Microsoft Flight Simulator (2020), Microsoft, Flight Simulator se dočká rozsáhlé optimalizace

Flight Simulator se dočká rozsáhlé optimalizace

Vývojáři část zátěže přesunuli na grafickou kartu. Nárůst fps je takřka dvojnásobný

Zdroj: Microsoft
1. 7. 2021
Název: Microsoft Flight Simulator (2020) Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 18. 8. 2020

Na konci července uvedou vývojáři ze studia Asobo svůj Flight Simulator po dlouhém čekání také na Xboxu. Chvíle, kterou vyhlíží konzoloví hráči, ale bude nakonec důležitá i pro hráče, kteří už létají na počítačích. Podle předpokladů totiž v Asobu pracovali na optimalizaci hry, ze které budou těžit všechny verze a včerejší prezentace nárůstu výkonu vyzněla velmi slibně. Vývojáři demonstrovali, jak hra funguje na počítači s aktuálním updatem 4 a jak poběží s updatem 5, který dorazí v den uvedení konzolové verze, tedy 27. července. CEO studia Sebastian Wloch představil krátké, ale všeříkající video, na kterém je možné sledovat nárůst fps až o 50 procent a hlavně přesun zátěže z procesoru na grafickou kartu.

Wloch natáčel obyčejnou scénu s Cessnou nad Manhattanem. V případě aktuální veřejné verze hry se na jeho pracovní stanici s procesorem i7 9700K a grafickou kartou RTX 2060 Super pohybovala frekvence snímků mezi hodnotami 30-40. V závislosti na poloze letadla a blízkosti k budovám číslo samozřejmě rostlo i stoupalo, podstatné ale byly i grafy zátěže ze správce úloh ve Windows. Všechna jádra procesoru byla vytížena na maximum, hra spolykala 27 GB operační paměti, přitom GPU se svou zátěží pohybovala jen kolem 50-70 procent. Ve stejné scéně, ovšem s aplikovaným patchem, který navíc ještě není finálně odladěn, byla velká porce celé zátěže přesunuta na grafickou kartu, uvolnila se rovněž RAM a procesor nebyl využitý na 100 procent, takže nedocházelo k zasekávání a tzv. stutteringu. Projevilo se to pochopitelně i na frameratu, který místy vyšplhal až k dvojnásobným hodnotám, což je velmi příjemné zjištění, zvlášť když se bavíme o jedné z nejnáročnějších počítačových her současnosti.

Sim Update 5 bude řešit také problém s vykreslováním stromů, které viditelně doskakovaly za letadlem a přiskakovali před ním v jasně zřetelné kružnici. Sebastian Wloch sice nezašel do příliš velkých detailů ale špatné nastavení označil za jednoduchou chybu, kterou se konečně podařilo najít a vyřešit. Teď je ona kružnice pro vykreslování stromů nastavena přibližně na průměr 30 kilometrů ve všech výškách, ve kterých se s letadlem pohybujete a doskakování už není tak zřejmé, resp. si ho zřejmě hráči ani nevšimnou, nebudou-li se na něj přímo zaměřovat. Řešení navíc podle Wlocha nemá žádný dopad na výkon hry. Za připomínku pak rozhodně stojí, že Flight Simulator stále nevyužívá API DirectX 12, takže všechny změny, které vývojáři zatím provedly, vychází z možností knihoven DirectX 11. Implementace novějšího API by ale měla být na pořadu plánovaných prací a dočkat bychom se jí měli snad už v průběhu tohoto roku.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru