Forza Horizon 5 se dočkala updatu se znakovou řečí

Doplněna byla do více než 150 cutscén. Zahrnuje britský a americký znakový jazyk

Zdroj: Microsoft
1. 3. 2022
Název hry: Forza Horizon 5 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 9. 11. 2021 Platformy: , , Žánr:

Vývojáři ze studia Playground Games už loni v listopadu slíbili, že do Forzy Horizon 5 přidají podporu znakové řeči. Týkat se měla předělových cutscén, kterých je ve hře více než 150 a měla tak usnadnit hraní nedoslýchavým či neslyšícím hráčům. A jak britské studio slíbilo, tak po necelých čtyřech měsících plní – update je od dnešního dne k dispozici a je přirozeně dostupný pro všechny verze hry. Je to zároveň poprvé, kdy hra od Xbox Game Studios dostává tuto formu přístupnosti a je pravděpodobně první ze všech, ve kterých se znakový jazyk objevuje.

Jak systém funguje, představují vývojáři v novém videu, ve skutečnosti ale o žádnou velkou vědu nejde. Je nicméně velmi přínosné, že video blíže vysvětluje fungování znakového jazyka a vyvrací některé mylné představy. Například to, že by byl jazyk univerzální – i z toho důvodu je nutné vymezit, že se ve Forze Horizon 5 objevuje anglický a americký dialekt. Dále jednotliví tlumočníci popisují své pocity a přístup k práci, kterou je snadné zpochybnit tím, že se prostředky vynakládají na funkce jen pro malé procento hráčů. „Nemyslím si ale, že je to tak úplně pravda. Každou maličkost, kterou vývojáři udělají v zájmu usnadnění přístupu k zábavě, přivádí více a více hráčů k tomuhle koníčku, který tak milujeme,“ říká však creative director Mike Brown a rozhodně se nezdá, že by čehokoliv litoval.

Jak vývojáři dále uvedli, svůj přístup chápou jako ustavení nového precedentu, kterého by se mohla chytit i další studia. „Nastavujeme určitou laťku. Je to do značné míry jako nové území, protože když to může udělat společnost jako Playground, proč by se nemohla angažovat i ostatní velká studia,“ říká Cameron Akitt, který ze své pozice lektora znakového jazyka využili vývojáři Forzy Horizon 5 coby konzultanta. „Bude zajímavé sledovat, co přijde. Vznikne standardizující formát, budou ho ostatní studia napodobovat,“ ptá se Akitt a Brown mu odpovídá. „Myslím, že je snadné projít vývojem takové hry a začít si myslet, že jste možná odborníky na přístupnost. Myslím ale, že musíme mít skutečnou pokoru a snažit se být ještě lepší,“ uzavírá creative director.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru