Fortnite načíná svou druhou kapitolu

Restart hry přináší novou mapu, tu předchozí maže. Režim Save the World zůstal beze změn

15. 10. 2019
Název hry: Fortnite Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 25. 7. 2017 Platformy: , , , , , , Žánr:

Asi jen těžko bychom hledali hráče, který si v uplynulých dvou dnech nevšiml, že se něco děje kolem Fortnite. Masivní popularita učinila z této hry téma, které pravidelně přetéká za hranice světa videoher a v tomto případě napomohl všeobecnému zájmu i bezprecedentní krok vývojářů z Epic Games. Můžeme samozřejmě mluvit o tom, že Fortnite přihrál americké firmě miliardy dolarů a nic se na tom zřejmě nebude měnit ani v nadcházejících měsících, pořád je ale řeč o obrovské sumě peněz, která vývojářům protékala každou vteřinou mezi prsty. Na krátkodobé vypnutí Fortnite ale samozřejmě můžeme nahlížet také jako na úspěšnou marketingovou kampaň, která sice vývojáře něco stála, ale v tuto chvíli, kdy už mohou hráči opět naskočit do létajícího autobusu a kosit nepřátele, je o pozornost hravě postaráno. V několika dalších dnech a týdnech se tak logicky nebude mluvit o ničem jiném, než je nový obsah, vylepšená grafika, inovované prvky hratelnosti a samozřejmě i úplně nová mapa, vzhledem k tomu, že tu předchozí pohltila černá díra. A i v tomto bodě Epic Games dokazují, že jsou na vrcholu, protože tam, kde jiní vývojáři přidávají, si mohou autoři Fortnite dovolit nahrazovat.

Ano, pokud vám to až dosud nebylo úplně jasné, předchozí mapa je nenávratně pryč, tedy pokud s ní vývojáři přirozeně nepočítají na nějaký nečekaný návrat v budoucnu. Nyní každopádně platí, že se budete snášet do prostoru, který sice na první pohled a z výšky nepřináší výrazné topografické změny, ale přesto je velmi odlišný. Dáme-li stranou absenci některých oblíbených míst, byť řada z nich alespoň svým pojmenováním přetrvává, jde především o umocnění jedné z novinek, a tou je přirozenější využití vodních ploch. Ať už se tedy bavíme o plavání, jízdě na lodi, nebo o rybaření, nová mapa nabízí řeky, jezera i velkou zátoku s několika ostrovy, které jsou při pohledu z povrchu velmi patrné. Hodnotit, zda je jisté rozkouskování pevniny žádoucí, či nikoliv, je v tuto chvíli předčasné – hra byla opět spuštěna teprve před několika hodinami – zdá se však, že změny se hráčům soudě podle ohlasů v komentářích na Redditu a herních webech poměrně zamlouvají.

Aby nutných úprav zaběhlých zvyků nebylo málo, hra nově počítá také s vylepšováním zbraní za pomoci vytěženého materiálu na předem připravených stolech, rozesetých po mapě.

Když už jsme načali vodní aktivity, sluší se určitě dodat, že jízda ve člunech a rybaření byly mohutně propagovány i v prvním traileru a vypadá to, že s nimi zatím hráči zažívají legraci. Jednak lze čluny i za pomoci boostů dostat z vody a za doprovodu jisker a kouře z nich udělat hodně neohrabaná auta. A jednak lze rybařením získat vzácné zbraně, náboje i materiál ke stavbě, nemáte-li nic rychle po ruce. Nejde, pravda, o nic převratného, ale s přihlédnutím k tomu, že tato možnost ve hře původně nebyla, se otevírají další taktické možnosti, což není nikdy na škodu. Podtrhuje je také například možnost léčit spoluhráče – nově také na ploše tříčlenných týmů – healovacím raketometem, případně je přenášet do bezpečí v momentě, kdy jsou vyřazeni z boje. A aby nutných úprav zaběhlých zvyků nebylo málo, hra nově počítá také s vylepšováním zbraní za pomoci vytěženého materiálu na předem připravených stolech, rozesetých po mapě, kterou si navíc musíte také pečlivě lokaci po lokaci odhalit.

Poslední větší změnou je přepracovaný battle pass, který se bude od aktuální sezóny pojit s nadcházejícími. Rozdělen je na mediale, které budete sbírat za plnění denních výzev, získávat za ně patřičné odměny a posouvat se po battle passu dál. Denní výzvy spočívají například v nutnosti navštívit konkrétní lokace, těžit patřičný materiál, případně v zabíjení protivníků a ve vyhrávání zápasů. Celkově je úrovní 100, mělo by však být možné pokračovat i po jejím dosažení a zaručit si přísun zejména nových skinů i nadále. Co se týče ceny, battle pass samozřejmě není zdarma – zaplatíte za něj 950 herních peněz, případně 2800, budete-li chtít obdržet battle pass už na úrovni 25. Jen pro pořádek pak dodáváme, že 1000 V-Bucks lze koupit za cenu odpovídající 10 dolarům, případně můžete placený battle pass ignorovat a spolehnout se na hrstku nových skinů v bezplatném free passu. V porovnání s předchozími sezónami v první kapitole Fortnite se tak nic podstatného nemění.

A co bude s režimem Save the World?

Pokud jsou hráči battle royale potěšení tím, co si pro ně vývojáři z Epicu pro druhou kapitolu Fortnite připravili, pak jsou stejnou měrou zklamaní ti, kdo vyznávají původní mód Save the World. Zavítáte-li například na příslušnou stránku na Redditu, doslova se to na ní hemží zklamanými příspěvky a pocitem neodpustitelné zrady. Vývojáři proto před několika hodinami rychle reagovali s odhalením nejbližších plánů na vylepšení STW, hořká pachuť ale zůstává. Na druhou stranu, i když je režim Save the World placenou záležitostí, je asi každému jasné, z jakého důvodu se Epic Games soustředí právě na battle royale...

Na úplný závěr nemůžeme bez povšimnutí projít kolem vylepšené grafiky, ovšem pouze s konstatováním, že žádná revoluce nepřichází. A je to tak dobře. Úspěch Fortnite na poli prezentace, ale i doprovodných akcí, spočívá zejména v tom, jak nevážně se hra díky komiksově laděné stylizaci bere a určitě snese víc, než v jasně definovaných kulisách PUBG, resp. Apex. A jestli přibylo pár efektů tady a pár zase támhle, na tom zjevně hráčům tolik nesejde. Mnohem podstatnější je fakt, že nové skiny zřejmě způsobují vyšší nároky na hardware a budou muset projít optimalizací, což je podobně nepříjemné jako zjištění, že po restartu hry došlo k resetování nastavení ovládání. I tohle ale, hádáme, lidem z Epicu bez mrknutí desítek milionů očí v pohodě projde.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru