Geoff Keighley: Povaha The Game Awards se nezmění

Geoff Keighley: Povaha The Game Awards se nezmění

Moderátor hodnotí proběhnuvší show. Nový Xbox prý ochránil před únikem falešný scénář

19. 12. 2019

Letošní udílení cen The Game Awards 2019 jsme bezprostředně po odvysílání označili za poměrně zdlouhavou záležitost se špatně vybalancovaným poměrem mezi herními oznámeními a předáváním okřídlených sošek jednotlivým vývojářům. Některé kategorie byly navíc zcela upozaděny, předání ocenění vítězům proběhlo na bočním pódiu, v horším případě mimo hlavní večerní program a opravdu se zdálo, jako by tím hlavním bylo odprezentovat nové trailery a vyhovět všem partnerům. Moderátor Geoff Keighley přesto hodnotí letošní show jako úspěšnou, což v první řadě opírá o fantastickou sledovanost. Zatímco loni sledovalo The Game Awards 26 milionů diváků, letos číslo dramaticky vzrostlo na neuvěřitelných 45,2 milionů s tím, že se nejvyšší počet souběžně sledujících zastavil na 7,5 milionech diváků. I proto si je Keighley podle rozhovoru pro magazín Variety čím dál tím víc jistější, že před lety rozhodl správně a s The Game Awards neoslovil žádný z televizních kanálů.

„Myslím, že tam už naši diváci nejsou. I když si občas lidé ve Spojených státech myslí, že mainstreamem je právě televizní vysílání, uplynulé roky za něj označují spíše streamování, které je navíc dostupnější,“ vysvětluje Keighley. Na druhou stranu ale nevyvrací, že by nebyl ochotný s některými televizními společnostmi v budoucnu jednat ve smyslu marketingu či všeobecného proma. Ostatně, přenos z The Game Awards 2019 běžel na indické mutaci hudební televize MTV a ve spolupráci s řetězcem multiplexů Cinemark jej mohli sledovat také diváci v kinech. Přesto je pro známého moderátora stále mnohem přitažlivější svět platforem jako YouTube a Twitch, s nimiž chce do budoucna jednat a možná jim i nabídnout nějaký exkluzivní obsah: „Umím si tento scénář představit, zvlášť, když bude zájem o streamování narůstat díky všem dostupným službám i v roce 2020.“

Už jsme zjistili, že nelze jen někoho pozvat, aby zahrál svůj nový singl z rádia. Potřebujeme vždycky něco, co se týká her.

Co se týče zmiňovaného poměru mezi novými trailery a předáváním cen, Keighley je spokojený: „Ceny jsou pro celou show opravdu velmi důležité a myslím, že jsou důležité také pro vývojáře a diváky. Snažím se proto držet všechno v rovnováze […] a show zůstane tímhle zajímavým hybridem i nadále,“ vysvětluje Geoff Keighley. Tvrdí také, že právě velká oznámení jsou tím, co hráči chtějí a nevychází pouze ze svých předpokladů, ale také ze seriózních průzkumů a odezvy diváků z minulých let. Také z tohoto důvodu neustále tíhne k tomu, aby se na show objevovali i umělci z jiných oblastí zábavního odvětví, čímž pochopitelně mluví o hudebnících a hercích, kteří se začínají se světem her propojovat stále častěji. „Už jsme zjistili, že nelze jen někoho pozvat, aby zahrál svůj nový singl z rádia. Potřebujeme vždycky něco, co se týká her […] takže budeme zvát jen ty lidi, kteří dávají hráčům smysl,“ slíbil moderátor.

Během telefonického rozhovoru s redaktory Variety pak došlo i na odhalení, jakým způsobem se podařilo utajit odhalení nového Xboxu, který na pódiu představil Phil Spencer. Kolem příprav se totiž pochopitelně točí celá plejáda lidí, kterou lze jen velmi složitě kontrolovat a střežená informace mohla uniknout v podstatě od kohokoliv. „Proto jsme všechno drželi pod pokličkou a Phil na všech zkouškách četl falešný scénář o Game Passu,“ řekl Keighley. Možná i proto se ještě před samotnou akcí na svém Twitteru smál, jak ho baví číst všechny zaručené zprávy o tom, co se na TGA 19 chystá a naznačoval, že ještě nic zásadního neuniklo. Tak snad se to vydaří i za rok. A snad to nebude trvat tři a půl hodiny…

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru