Flight Simulator „ukáže“ i místa, která nenajdete na mapě

Jak se vývojáři vypořádali se zakázanými oblastmi, které před námi vlády a armády tají

11. 10. 2019
Název hry: Microsoft Flight Simulator Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Microsoft Flight Simulator

Nový Microsoft Flight Simulator působí jako neuvěřitelně krásná hra. Ne, spíš jednoduše jako neuvěřitelná hra. S ohledem na rozsah světa, simulované území, míru detailů a dosavadní standardy na tomto poli bych se nebál mluvit o naprosté revoluci. Díky mapám Bing, respektive satelitním snímkům, generování krajiny a dalším technologiím budeme moci z ptačí perspektivy obdivovat svět tak věrný a živý jako nikdy předtím, naznačují první videa a ohlasy lidí, kteří měli možnost vyzkoušet testovací verzi.

Grafika a její úroveň bude závislá na rychlosti připojení k internetu, ale na druhé straně se můžeme těšit na dosud nevídané věci. Svět bude skutečně živý, bude obsahovat dopravu, stromy, pohybující se vodní hladinu a tak dál. Na základě map se bude generovat plastická krajina se všemi detaily a budovami. Nabízí se však otázka, jak se vývojáři tak realistického zpodobnění zeměkoule vypořádají s místy, která z nejrůznějších důvodů nemohou být důkladně zmapována, například všemožné vojenské oblasti, vládní zařízení a tajné objekty.

Dotčené oblasti nebudou stoprocentně autentické, ale budou vypadat tak, aby to odpovídalo očekáváním.

Taková místy mnohdy nenajdete ani v normálních mapách, a tak se člověk musí ptát, jak tato budou vypadat ve Flight Simulatoru. Tuto otázku položil magazín IGN šéfovi projektu. Jorg Neumann vysvětlil, že místa, která jsou na mapách záměrně rozmazána nebo vynechána, samozřejmě nebudou ve hře vypadat nějak podivně. Autoři využijí procedurální techniky k tomu, aby tato prázdná místa zaplnili. Dotčené oblasti tak nebudou stoprocentně autentické, ale budou vypadat tak, aby to odpovídalo očekáváním.

Je tak možné, že s ohledem na známé skutečnosti najdete namísto tajného vojenského zařízení nějakou fiktivní základnu, případně se autoři rozhodnou místo ní pokračovat v přírodní scenérii, pokud půjde o prostor stranou civilizace. Mapa ve Flight Simulatoru každopádně nebude vypadat jako puzzle, z nějž se ztratilo pár dílků. Žádné díry v krajině.

Z posledních zpráv o očekávané hře od Microsoftu stojí za zmínku i další zajímavosti. Jorg Neumann prozradil, že autoři přirozeně uvažují o podpoře VR. Původně s ní ale nepočítali. Změnit názor je přiměly i pozitivní reakce hráčů po odhalení titulu na letošní E3. Fanoušci samozřejmě po virtuální realitě volali. Na vydání hry s ní automaticky ovšem počítat nemáme. Autoři se problému věnují a pokusí se udělat maximum.

Podobně neurčitě se zatím vývojáři vyjadřují k podpoře ray tracingu. Podle IGN by mohla dorazit časem. Samozřejmostí je naopak podpora modifikací, ale z té se pravděpodobně budou moci těšit jen hráči na PC. Flight Simulator ale bude těžit i z oficiálním přídavků a updatů, autoři ze studia Asobo (A Plague Tale: Innocence) mají hru podporovat 10 let. Jorg Neumann to prozradil v rozhovoru pro magazín Ars Technica.

Microsoft Flight Simulator vyjde příští rok na PC a Xboxu One.

# letadla # simulace

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru