Game Pass překonal hranici 10 milionů uživatelů za měsíc

Game Pass překonal hranici 10 milionů uživatelů za měsíc

Microsoft se chlubí také 90 miliony uživateli Xbox Live a statisíci testery xCloudu

Zdroj: ESA
30. 4. 2020

Společnost Microsoft zveřejnila finanční výsledky za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2020 a nešetří v ní optimismem. Čísla totiž naznačují, že se aktuální pandemická krize Microsoftu alespoň prozatím žádným způsobem nedotkla a jediný pokles zaznamenala až v samém závěru března v segmentu licencování svého softwaru malým a středně velkým firmám. Vyjádřeno čísly, Microsoft si od začátku letošního kalendářního roku do konce března přišel v tržbách na více než 35 miliard dolarů se ziskem tvořícím necelou třetinu této částky. Jedním ze strůjců úspěchu byla poptávka po operačním systému Windows a kancelářském balíku Office, která souvisí s koronavirem a vzdálenou prací. Naproti tomu poptávka po hrách a konzoli Xbox zůstala i za aktuálních okolností shodná se stavem před pandemií a měnila se jen v řádech procent.

Neznamená to ale, že by neměl Microsoft díky své divizi Xbox důvod k radosti. Zatímco tržby z prodeje hardwaru a her zůstávají konstantní, neustále roste zájem o digitální služby a zejména Xbox Game Pass ze začíná stávat dalším silným zdrojem financí. Prostřednictvím aktuální finanční zprávy se navíc dostáváme k prvním konkrétním číslům, a jak odhaluje šéf komunikace Frank Shaw, Game Pass překonal měsíční hranici 10 milionů aktivních uživatelů v součtu obou platforem – Xbox a Windows. Služba byla spuštěna na konzoli už v roce 2017, daří se jí ale i na počítačích a přidružení vývojáři si Game Pass pochvalují. Ať už se jedná o vývojáře z Ninja Theory, nebo například lidi ze Splash Damage, obě studia si pochvalují možnost experimentovat se svými hrami Bleeding Edge, resp. Gears Tactics a zaručit, že díky příznivým finančním podmínkám získají tituly značnou pozornost. Jen pro kontext navíc dodáváme, že déle fungující služba EA/Origin Access dosáhla v loňském roce na „pouhých“ 5 milionů uživatelů, což ještě podtrhuje náskok Microsoftu.

Stranou samozřejmě nemůže být ani preview program streamovací služby Project xCloud, který podle Shawa využívají statisíce hráčů ve všech podporovaných regionech.

Co se týče uživatelů Xbox Live, které mají vypovídající hodnotu zejména stran aktivní komunity kolem konzole Xbox One, tam počítá Microsoft aktivní uživatele za měsíc na 90 milionů. Nemusí se to zdát, ale v tomto ohledu nezaostává redmondská firma za svým souputníkem ze Sony příliš – PlayStation Network totiž začátkem tohoto roku hlásil 103 milionů aktivních uživatelů a zdá se, že v závěru aktuálního cyklu se alespoň na tomto poli začínají síly vyrovnávat. A stranou samozřejmě nemůže být ani preview program streamovací služby Project xCloud, který podle Shawa využívají statisíce hráčů ve všech podporovaných regionech a dá se očekávat rapidní skok v momentě, kdy se služba dostane do většího množství zemí. Zájem o expanzi přitom Microsoft podtrhl před několika dny, kdy se xCloud dostal do dalších 11 evropských států, včetně Německa, Itálie či Francie.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru