Filmový Monster Hunter bude věrný předloze, říká režisér

Anderson si sérii oblíbil před tím, než byla slavná. Capcom mel ke všemu spoustu poznámek

Zdroj: Constantin Film
12. 10. 2020

První trailer na filmové zpracování videoherní série Monster Hunter u fanoušků propadl. Ironicky se v komentářích pod videem ptali, jestli filmaři alespoň vzdáleně tuší, o čem hra vlastně je a režisérovi Paulovi W. S. Andersonovi na dálku vzkazovali, že jako trailer na fantasy Call of Duty to nevypadá zle. Podle dlouhého rozhovoru se zmiňovaným režisérem, který uspořádal Polygon u příležitosti konání newyorského Comic Conu, se však zdá, že Anderson moc dobře ví, jakou značku má pod rukama a tvrdí, že se o ní v Capcomu zajímal ještě před tím, než se z ní stal celosvětový hit. O práci na filmovém Monster Hunteru, ve kterém se coby jedna z hlavních postav objeví i jeho manželka Milla Jovovich, mluví Anderson jako o tom nejlepším, co kdy ve své branži zažil a potvrdil, že zejména bojové scény prošly několika konzultacemi s autory hry, včetně animátorů a grafiků.

„Největší výzvou, resp. největším tlakem bylo udělat to s respektem,“ říká o natáčení Paul W. S. Anderson. Hned vzápětí se pouští do vysvětlování, že Monster Hunter objevil před 12 lety v Japonsku, kdy to ještě byla značka určená výhradně pro tamější trh. „O filmové adaptaci jsem proto začal s Capcomem mluvit před deseti lety. Jde o velmi dlouhý projekt plný vášně a nepřistupuji k němu pouze jako filmař, ale jako dlouholetý hráč a fanoušek,“ tvrdí režisér. Vzpomíná také na dobu, kdy v roce 2018 vycházel Monster Hunter: World, prodal miliony kusů a velká hollywoodská studia začínala chápat, že jde o hit, který by měla zfilmovat. „Všichni pak byli strašně zklamaní, když zjistili, že už na to mám práva,“ směje se Anderson. Vážněji ale dodává, že právě jeho dlouholetý zájem na Capcom zapůsobil a během vlastního natáčení mezi ním a vývojáři vznikl speciální vztah.

Nakonec se neopravoval pouze pohyb, ale také postoj jednotlivých monster, jejich velikost a vyslovené detaily typu zaoblení kopyt.

Anderson probíral s vývojáři scénář, zahrnutí jednotlivých monster, krajinu, kostýmy a spoustu dalších aspektů. Do Japonska prý poslal spoustu fotografií a zpátky mu přicházely poznámky s naprostými detaily, jako byl komentář k velikosti límce kostýmu jednoho z lovců nebo ke tvaru a velikosti některých zbraní. „Všechno měli pod dohledem a komentář měli úplně ke všemu. Takže když jsem během letěl do Japonska, abych jim ukázal hrubé verze soubojů, s poznámkami třeba k pohybu monster přišli samotní animátoři hry,“ říká Anderson. Nakonec se neopravoval pouze pohyb, ale také postoj jednotlivých monster, jejich velikost a vyslovené detaily typu zaoblení kopyt. Co se týče konkrétních monster, Anderson potvrdil, že ve filmu bude zastoupen Rathalos, resp. jeho starověká verze, chybět nebude ani Diablos a dojde i na roztomilého Palica či Meowscular Chefa. Nikdo by se ale neměl podivných jmen příliš obávat, Anderson totiž podle svých slov zpracoval film tak, aby navodil atmosféru při úplně prvním hraní Monster Huntera, kdy jednoduše nevíte vůbec nic.

„Chtěl jsem zachytit ten pocit, kdy jsem si hru poprvé pustil. Nevěděl jsem vůbec nic a byl jsem pohlcen světem s krásnou krajinou a těmito úžasnými tvory, kteří mi posléze nakopali zadek,“ vysvětluje Anderson. Ke zopakování tohoto pocitu proto použije postavu, kterou hraje Milla Jovovich – jedná se o obávanou bojovnici, která je v našem světě vycvičena coby ranger. Její schopnosti ale ve světě Monster Huntera, kam se shodou blíže nespecifikovaných okolností propadne, nic moc neznamenají a proto ji budou muset pomoci postavy, které hrají Tony Jaa a Ron Perlman. „Jde o hrdiny ze hry, kteří ví o světě [Monster Huntera] úplně všechno a v podstatě si ji vezmou pod svá křídla, aby ji všechno naučili,“ vysvětluje Anderson. Dává tím navíc konečně trochu významu prvnímu traileru, kde jsme mohli sledovat souboj s fantasy monstrem za pomoci konvenčních zbraní našeho světa, což fanouškům vůbec nedávalo smysl. Podle nové ukázky je ale jasné, že šlo pouze o prolog a většina filmu se odehraje ve známé realitě hry.

Ten filmaři hledali na odlehlých místech naší planety, kde prý žili v improvizovaných stanových městečcích a vedle extrémního počasí čelili také výpadkům dodávky elektřiny či pitné vody. I díky tomu si ale připadali jako ve světě Monster Huntera a Anderson doufá, že to bude na výsledku vidět. „Poslouchejte, milují Monster Hunter. Byl to můj nejoblíbenější film ze všech filmů, které jsem během své kariéry natočil. Bylo to něco speciálního a chtěl bych tenhle svět prozkoumávat dál. Vždycky ale jdeme film od filmu,“ říká Anderson a naznačuje, že pokud se i z filmu stane hit, pravděpodobně se v podání Andersona protáhne do série jako v případě Resident Evilu.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím