Game Pass je finančně udržitelný, říká Phil Spencer

Game Pass je finančně udržitelný, říká Phil Spencer

I když mohou lidé tvrdit opak, stačí aplikovat jednoduchou matematiku, vysvětluje šéf Xboxu

Zdroj: Microsoft
16. 11. 2021

Vzhledem k oslavám 20. výročí uvedení prvního Xboxu můžeme v nadcházejících hodinách a dnech očekávat vyšší koncentraci zpráv od Microsoftu nebo rovnou prezidenta herní divize Phila Spencera. Po obsáhlém článku, který na svých stránkách zveřejnil magazín GQ, teď přichází rozhovor s novinářem Stephenem Totilem z portálu Axios, ve kterém se opět rozebíraly nejdůležitější součásti herního byznysu Microsoftu. Spencer dostal několik dotazů, které se týkají Game Passu – z pohledu uživatele skvělé služby, v rámci které dostane za výhodné měsíční předplatné přístup k desítkám starších, ale i úplně nových her. Pohled vývojářů, vydavatelů a kritiků obecně už ale tak veselý být nemusí, když neustále zaznívají pochyby, zda se to Microsoftu vyplatí, případně jestli tím není nabourávána hodnota videoher, Spencer ale žádné obavy nemá.

„Spoustu lidí rádo píše, že právě teď pálíme hromady peněz kvůli nějaké vzdálené huse, která by snášela zlatá vejce,“ řekl prezident Xboxu a vzápětí dodal, že to jednoduše není pravda. „Game Pass je v současné době velmi velmi udržitelný. A nadále roste,“ vzkazuje všem pochybovačům Phil Spencer. Jaká je realita, ví samozřejmě jen on sám, na druhou stranu už ale běží celá iniciativa dost dlouho na to, aby v případě finančních ztrát a nevýhodnosti někdo zakročil a například službu radikálněji zdražil. Nepočítáme-li dražší verzi předplatného, k ničemu takovému nedošlo – spíš naopak se na Xbox Game Pass Ultimate začaly lepit další doprovodné služby, jako je přístup ke cloudovému hraní nebo předplatné EA Play a minimálně na venek se zdá, že Microsoftu se Game Pass skutečně vyplácí.

Pokud tedy dáme stranou 3měsíční testovací období za pouhých 26 korun a budeme-li uvažovat, že všichni hráči využívají jen základní předplatné za 259 Kč, pak by to byl pro Microsoft měsíční příjem ve výši 4 miliard korun.

„Myslím, že by na Game Pass šla uplatnit jednoduchá matematika,“ nadhodil Spencer dále. Ačkoliv nevíme, kolik má služba předplatitelů – naposledy to bylo oficiálně oznámených 18 milionů začátkem roku, a nevíme ani to, kolik každý předplatitel platí, lze podle Spencera učinit poměrně informovaný odhad a doslova si spočítat, čím by se Game Pass mohl nakonec stát. Pokud tedy dáme stranou 3měsíční testovací období za pouhých 26 korun a budeme-li uvažovat, že všichni hráči využívají jen základní předplatné za 259 Kč, pak by to byl pro Microsoft měsíční příjem ve výši 4 miliard korun. Tato částka je ale nepochybně vyšší, protože tu určitě bude nemalé procento lidí s dražším předplatným za 339 a hlavně – předplatitelů už určitě není jen 18 milionů. Chceme-li odhadovat, příjmy Microsoftu z Game Passu – s nezahrnutými náklady na provoz či poplatky vydavatelům, kteří umisťují na platformu své hry (pokud nejsou dohodnutí s Microsoftem jinak) – mohou být klidně 2-2,5krát vyšší, a to se stále bavíme o měsíčním finančním přísunu.

Bez ohledu na finanční potenciál ale není podle Spencera Game Pass tím jediným, na co Microsoft spoléhá. „Nejde o jedinou věc, která v Xboxu roste,“ řekl doslova, nepřidal však v rozhovoru pro Axios, co má ve vztahu k dalším oblastem na mysli. Je to počet interních týmů, který se po dobu Spencerova vedení násobně zvýšil? Počet značek, které Microsoft vyvíjí? Nebo jen prodej nových konzolí konečným zákazníkům? Těžko vypíchnout onu druhou důležitou věc, jasné však je, že ujištění na konto Game Passu zaznívají pravidelně a velmi hlasitě, že začíná být irelevantní přemýšlet o službě jako o problému. Minimálně ve vztahu k zákazníkovi vše funguje na výbornou, a pokud nemá Microsoft nutkání něco s předplatným dělat, pak to vnímáme jako vítězství pro obě strany.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru