branding
Frostpunk

Frostpunk vládne výběru nejlepších dubnových indie her

Nejlepší dubnové nezávislé hry

5. 4. 2018
Název: Frostpunk Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 24. 4. 2018

Stejně jako v březnu, také v dubnu pro vás máme výběr těch nejočekávanějších nezávislých her. Abyste si trochu rozšířili obzory, načerpali novou inspiraci a hlavně – abyste si odpočinuli od březnové nálože velkých komerčních titulů, jejichž dohrání se počítá na desítky hodin. Tak pojďme na to, máme pro každého něco, ať už hrajete na počítači, konzolích nebo handheldech!

První hru berte jako nenáročnou rozehřívačku, která vás díky tomu, že vychází vedle počítačů hlavně na mobilech a Nintendu Switch, zabaví hlavně na cestách. Jmenuje se Sling Ming a celou hratelnost staví kolem jediného prvku. Tím je, jak už sami můžete pozorovat, přesouvání z místa na místo pomocí jakési dráhy, kterou navíc můžete ve vyznačených uzlech upravovat. Samozřejmě ale nejde jen o to, abyste princeznu Ming přesouvali z obrazovky do obrazovky – v průběhu její cesty budete muset kalkulovat s tím, jak se na laně hýbe, abyste nenaráželi do nejrůznějších překážek a bezpečně plnili posvátný úkol. Ten se váže k jednoduchému příběhu, který vypráví o zemětřeseními zmítaném království Topius. Princezna se kvůli probíhající apokalypse vydává hledat ztracené klenoty, jejichž najití by mělo objasnit, co způsobuje ona zemětřesení a proč se kdysi celistvé království bortí před očima. Sling Ming neaspiruje na to, aby se stala nejpropracovanější hrou v historii, ale svým zpracováním a dobrými nápady by vás mohla nějakou chvíli bavit.

Indie i na konzolích

Pokud hledáte větší výzvu a trvanlivost, mnohem lépe vám poslouží Masters of Anima. Hra bude od 10. dubna dostupná na počítači a konzolích ps4, Xbox One i Switch a jde o vizuálně hodně zajímavou strategii s prvky rpg. Koncept je v zásadě hodně jednoduchý – coby hlavní hrdina máte schopnost přetvářet vaše spolubojovníky – guardiany – do forem a podob v závislosti na nadcházející bitvě a postupně se prokousávat hordami zla, sužujících vaší zemi. Motivace hlavního hrdiny Otta je navíc i hodně osobní – pán zla – Zahr – totiž vězní jeho snoubenku Anu, a jak sami určitě víte, tenhle druh motivace bývá vždycky ten nejsilnější. Nepředstavujte si ale, že by Masters of Anima bylo jednoduchou arkádovou záležitostí – vývojáři z PassTech Games otevřeně mluvili o tom, že jejich hra je záměrně složitá a bude vyžadovat rychlé střídání taktik i forem vašich guardianů. Kromě nepřátel se navíc budete muset vyrovnat i s nepřízní živlů a dalších PvE překážek. Nic jednoduchého, ale rozhodně hodně ambiciózního.

Další hru si nemohu jednoduše odpustit proto, že já a letadla = velká světová láska, nebo tak nějak. Rogue Aces jsou navíc přesně tím typem jednoduché hry, kterou lze vyplnit nudnou cestu přes zasekanou Prahu nebo jakékoliv jiné město, po kterém se musíte pohybovat. Hra sice vychází na velkém PlayStationu, dostupná ale bude také pro Vitu a obligátní Switch, který se velmi rychle stal skvělým domovem podobných záležitostí. V Rogue Aces navíc nejde jen o jednoduché sestřeleování nepřátel – vypořádat se budete muset s vždy odlišnými úrovněmi, které se budou náhodně generovat pokaždé, když je odstartujete. Dále vás čeká zajímavý způsob ovládání, kdy levá páčka ovládá směr a pravá tah motorů a taktická vrstva, rámovaná omezeným množství nábojů a paliva. I proto budete muset často rychle rozmýšlet nad tím, kdy se vyplatí doplnit zásoby, opravit letadlo anebo dál bušit do nepřátel, abyste došli na konec daného levelu. Sluší se rovněž podtrhnout to, že se hra odehrává ve druhé světové válce, i přes to, že vizuální styl slouží jen pro načrtnutí atmosféry a nesnaží se o jakkoliv realistické vyobrazení tehdejší techniky.

Nezávislá RPG tvorba plná ambicí

Ve stejný den, jako Rogue Aces, vychází i hra, která by mohla posloužit jako perfektní alternativa k očekávanému druhému dílu klasického RPG Pillars of Eternity. To bylo bohužel odsunuto až na začátek května, ale nesmutněte – právě Tower of Time se tváří jako hra, která by mohla uspokojit i nejvytříbenější chuť znalců a milovníků izometrických RPG ze staré školy, když nabízí přes 50 hodin herní doby, sedm hratelných povolání, rozvětvené stromy schopností, tuny lootu, craftění i propracovaný systém kouzel. Ten totiž počítá s tím, že zejména plošná zaklínadla budete před jejich sesláním kreslit myší do prostoru, abyste přesně vymezili prostor jejich seslání, což vám dovolí mnohem lépe taktizovat a dostávat nepřátele tam, kde je chcete mít pro kombinování útoků s ostatními členy družiny. Jediné, čeho se můžeme v případě Tower of Time obávat, je možná až křečovitá snaha vytvořit ze hry ještě před svým vydáním kult, zaobalit vše do standardních RPGčkových klišé typu – jen vy můžete zachránit svět, propadající se do temnoty – a podobně. Také vizuální styl možná lehce sráží vážnost celého pojetí hratelnosti, ale kdo ví, třeba to ve výsledku bude fungovat. Hra navíc nevychází standardním způsobem, ale v dubnu ukončuje svoji fázi předběžného přístupu a dosavadní reakce těch, kdo hru vyzkoušeli, jsou převážně pozitivní.

Poslední hrou v našem výběru je Frostpunk – jednoznačně nejzajímavější kousek, který v dubnu nezávislá scéna nabídne. Pokud jste o téhle hodně atmosférické hře nikdy neslyšeli, je na čase, abyste se začali zajímat. Zejména, pokud máte rádi SimCity a Steampunk – tyhle dvě věci totiž Frostpunk mixuje nebývale zábavně. Abyste měli představu, kde že se to vlastně nacházíme, můžeme začít třeba tím, že svět téhle hry tak trochu zmrzl. Lidé se s očividným zájmem přežít uchylují do kolonií, které vyrůstají kolem posledních zdrojů tepla. Rozložení společnosti je pak celkem očividné – ti, kdo jsou blíž ke středu, mají větší šanci na přežití, bydlet ale na výhodném místě něco stojí a musíte mít tak trochu štěstí v tom, kolik máte peněz, nebo kdy jste v kolonii začali žít. Nicotné problémy jednotlivých lidí ale ve Frostpunku řešit nebudete – jako ultimativní vůdce takové kolonie se budete zaobírat problémy v mnohem obecnějším měřítku, tím ale netvrdíme, že budou jednodušší. Frostpunk totiž není příjemnou hrou ve smyslu, že by jakkoliv zlehčoval téma lidského utrpení. Necháte tedy zemřít obyvatele vnějších prstenců, aby bylo dostatek energie a dalších zdrojů pro zbytek kolonie? Povolíte ve svém světě dětskou práci? Anebo vrhnete všechno úsilí k vylepšování ve středu stojícího generátoru, aby se měli dobře úplně všichni? Je to na vás a postupně přijdete na to, že Frostpunk je hrou mnohem propracovanější, závažnější a obsáhlejší, než se může z krátkého popisu či videa zdát. V předstihu jsme si ji totiž mohli vyzkoušet a můžeme díky tomu směle potvrdit, že ani v dubnu nebude nouze o hodně povedené hry.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru