Microsoft Flight Simulator (2020), Microsoft, Flight Simulator je hráčům na konzolích ještě víc nakloněn

Flight Simulator je hráčům na konzolích ještě víc nakloněn

Vývojáři připravili nový tutoriál či popisky zajímavých míst. Hru ale nechtějí zjednodušit

Zdroj: Microsoft
18. 6. 2021
Název: Microsoft Flight Simulator (2020) Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 18. 8. 2020

Jen měsíc dělí hráče od vydání fantastického Flight Simulatoru na Xboxu. Během konference Microsoftu a Bethesdy na E3 jsme mohli zhlédnout nový trailer se záběry z konzolové verze, dozvěděli jsme se také konkrétní termín uvedení, připadající na 27. července, a mohli jsme se pustit do debaty, jak bude hra na Xboxu Series vlastně vypadat. V průběhu uplynulých dní vývojáři potvrdili, že ačkoliv poběží Flight Simulator na Series X ve 4K, hranici 30 snímků za vteřinu překoná jen mírně, a to pouze na televizích či displejích s podporou VRR, ani to ale nevnímáme jako prohru a byli jsme upřímně dychtiví dalších informací. O jejich přísun se postaral šéf vývojářů z Asobo Jörg Neumann, který vystoupil na včerejší rozšířené prezentaci Microsoftu a promluvil o změnách, které vstříc konzolovým hráčům ve Flight Simulatoru učinili. A hned na úvod vás můžeme uklidnit – nedošlo na zjednodušení simulace, nýbrž na přidání nových prvků, které pomohou s osvojením hry i těm, kdo přijdou do styku se slavnou sérií vůbec poprvé.

Prvním z chystaných vylepšení jsou tzv. vyhlídkové lety, v rámci kterých bude většina operací s letadlem na instruktorovi a hráč do vlastního vedení letadla vstoupí jen prostřednictvím kniplu a maximálně skrze řízení výkonu. Jak už bylo uvedeno výše, nejde o snahu vývojářů odejmout hráčům možnost plně se ponořit do pilotáže – možnosti zůstanou stejné jako na PC – ale spíš úplně novým hráčům ukázat, jak Flight Simulator vypadá a co od něj mohou čekat. Neumann vyjmenoval, že v rámci těchto letů navštívíme i turisticky atraktivní lokace, protože grafické zpracování hry je nedílnou součástí celého zážitku a vývojáři logicky chtějí ukázat místa, která by mohla vybudit další zájem prozkoumávat nejrůznější kouty světa. „Vybrali jsme 10 míst na Zemi, některá z nich patří k těm nejlákavějším, jako třeba Mount Everest, Rio de Janeiro, New York nebo pyramidy, a prostě vás posadíme do letadla, které je připravené k letu. Je hezké počasí a všechno, co musíte udělat, je letět,“ říká designér hry.

Ruku v ruce s popisky pamětihodností jde také asistent řízení, který dovoluje bez starostí se rozhlížet kolem, vybírat si další zajímavá místa k prozkoumání a nestrachovat se z možné havárie.

Druhou věcí, která má povzbudit zmiňované prozkoumávání, jsou popisky zajímavých míst a měst. Vzhledem k tomu, že Flight Simulator zpracovává data z map Bing, není nic jednoduššího než tuto vrstvu použít i ve hře, takže na konzolích – a hádáme, že po updatu i na PC – hráči uvidí na mapě před letem i přímo v krajině cedulky s popisky. Ty lze samozřejmě vypnout, pokud o ně konkrétní hráči nestojí, což se dá říct o celé řadě dalších nastavení, chcete-li si z Flight Simulatoru udělat simulátor. Ruku v ruce s popisky pak jde třetí novinka, tedy asistent řízení, který dovoluje bez starostí se rozhlížet kolem, vybírat si další pamětihodnosti k prozkoumání a nestrachovat se z možné havárie. Systému lze určit, kam se má plynule přesunout, případně na jakém letišti přistát, opět ale máme chápat tyto možnosti jako další režim, který není povinný a jiné způsoby hraní nevytlačuje.

Jako velmi užitečný se pak jeví také přepracovaný tutoriál, který nabídne víc kratších lekcí – z osmi vzroste počet na 22 – které přímočaře vysvětlí, jak ovládat letadlo a na konci hráče ohodnotí. Smyslem je vyvolat chuť, vracet se k jednotlivým lekcím a snažit se být ještě lepší než v předchozích pokusem, což by mělo ještě lépe přispět k pochopení a osvojení hry. Kromě vzletu, jednoduchých i pokročilých manévrů a rozboru fungování jednotlivých instrumentů pak bude tutoriál hráče učit pochopitelně i přistávat, což je podle Neumanna věc, která hráčům stále tolik nejde. Ať už za to může nutnost opravdu citlivě ovládat letadlo, nebo zkrátka jen strach z velkých letišť, rozhodli se lidé z Asoba dát hráčům trochu víc volnosti a sejmout z nich veškerou obavu a nejistoty. Řadě letadel tak přibyly v určitých verzích plováky či lyže a v duchu nového systému „Land anywhere“ nabídne hra víc příležitostí k přistávání.

V závěru svého vystoupení Neumann potvrdil, že vydání konzolové verze neznamená stopku pro vylepšování hry na počítačích a slíbil, že i v nadcházejících měsících mohou hráči očekávat jeden velký update měsíčně a spoustu menších updatů na nepravidelné bázi. Jednou z nejdůležitějších věcí jsou tzv. World updaty, v rámci kterých si Asobo vybírá jednotlivé regiony či velká města, ručně zasahuje do jejich dřívějšího poloautomatického vygenerování a značně je vylepšuje. Nejnovějším vylepšením prošla Skandinávie, která má rázem vylepšená data pro 100 letišť a přibylo 77 pečlivě vybraných míst zájmu, které můžete během svých vzdušných toulek navštívit. Zároveň prý máme do budoucna počítat s tím, že se mohou objevit i překvapivá rozšíření, jako tomu bude v případě spojení Flight Simulatoru a filmu Top Gun: Maverick. Neumann ale k němu bohužel nepřinesl žádné detaily nad rámec traileru, který jsme už viděli a jen naznačil, že se bude létat opravdu rychle a že vstoupíme do nebezpečné zóny.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru