Ghost of Tsushima, Sony Interactive Entertainment, Ghost of Tsushima nabídne nový příběh i verzi pro PS5

Ghost of Tsushima nabídne nový příběh i verzi pro PS5

Vypravíme se na nový ostrov Iki a dostaneme japonský lip sync. Nebude to ale zadarmo

Zdroj: Sony
Název: Ghost of Tsushima Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
17. 7. 2020
16. 5. 2024 (PC)

Společnost Sony oficiálně oznámila titul Ghost of Tsushima Director’s Cut, o němž se před pár dny mluvilo v souvislosti s ratingem v databázi ESRB. Hra dorazí na PS4 a PS5 už 20. srpna a slibuje úplně nový ostrov Iki a speciální vylepšení pro novou konzoli od Sony včetně podpory haptické zpětné vazby na ovladači DualSense nebo lip sync pro japonský dabing, který původní hra neměla.

Autoři ze studia Sucker Punch Productions podle svých slov hodně přemýšleli, jak rozšířit příběh hlavního hrdiny, a procházeli reakce hráčů, které by jim pomohly vylepšit celý zážitek. Výsledkem je úplně nová edice úspěšné hry, která nepřichází jen s novou kapitolou, ale také s novými funkcemi, které přímo vycházejí z některých nejčastějších přání komunity.

Režisérská verze dorazí, jak už bylo řečeno, na současný i minulý PlayStation a bude samozřejmě zahrnovat i veškerý dosavadní obsah. Hlavním lákadlem je ale úplně nová příběhová expanze. Sousední ostrov Iki ležící vedle Cušimy byl rovněž cílem invaze a právě sem se vypravíme. Protagonista hry sem cestuje, aby prošetřil zvěsti o přítomnosti Mongolů. Brzy se ale sám ocitne ve víru událostí, které mají osobní podtext a donutí ho znovu prožít některé traumatické události z vlastní minulosti.

Zdroj: Sony

Autoři slibují brzy prozradit více podrobností o příběhu na Iki. Ale už v tuto chvíli nás lákají na nové postavy a nebo nová prostředí. Můžeme tu získat nové vybavení pro hrdinu i jeho koně, vyzkoušíme si nové minihry, osvojíme si nové techniky, narazíme na nové typy nepřátel a mnoho dalších věcí. Vývojáři lákají rovněž na nová zvířata. Director’s Cut také nabídne další trofeje navázané na dobrodružství ostrova Iki.

Bez ohledu na to, že bude rozšířená verze Ghost of Tsushima dostupná na současné i předchozí generaci PlayStationu, na hráče s novější konzolí čeká několik bonusů navíc. Zástupci Sucker Punch paradoxně jako první nezmiňují rychlejší načítání nebo kvalitnější obraz, ale implementaci odpovídající artikulace postav v cut-scénách, zvolíte-li japonský dabing. Lip sync na tuto jazykovou verzi totiž původní hře chyběl, což se současně stalo jedním z mála bodů kritiky, která na hru mířila. Díky výpočetnímu výkonu PS5 proto mohou být cut-scény renderovány v reálném čase a japonština bude sedět nejen na novém ostrově Iki, ale také u veškerého původního obsahu.

Vývojáři poznamenávají, že limitem pro vstup na Iki je nutnost propracovat se na začátek druhého aktu.

Dále vývojáři potvrzují, že všechny části Ghost of Tsushima – tedy nejen základní hra a rozšíření v podobě ostrovu Iki, ale také multiplayerová část Legends – budou plně podporovat haptickou odezvu ovladače DualSense, dojde na vylepšení audia, zrychlení už tak svižných loadingů a zvýšení frameratu na hodnotu 60 fps. Příjemné pak je, že verze pro PS4 a PS5 budou vzájemně kompatibilní, co se týče uložené pozice, takže můžete na nové konzoli pokračovat tam, kde jste skončili a třeba rovnou skočit do příběhu na novém ostrově. Vývojáři nicméně poznamenávají, že limitem pro vstup na Iki je nutnost propracovat se na začátek druhého aktu původního příběhu, resp. dosažení regionu Tojotama.

Společně s režisérskou verzí bude k dispozici i nový patch, opravující některé chyby, na něž hráči v uplynulých týdnech a měsících poukazovali. Týkají se například fotomódu, nových funkcí přístupnosti v souvislosti s možností přemapování ovládacího schématu, stejně jako možnost používat „lockování“ nepřátel v soubojích. Vývojáři se nakonec rozhodli vyslyšet i hráče, kteří je na sociálních sítích žádali o možnost nezobrazovat toulec se šípy na zádech hlavního hrdiny a nepochybně mezi novinkami a vylepšeními najdeme po vydání ještě další speciality. Má jím být i dosud blíže nespecifikovaný nový herní mód v rámci multiplayerové části Legends, který bude všem k dispozici zdarma. Na detaily si ale budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.

V první řadě je nutné upozornit, že popisovaný Director’s Cut nebude zdarma ani pro majitele původní hry.

Poslední část blogu pak věnují lidé ze Sucker Punch způsobům, jak bude možné režisérskou verzi získat a těmto informacím byste rozhodně měli věnovat svou pozornost. V první řadě je nutné upozornit, že popisovaný Director’s Cut nebude zdarma ani pro majitele původní hry. Pokud Ghost of Tsushima vlastníte, i tak budete muset zaplatit cenu odpovídající 20 dolarů, skrze kterou se dostanete k rozšířené verzi na PS4. Vlastníte-li PS5, bude nutné ještě připlatit deset dolarů za nativní next-gen verzi, případně nečinit dva kroky a za shodných 30 dolarů rovnou upgradovat z PS4 verze. Pokud hru nevlastníte, musíte zaplatit plnou cenu, která na PS4 činí 60 dolarů a na PS5 70 dolarů. Počítá se rovněž s předobjednávkami, v rámci kterých se dostanete k obsahu navíc – konkrétně jde o soundtrack a digitální artbook, obsahující jak skladby a obrázky z původní verze, tak z chystaného rozšíření. Posledním bonusem pak je možnost ihned po zaplacení předobjednávky stahovat základní PS4 verzi Ghost of Tsushima bez jakéhokoliv čekání, abyste mohli do 20. srpna odehrát základní příběh a mohli plynule odplout na Iki.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru