Forza Horizon 5, Xbox Game Studios, Forza Horizon 5 používá ray tracing také pro audio

Forza Horizon 5 používá ray tracing také pro audio

Vývojáři slibují unikátní zvuk vozidel s ohledem na tuning. Pořídili stovky nových nahrávek

Zdroj: Microsoft
13. 7. 2021
Název: Forza Horizon 5 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 9. 11. 2021

Vývojáři ze studia Playground Games vydali třetí epizodu komunitního pořadu Forza Horizon 5: Let’s Go, který má za cíl seznámit hráče s detaily o chystané hře a především o zákulisí jejího vývoje. Zatímco někomu mohly stačit dechberoucí gameplay záběry zveřejněné během E3, zmiňovaný pořad se dříve věnoval například tvorbě oblohy a nyní v něm vývojáři rozebírají zvukovou stránku. U závodní hry tvoří audio nedílnou součást celého zážitku a s přihlédnutím k množství vozidel i možnostem jejich úprav se dalo očekávat, že se vývojáři v rámci plánovaného pokroku nebudou soustředit jen na grafiku. Ve streamu tak například zaznělo, že zvuk bude spoléhat na technologii ray tracingu nebo že bylo přidáno přes 300 nových nahrávek zvuků vozidel, které doplnily stávající knihovnu.

Začněme vzpomínaným ray tracingem, který není nutné využívat jen ve vizuálních oblastech dnešních her. Ačkoliv si sousloví spojujeme zejména se světlem a jeho realistickým dopadem na povrchy ve hře, případně jeho dopadem, stejným paprskovým způsobem se může šířit i zvuk. Vývojáři proto vysvětlil, že technologii používají zejména pro to, aby se zvuk adekvátně odrážel v momentě, projedete-li s vozidlem kolem nějaké pevné překážky, jako jsou betonové zídky, vjedete-li do tunelu nebo jen projíždíte kolem budovy. Efekt se promítne například do ozvěny nebo jiné deformace zvuku, který by se v otevřené krajině šířil do všech směrů, což se má podepsat na atmosféře i požitku z jízdy. Systém je navíc schopný v reálném čase mapovat, z jakých zdrojů se zvuk šíří a adekvátně jej interpretovat hráči v závislosti na poloze jeho vozidla. Nejde sice o přelomovou funkci, ale hádáme, že s adekvátními reproduktory či sluchátky tuhle změnu nepochybně uslyšíme.

Jednotlivé zvuky se modulují například v závislosti na použitý výfuk či druh motoru, ale zahrnuty budou i odlišnosti ve zvukovém podání převodovek, turba a dalších částí.

Dále se vývojáři zaměřili na samotný zvuk vozidel, který byl v případě FH4 tu a tam kritizován. Vývojáři proto pořídili 320 nových nahrávek a pomocí granulární syntézy je skládají do výsledného zvuku. To znamená, že finální audio, které rozpoznáme jako zvuk motoru, je ve skutečnosti složeno z velmi krátkých zvukových střípků o délce několika desítek milisekund, což s sebou přináší pocitovou bohatost celého vyznění. A zatímco ve čtvrtém díle Forzy Horizon bylo tímto způsobem ozvučeno 10-15 procent vozidel, ve Forze Horizon 5 využijí tuto technologii všechna dostupná auta. Zároveň se jednotlivé zvuky modulují například v závislosti na použitý výfuk či druh motoru, ale zahrnuty budou i odlišnosti ve zvukovém podání převodovek, turba a dalších částí. Lidé z Playground Games navíc nezapomněli ani na odlišný zvuk pneumatik a zdá se, že si tak na své přijdou i ti, kdo jako první jdou u nových aut po zvuku.

Díky výkonu nových konzolí pak bude podle vývojářů Forza Horizon 5 nejlepší na Xboxu Series, tedy alespoň, co se zvuku týče, a nevztahuje se to jen na popisované vyznění motorů, ale audia jako celku. Lidé z Plaground Games poukazují na to, že Xbox Series používá nový formát komprese, který přináší kvalitnější audio a hráči na Xboxu One či PC se na něj nebudou moci spolehnout. Kromě zvuku nicméně promluvili vývojáři také o dosud největší nabídce aut, vylepšené fyzice či tisícovkám možných kombinací vylepšení, kterých se dočkají všichni, kdo po Forze na začátku letošního listopadu sáhnou.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru