpretují cizinci jako v tomto případě. Nicméně dohled japonské centrály by měl být v tomto ohledu dostatečnou zárukou kvality. I proto fanoušci věří, že se na rozdíl od velmi volně inspirovaného Nioh bude Ghost Of Tsushima držet historických knih přesněji.

Akční adventura má nabídnout otevřený svět a její autoři na ní pracují už od roku 2014. Ohánět se budeme ve hře katanou i lukem a v kůži Jina se vypravíme do bambusových lesů i pevností. Půjde o čistě singlovou záležitost, ale má se pochlubit velkou svobodou i nutností adaptovat se na různé bojové techniky. Města i vesnice mají být plné lidí, s nimiž bude moci Jin komunikovat, a autoři tvrdí, že feudální Japonsko je prostě jako stvořené pro 3rd person akci v otevřeném světě, který nás nebude ničím limitovat. A pokud byste o tom snad pochybovali, vše, co se objevilo v traileru, pohání vlastní engine studia.

Studio slibuje, že volby a rozhodnutí budou mít v novince mnohem větší důležitost než v jeho předchozích titulech. Zatím se však můžeme jen dohadovat, zda to znamená svobodu i v oblasti vývoje postavy a příběhu, anebo jen akce samotné. Tým rovněž naznačil, že si je vědom toho, že by hráči ocenili, pokud by titul nabídl japonský dabing i na Západě. A z některých náznaků lze usuzovat, že by do této oblasti nezabrousili, pokud by neplánovali fanouškům jejich přání splnit.

Ghost of Tsushima má být mnohem větší než Infamous Second Son a jde o vůbec nejrozsáhlejší titul, jaký kdy Sucker Punch udělali. Bez zajímavosti není ani skutečnost, že existence hry se málem provalila ještě před jejím oficiálním představením. Vývojáři totiž navštívili ostrov Cušima, aby se tu ponořilo do místopisu, historie a kultury, o čemž referovala lokální média. Naštěstí zprávy v malých místních novinách si v globálním měřítku nikdo nevšiml.

Autorům se stylizací světa a autenticitou pomáhali blíže neupřesněný japonský tým tak, aby vše odpovídalo reáliím. Díky této zpětné vazbě už ze hry zmizelo něco, co údajně nerespektovalo japonskou kulturu. Už pro trailer také vývojáři využili technologii motion capture, s jejím pomocí věrně zachytili pohyby čtyř živých koní. A nešlo jen o jednorázový experiment, na základě úspěšného testu bude technologie využita pro celou hru.

Podle studia bylo riskantní pustit se po tolika letech do nové látky, ale mělo to smysl a chtěli vytvořit něco úplně jiného. Celý tým díky novému projektu ožil, vypráví autoři. Navzdory historickému námětu a přesnosti má být samotný příběh smyšlený, proto se v něm objeví také fiktivní osoby i události. Přesto tým využil při svých rešerších pomoci mnoha odborníků, což určitě ocení především japonští hráči.

Jestliže se slzou v oku vzpomínáte na série jako Tenchu, Shinobi, Ninja Gaiden, Onimusha nebo Way of the Samurai, měla by být novinka právě pro vás. Ale třeba i pro ty, kteří považovali nedávné Nioh od studia Team Ninja za příliš obtížné, anebo si tolik nepotrpí na fantastické prvky. Ghost of Tsushima by nás mohl vylákat do boje ještě letos. Ale vyloučit nelze ani datum vydání připadající na příští rok.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru