Pokaždé, když jsem hodnotil nový díl ze ságy Assassin’s Creed, kladl jsem si otázku, zda by vůbec někdo dovedl podobně monstrózní hru vytvořit hned napoprvé. Dokázal by to i gigant jako Ubisoft, aniž by dlouhé roky nabaloval v průběhu celé série na sebe jednotlivé prvky? Coby fanouška a recenzenta mě tahle myšlenka nesmírně zajímala a znepokojovala současně při pomyšlení, že bych musel podobně rozsáhlý opus nejen zhodnotit, ale také popsat a musel bych se obejít bez berličky v podobě vědomí, že drtivá většina hráčů základní koncepci důvěrně zná. A pak mi skoro tři roky po svém oznámení konzoli PlayStation 4 dobyl historický titul Ghost of Tsushima. Možná ne tak děsivě rozsáhlý jako poslední Assassini, přesto stejně ohromující. V tom nejlepším slova smyslu je mi však nakonec oporou skutečnost, že novinka od studia Sucker Punch Productions je tím nejzdařilejším Assassinem zasazeným do feudálního Japonska, o němž jsme dlouhá léta snili. Možná dokonce Assassinem, který je původní podobě a vizi této ságy věrnější než nejnovější pokračování od samotného Ubisoftu.
Země vycházejícího slunce je tak prosycena hratelností, že by možná s tolika zajímavými novinkami nepřišel ani spekulovaný Assassin z Japonska, o němž fanoušci dlouhá léta snili.
Mongolové roku 1274 vtrhnou na japonský ostrov Cušima a rychle jej ovládnou. Hlavní hrdina Džin Sakai je jedním z poslední přeživších samurajů. Pokud má nepřátele porazit, musí sjednotit zbývající bojovníky, navázat nepravděpodobná spojenectví a především si osvojit úplně nový způsob boje. Tradiční samurajský přístup je neefektivní a autoři nám servírují emotivní a osobní příběh pádu samuraje, který se musí vzdát svých zásad a kodexu, pokud chce přežít a uspět. Nebude to vůbec jednoduché a pravidelně mu na této cestě budou někteří jeho spojenci i flashbacky připomínat, že se zpronevěřil tradicím a zradil principy, v nichž byl vychován, aby zachránil svůj domov. Protagonista ale musí riskovat vše. Bylo mu totiž současně vštípeno, že se má starat o své lidi, to je jeho povinnost a poslání. Cušima leží přibližně v polovině cesty mezi Koreou a Japonskem, a rozhoduje se tu proto v přeneseném slova smyslu i o dalším vývoji celé invaze. Na samém počátku autoři naznačovali, že půjde o jakýsi symbolický příběh o zrození prvního nindži. Pak od tohoto příměru tým upustil a akcentoval polaritu mezi samurajem a titulním duchem. Ve své podstatě hra ale skutečně vypráví příběh o přerodu samuraje, který se musí stát nindžou. Nebo alespoň trochu, aby dokázal obstát v boji s protivníkem, který je v početní, strategické i technologické výhodě.
Jedno je třeba si ujasnit hned na začátku. Na rozdíl od posledních dílů série Assassin’s Creed není Ghost of Tsushima akční RPG a ani se jím nesnaží být. Je to open world akční adventura s prvky stealthu podobně jako byli dlouho Assassini od Ubisoftu. To neznamená, že neobsahuje RPG prvky, různou zbroj, vylepšování výbavy a zbraní nebo strom schopností, ale hloubkou připomíná spíš Unity a Syndicate než Odyssey. I když to může znít zvláštně, ještě blíž má možná k The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Ghost of Tsushima má nicméně svůj vlastní nezaměnitelný styl i kouzlo. Klade velký důraz na japonské reálie, snaží se z nich vytěžit maximum nejen po stránce estetické, ale také co do obsahu. Země vycházejícího slunce je tak prosycena hratelností, že by možná s tolika zajímavými novinkami nepřišel ani spekulovaný Assassin z Japonska, o němž fanoušci dlouhá léta snili. A i když si mnohé prvky autoři od Ubisoftu vypůjčili, novinka od Sucker Punch stojí sebejistě na vlastních nohou a dokáže obstát i v přímém srovnání. Navíc je třeba ocenit, že otevřený svět takového rozsahu a v tomto pojetí dělali vývojáři vůbec poprvé. Přesto v něm můžete smysluplně strávit desítky hodin, aniž by vás začal nudit stereotypem.
Základní principy znáte, aniž byste hru zapnuli. K dispozici máte poměrně rozsáhlý ostrov rozdělený do trojice regionů, který se vám postupně otevírá. Jeho plocha možná není tak ohromující jako šílenosti, které předvádí v posledních letech vývojáři Assassina, ale je vysoce nadstandardní. V Ghost of Tsushima se nevypravíte na moře, ani neopustíte titulní ostrov. Vadit by vám to ale vůbec nemělo. Brzy se tu totiž budete cítit jako doma podobně jako hrdina. Svět je navíc neobyčejně pestrý, od jihu na sever se neustále proměňuje jeho příroda i klima. Je plný pozoruhodných míst, která je radost objevovat přesně, jak autoři slibovali, a na celé kulise je dobře patrné, že vznikala s pomocí pečlivé lidské ruky. Kromě hlavních misí máte k dispozici řadu vedlejších úkolů, které se dále dělí podle rozsahu a důležitosti na několik kategorií. Část úkolů plníte ve prospěch svých spojenců a trochu připomínají malé osobní příběhy jako z Mass Effectu 2. Na nich mě skutečně potěšilo, že na sebe navazují a tvoří vlastní zajímavé a propracované příběhové oblouky. Není to jen slepenec nahodilých questů. Další část úkolů se dotýká místních mýtů a legend. A pak jsou tu samozřejmě k dispozici všemožné službičky pro “sousedy“, události, k nimž dochází dynamicky, a nespočet míst, která volají po tom, abyste je dobyli anebo osvobodili. Za všechny přitom obdržíte body, které můžete investovat do nových schopností, ale často také speciální výbavu nebo dokonce nějakou unikátní dovednost.
Titul mě příjemně překvapil tím, že vás i po několika dlouhých hodinách zaskočí nějakou úplnou novinkou. Autoři si chytře šetří některé dovednosti a prvky do druhé poloviny příběhu, a tak nemáte už ve třetině pocit, že umíte vše podstatné a hra vás nemůže ničím překvapit. I když tak třeba od počátku hrdina docela obstojně šplhá po skalách, římsách, provazech i budovách, nedosahuje zručnosti assassinů. Časem ale začne používat také kotvičku na laně a rázem je z něj mnohem schopnější lezec. Od Ubisoftu Džin odkoukal i používání otrávených šipek, kouřové granáty nebo odlákání pozornosti. To je trochu nezáviděníhodný úděl každé podobné hry, která bude kráčet ve šlépějích Assassina. Některými fintami vás už prostě nepřekvapí. Pokud třeba namísto smrtící šipky zasáhnete nepřítele takovou, která jej poštve proti jeho spolubojovníkům, odehraje se vám před očima scéna, kterou jste viděli už bezpočtukrát. Přesto stealth představuje zásadní součást hratelnosti a je v něm možná přesvědčivější a klade na něj větší důraz než Origins a Odyssey. Sucker Punch vás nenutí stát se duchem napořád, nemusíte se spoléhat na plížení, kradmý postup, léčky a pasti. Ghost of Tsushima vám ale neustále připomíná, že si tak leccos usnadníte. Otevřené konfrontace budou časem čím dál náročnější. Mezi cestou samuraje a ducha ale můžete plynule kdykoli přecházet, klidně i v rámci jedné akce, která začne potichu a když se něco zvrtne, změní se v krvavou lázeň. Musíte na to ale myslet i při rozdělování zkušenostních bodů a odemykání nových schopností, abyste se nevyhranili jen jedním směrem.
Ať už bojujete proti jednotlivci, anebo početné skupince, boj je nesmírně napínavý, ale nepostrádá ani eleganci klasických samurajských filmů. Za zdejší choreografii by se nemusel stydět žádný režisér.
Byla by ostatně obrovská škoda zdejší soubojový systém opomíjet, protože patří k tomu nejlepšímu na celé hře. Vývojáři dokázali vytěžit maximum z relativně jednoduchých principů, které ale aplikují neokoukaným způsobem. K dispozici časem máte čtveřici základních postojů, z nichž každý platí na jiného soupeře. I mezi nimi v boji plynule přepínáte. Každý postoj pak tvoří dvojice různě silných útoků a nechybí samozřejmě ani komba, možnost vyskočit, uskočit nebo vykrýt atak soupeře. V souboji navíc uplatníte i další dovednosti, jako je lukostřelba, schopnost vrhnout ostrou čepel, kterou vyvedete protivníka z rovnováhy, hodit mu pod nohy můžete i výbušninu a tak podobně. Ať už bojujete proti jednotlivci, anebo početné skupince, boj je nesmírně napínavý, ale nepostrádá ani eleganci klasických samurajských filmů. Za zdejší choreografii by se nemusel stydět žádný režisér. Ty nejobávanější bojovníky pak můžete vyzvat ve zvlášť působivém a dramatickém podání a souboje s nimi patří k nejnáročnějším částem hry. Takové duely pak připomínají mnohdy spíš bojovku než akční adventuru. Dočasně se dokonce pohybujete v prostorově omezené aréně.
Když vás čeká větší akce, hrdina svůj vpád plánuje spolu s vámi, a elegantně vás tak upozorní na možné cesty, způsoby, jak někam vniknout, nebo interaktivní prvky, které můžete využít ve svůj prospěch. Klasikou jsou už v tomto oboru zápalné sudy a další hořlaviny nebo divoká zvířata, která lze poštvat na nepřátele. Nechybí ostatně ani pověstné dobývání pevností a táborů známé z jiných podobných her. Určitě jste v nich ale nenarazili na možnost vyzvat soupeře čestně na souboj a zlikvidovat pár prvních protivníků v elegantní, ale náročné výzvě, kde jediný zásah znamená smrt. Ghost of Tsushima také ještě častěji než Assassin zkouší do akce zapojit vaše spojence a zúčastníte se i několika poměrně velkých bitev, jejichž zpracování je věrohodnější, než dosud bylo v podání Ubisoftu. Pokud jde o další prvky hratelnosti, asi vás nepřekvapí zpracování vyšetřování, ale relativně časté stopování nepřítele mi přišlo zábavnější než v jiných hrách. Jednu z nejpůsobivějších novinek představuje systém navigace. V Ghost of Tsushima vás totiž k cíli navádí vítr. Obvykle vane jen slabě, ale kdykoli jej můžete nechat zesílit, abyste viděli jeho směr jasněji. Časem se ale dokážete přirozeně orientovat jen podle lehkého vánku. Stylové i praktické, protože se obejdete bez zbytečných informací v rozhraní.
Autoři od počátku mluvili o tom, že chtějí napodobit styl slavného Akiry Kurosawy a po japonském režisérovi pojmenovali i speciální audiovizuální mód, který černobílým obrazem i upraveným zvukem odkazuje k jeho legendárním filmům. I když to vývojáři chvílemi možná se stylizací přehánějí, faktem je, že se jim střihem, způsobem vyprávění, hudbou, dialogy i kamerou zručně povedlo samurajské snímky napodobit. Nejspíš poznáte, že nejde ve skutečnosti o japonskou hru, protože občas je výsledkem malý kýč, ale mnohem častěji jsem se obdivoval jejich podání. K výsledku samozřejmě hodně přispívá autentický japonský dabing, který je k dispozici vedle anglického. Atmosféru mnohdy prohlubují maličkosti. Jako třeba možnost změnit počasí s pomocí hry na flétnu. Quick-time minihra, která vám umožní zlepšit vaše statistiky, má podobu sekání bambusů. Když dorazíte na nějaké zvláštní místo, můžete složit haiku. Zdraví zase obnovíte a posílíte během koupelí v přírodním pramenu.
Ghost of Tsushima se pyšní výborným technickým zpracováním. Tak obrovská hra se nikdy nemůže vyhnout drobným chybám. Občas narazíte na glitch v animaci nebo prolínající se modely či objekty jako třeba v případě zbraně, která koliduje s oblečením hrdiny. Obvykle ale sledujete grafiku se zatajeným dechem. Stylizace podtrhuje krásné přírodní scenérie, které jsou záměrně teatrální, ale i bez ní není těžké uvědomit si, že jde o jednu z nejkrásnějších her zasazenou do otevřeného světa. Pro PS4 exkluzivní titul je samozřejmě snazší vytěžit maximum z jediné platformy než třeba pro multiplatformního Assassina, ale je radost sledovat hru, která nabízí takovou obrazovou kvalitu na konci generačního cyklu. Patrné je to především na husté vegetaci, postavách, detailech jejich obličejů a animacích. Mimika a herecké výkony sice nedosahují hvězdných kvalit The Last of Us Part II, ale převyšují běžný standard open world her. Naneštěstí ne všem filmečkům věnovali autoři takovou péči, čímž se plynule přesouváme k nedostatkům, které nelze zatajovat. Kvalita cut scén velmi kolísá, některé mají až filmovou výpravnost, jiné se omezují na banální scénky, v nichž postavy prostě stojí proti sobě, konverzují, někam jdou a občas se změní úhel kamery. V tu chvíli se i postavy pohybují velmi jednoduše a hra kopíruje obvyklé chování NPC. Mnoho akcí odděluje střih a nesledujete, jak hrdina vykoná daný úkon. Například když má něco sabotovat. Prostě se tak instantně stane. Podivně působí i chvíle, kdy se plížíte nepřátelům jen těsně nad jejich hlavou a oni o vás prostě netuší, protože nad nimi jste podle pravidel hry v bezpečí.
Ať už jde o vyobrazené japonské meče nebo další části vybavení, nechci autory omlouvat, ale domnívám se, že se snažili naplnit jakýsi stereotyp samurajského dobrodružství a trefit se do očekávání zákazníků.
Problém podle mě představují zbytečně malé titulky a nemožnost jejich velikost změnit. Odtud už je jen krůček k českému překladu. Lokalizace je nejen vítaná, ale po dramatické stránce bych řekl i velmi zdařilá. Nenarazil jsem na žádné šokující chyby ani anomálie s jedinou výjimkou. Výhrady mám k transkripci japonských jmen do češtiny, která je zvláštní. V některých případech se drží anglického systému, jindy najíždí na český způsob. V některých jménech a názvech dokonce oba přístupy kombinuje. Samotné jméno hlavního hrdiny Džin Sakai se správně nepřepisuje s J a působí to, jako by vývojáři či vydavatel chtěli, aby bylo jméno všude napsané stejně. V jiných případech přitom ale hra operuje s českými znaky a opouští anglickou transkripci. Podobně vás mohou trknout některé historické nepřesnosti, na něž jsem se snažil poukázat už ve svém nedávném tématu. Ať už jde o vyobrazené japonské meče nebo další části vybavení, nechci autory omlouvat, ale domnívám se, že se snažili naplnit jakýsi stereotyp samurajského dobrodružství a trefit se do očekávání zákazníků. Jinými slovy, nemyslím si, že by se po letech intenzivního výzkumu a konzultací dopustili tak laciných chyb z nevědomosti. Podle mě se na několika místech zjevně odchýlili od historie zcela záměrně, jak předesílali, aby výsledek odpovídal tomu, co si běžný hráč v takovém příběhu představuje. Podobně jako to zcela běžně dělají filmaři, ačkoli mají k ruce týmy historiků.
Bez ohledu na uvedené výtky jsem se u hry skvěle bavil. Musím přiznat, že se mi hodně trefila do vkusu a cítil jsem se být její jasnou cílovkou. Nic jsem jí ale nedal zadarmo, vlastně jsem čekal trochu méně a byl jsem výsledkem příjemně překvapen. Souboje jsou mnohem zajímavější, než jsem doufal. Svět mnohem přitažlivější, než jsem si ho představoval. A příběh, který hra vypráví, podle mě patří k tomu nejlepšímu na poli open world her. I když mě překvapilo, že se autoři nakonec rozhodli upustit od morálního či karmického systému i voleb a jedno z mála rozhodnutí, které učiníte, se týká barvy a jména vašeho koně a to druhé se objeví až v samém závěru, nakonec s vývojáři v tomto smyslu sympatizuji. Ne vždy sice vypráví příběh, který bych napsal hrdinovi sám, pokud bych měl na vybranou, ale rozhodně díky jeho linearitě dokázali vyprávět nesmírně silný a poutavý epos plný zajímavých postav, který má poselství a slouží nějakému cíli a smyslu. Závěr hry je sice trochu nenadálý, ale velmi emotivní. A co je nejdůležitější, jen tak na něj určitě nezapomenete. Já sám budu na finále ještě dlouho vzpomínat.
Obrovský a krásný svět, který přímo volá po prozkoumávání
Dramatický příběh plný charismatických postav
Propracovaný a odměňující soubojový systém
Spousta japonských reálií a odkazů na zemi vycházejícího slunce
Autoři přesvědčivě napodobili estetiku samurajských filmů
Hlavní i vedlejší mise nabízí smysluplný obsah na desítky hodin
Stále odemykáte nové věci a osvojujete si nové schopnosti
Zábavný stealth a možnost střídat roli samuraje a ducha
Minimalistická navigace za pomoci větru
Výborné technické zpracování a výtvarná stránka
Některé prvky z Assassinů vás už v opakovaném podání nenadchnou
Titulky jsou malé a není možné změnit jejich velikost
Některé filmečky a animace by zasloužily více péče
Nezvyklá transkripce japonských jmen a historické nepřesnosti
Ghost of Tsushima představuje znamenitý konec životního cyklu konzole PlayStation 4. Je důkazem, že podobně obrovskou hru lze vytvořit hned napoprvé, aniž byste se opírali o předchozí díly. Jestliže se o něm v poslední době říkalo, že je to vlastně takový Assassin z Japonska, dlužno dodat, že dnes bych to chápal spíš jako poklonu Ubisoftu, protože Sucker Punch dokázali, jak obrovskou chybu francouzský gigant udělal, když se zemi vycházejícího slunce až dosud tvrdohlavě vyhýbal. Teď už do feudálního Japonska hráče brát nemusí.
Vím že je o tom zmínka i ve článku a rozhodně se nechci přít o správnosti podle pravidel. Ale u historických, případně fantasy děl je strašně důležitá atmosféra. Pro tu je daleko, ale daleko lepší jména pokud možno nepřechylovat. Případně ponechat anglický přepis (i tady by bylo lepší nechat tak všechny jména a ne jen Jina) Jsou výjimky, kde to atmosféru nenaruší. Ruská jména například, nebo obecně slovanská. Ale číst někde o japonském samuraji Džinovi je vážně brekeš.
Každopádně bez ohledu na to, je to Jin v oficiálním překladu. Předpokládám, že ten překlad podléhá kontrole a prochází schvalovacím procesem. Takže autor díla si přeje aby to byl i v CZ verzi Jin, tak je to Jin. Podle mě je mimo ho pro účel recenze přejmenovávat.
Mám z toho rozporuplné pocity, vypadá to nádherně, nedostatky tam jsou také. Ale co obtížnost? Ve všech videiích padají nepřátelé jak hrušky, ještě jsem neviděl že by tam byla nějaká výzva, přečíslení protivníků a útoky připomínají klasickou sekanou, tím nechci říct ani náhodou že by mělo jít o nějakou simulaci, ale přecejen bych čekal větší reálnost v soubojích. AI se chová v některých videích opravdu divně a nelogicky.
Jirko skvělá recenze, díky moc!
Jsem rád, že předobjednávka nebyla chyba, Japonsko miluju a na tohle se opravdu dost těším a v pátek hned vyzvedávám! 🙂
Je to vlastně asi dobře, že AC z Japonska není a je tahle hra. Ubisoft by z toho asi udělal další rubačku, co by tak skvěle nedopadla …
Hru mám předobjednanou, tak poslední hra od Sony a pak vzhůru na PS5. Doufám, že to bude pecka, ale ve světě padají velké známky tak asi bude. Ten Assassin mě trochu vylekal, protože naprosto odmítám cokoliv hrát od Ubi, ale asi chápu co tím autor myslel. Jinak díky za recenzi, je fakt skvělá. Jirka si s ní vyhrál, na druhou stranu jak tak sleduju vortex je tohle vzhledem k zasazení přesně hra pro něho 😀
Jirka Bigas je dle mého ten nejlepší recenzent ve Vortex týmu .Nahlaží na hru že všech stran ,velmi inteligentně vše zhodnotí,Jirko všimni si jak třeba u hrej.cz to prakticky hodili do průměru svou recenzi .Někde padají nejvyšší hodnocení .Já si myslím že tady je hodně důvodu si myslet že jde o skvělou hru a že taky jde ale ne každý má rád takové hry a hodnotí hru neobjektivně na základě osobního hodnocení
Před pár měsíci byl ve vortexu japanolog Jan Sýkora a bavili jste se o nějakém dalším možném pohledu na hru GoT. Uskuteční se nějaký stream s tímto pánem ? Jinak super recenze a díky za ní 🙂
Tiež ma zaujima názor toho pána. A vďaka za recenziu, čakal som s predobjednávkou na váš názor. Som fanúšik histórie a aj assasina a myslím že podobné hry je to čo herný svet potrebuje (teda aspoň môj herný svet)
Snad můžu už teď říct, že pan Sýkora byl potěšený velmi kladným ohlasem na náš nedávný rozhovor ve vidcastu a psal mi, že se na ukázku hry těší a zajímá ho. Věřím, že to klapne brzy.
Recenze celkem pěkná, těším se, až si hru zahraji. Dost mi ale vadilo, že recenze byla postavena na opakovaném srovnávání s Assasinem. Chápu snahu autora o připodobnění k dané hře, zmínit ji ale více než patnáctkrát bylo už moc a při čtení recenze to dost ruší. Tím nechci říct, že bych s narážkami nesouhlasil či Ubisoft obhajoval, pouze mi vadí přemíra odkazů.
Beru zpětnou vazbu, vážím si toho postřehu. Možná na tom něco bude, přesto bych se asi nerozhodl jinak. Já jsem tu recenzi na tom srovnání záměrně postavil, není to „nedopatření“. Je to leitmotiv toho textu. Chtěl jsem akcentovat, že po nedávném představení gameplay ukázky všichni hru začali s Assassinem srovnávat. Ty hry k sobě mají blíž než jakékoli dvě jiné v tomto žánru. Oba jsou to historické akční tituly s prvky stealthu v otevřeném světě s řadou podobných nebo dokonce shodných mechanismů, z nichž jedna je zjevně inspirovaná druhou, ať už to autoři přiznají, nebo ne. Přišlo mi to proto velmi na místě. Pokud na trhu existují dvě tak podobné hry a minimum další relevantní konkurence, porovnání se nevyhneme. Ze stejného důvodu si myslím, že jsou texty o Mortal Shell a podobných „fromovkách“ plné srovnání s Dark Souls apod. Nešlo mi ani tak o to ukázat vždy, co kdo dělá lépe, ale dát hráči možnost udělat si lepší představu na základě něčeho, co dobře zná. Nechci to pojetí textu nějak zuřivě obhajovat, spíš na vysvětlenou, proč má takovou formu.
Upřímně, nevím, zda je to víc stářím, nebo prachem, ale moje PS4 Pro už hučí u většiny podobně náročných her. Asi se všichni shodneme, že právě hlučnost, respektive odvod tepla je jeden z největších problémů aktuální generace, který má ta budoucí v případě obou firem řešit.
Ghost of Tsushima plně podporuje technologii HDR. Na PS4 Pro i PS4 běží standardně ve 30 fps, respektive má běžet. Na Pro pak nabízí možnost vybrat si mezi kvalitnější grafikou a vyšším frameratem. Mělo by to být tedy 30 fps při 1440p a odemčený framerate při rozlišení 1080p. I při zamčeném frameratu je ale na Pro vše stabilní a dal jsem přednost hezčímu obrazu. Základní PS4 se tady může potýkat s nějakým kolísáním. Na standardní verzi PS4 se můžeme ještě blíže podívat ve čtvrtek ve streamu, abyste si sami udělali přesnější obrázek.
Moc super recenze. Přesvědčilo mě to ke koupi. Byl jsem fanoušek assasinů do té doby než se z toho stalo RPG. A jestli říkáte že se to starým ac podobá plus dobrý příběh,vizuál , gameplay navrch lokalizaci. Take my money.
Pokud se nemýlím, tohle je jedna z mála videorecenzí, která vznikla na základní PS4, takže to můžeš posoudit sám. Obávám se ale, že obraz degraduje víc komprese při zpracování videa a následný upload na YT. Ostatně ani naše video nezachycuje přesně původní čistý obraz.
Fajnová recenze. Jsem mnohem víc natěšenej na hru. Vsadim se že až hra vyjde a u hráčů bude kladně přijata, tak příští Assassin od Ubisoftu bude zasazen do Číny nebo Japonska.
Řekl bych, že průměrného hráče, který nebude ignorovat vedlejší úkoly a aktivity, ale současně nesplní zdaleka všechny, hra zaměstná přibližně na 30 hodin. Potenciál je tam určitě na 10 dalších, možná i 20, pokud budeš chtít zkompletovat vše.
Vortex.cz používá soubory cookie, aby vám poskytl co nejrelevantnější výsledky tím, že si zapamatuje vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním všech souborů cookie. Můžete také v „Nastavení cookies“ poskytnout souhlas pro jednotlivé možnosti.
Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Soubory cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a jsou kategorizovány podle potřeby, jelikož jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Odhlášením se z některých z těchto souborů cookie může ovlivnit váš zážitek z prohlížení.
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
__atuvc
1 year 1 month
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
__atuvs
30 minutes
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
ss
1 year
This cookie is set by the provider Eventbrite. This cookie is used for the functionality of website chat-box function.
Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.
Cookie
Délka
Popis
dc
1 year
Cookie used to enable A/B testing within the website.
Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
__gads
1 year 24 days
The __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites.
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_gtag_UA_129515720_1
1 minute
Set by Google to distinguish users.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Hotjar sets this cookie to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie.
_hjFirstSeen
30 minutes
Hotjar sets this cookie to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether it was the first time Hotjar saw this user.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's pageview limit.
_hjIncludedInSessionSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's daily session limit.
_hjTLDTest
session
To determine the most generic cookie path that has to be used instead of the page hostname, Hotjar sets the _hjTLDTest cookie to store different URL substring alternatives until it fails.
at-rand
never
AddThis sets this cookie to track page visits, sources of traffic and share counts.
browser_id
7 days
This cookie is used for identifying the visitor browser on re-visit to the website.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
GUC
1 year
The GUC cookie is set by Yahoo for Yahoo conversion tracking.
ibbid
session
Set by iBillboard, this cookie collects visitor information that becomes an ID string which can be used to target groups with similar preferences.
uid
2 months
This is a Google UserID cookie that tracks users across various website segments.
uu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements across websites.
uvc
1 year 1 month
Set by addthis.com to determine the usage of addthis.com service.
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace za účelem poskytování přizpůsobených reklam.
Cookie
Délka
Popis
A1S
session
This cookie is associated with Yahoo Search Analytics and is used for advertising purposes.
ab
1 year
Owned by agkn, this cookie is used for targeting and advertising purposes.
B
1 year
This Cookie is used by Yahoo to anonymously store data related to user's visits, such as the number of visits, average time spent on the website and what pages have been loaded. This data helps to customize website content to enhance user experience.
CMID
1 year
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
CMPRO
3 months
CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising.
CMPS
3 months
CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads.
CMST
1 day
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
id
3 months
Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads.
IDE
1 year 24 days
Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
loc
1 year 1 month
AddThis sets this geolocation cookie to help understand the location of users who share the information.
mdata
1 year 1 month
This cookie is used by Media Innovation group and registers a unique ID to identify a visitor on their revisit, in order to show them relevant ads.
ov
1 year 1 month
This cookie is set by the provider mookie1.com. This cookie is used for serving the user with relevant content and advertisement.
TapAd_3WAY_SYNCS
2 months
TapAd sets this cookie for data synchronization with advertising networks.
TapAd_DID
2 months
TapAd sets this cookie to offer personalized content, social media features, and traffic analysis for its retargeting of online advertising.
TapAd_TS
2 months
TapAd sets this cookie to track users across devices to enable targeted advertising.
TDCPM
1 year
TDCPM cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
TDID
1 year
TDID cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
tu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements
across websites.
tuuid
1 year
The tuuid cookie, set by BidSwitch, stores an unique ID to determine what adverts the users have seen if they have visited any of the advertiser's websites. The information is used to decide when and how often users will see a certain banner.
tuuid_lu
1 year
This cookie, set by BidSwitch, stores a unique ID to determine what adverts the users have seen while visiting an advertiser's website. This information is then used to understand when and how often users will see a certain banner.
ut
1 year
Cookie used to analyse target groups and hold the number of website hits in various subject areas.
uuid
1 year 27 days
MediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
zuuid
1 year
This cookie contains an anonymous numerical identifier to identify the user in our system.
zuuid_lu
1 year
This cookie contains a numerical timestamp to store the last time the user was updated in the system.
Další nekategorizované soubory cookie jsou ty, které jsou analyzovány a dosud nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Cookie
Délka
Popis
_hjSession_2633384
30 minutes
No description
_hjSessionUser_2633384
1 year
No description
A1
1 year
No description
A3
1 year
No description
aum
1 year
No description available.
bblosync
never
No description available.
bm2uu
3 months
No description available.
bsw_origin_init
past
No description
C
1 month
No description
cct
1 year
No description available.
custom_data
past
No description
GoogleAdServingTest
session
No description
SONATA_ID
1 year
No description available.
syncdata_NEU
10 days
No description available.
syncdata_TAP
10 days
No description available.
test
1 hour
No description available.
xtc
1 year 1 month
No description
zuuid_k
1 year
No description
zuuid_k_lu
1 year
No description
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Každopádně bez ohledu na to, je to Jin v oficiálním překladu. Předpokládám, že ten překlad podléhá kontrole a prochází schvalovacím procesem. Takže autor díla si přeje aby to byl i v CZ verzi Jin, tak je to Jin. Podle mě je mimo ho pro účel recenze přejmenovávat.
Jsem rád, že předobjednávka nebyla chyba, Japonsko miluju a na tohle se opravdu dost těším a v pátek hned vyzvedávám! 🙂
Je to vlastně asi dobře, že AC z Japonska není a je tahle hra. Ubisoft by z toho asi udělal další rubačku, co by tak skvěle nedopadla …
https://www.youtube.com/watch?v=FTPNtdloOVc
https://www.youtube.com/watch?v=q6_0kmt9R-4
https://www.youtube.com/watch?v=q6_0kmt9R-4