Farming Simulator bude mít vlastní esportovou ligu

Giants Software představují soutěž, ve které se nebudou jen skládat balíky sena na návěs

25. 1. 2019
Název hry: Farming Simulator 19 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 20. 11. 2018 Platformy: , , , Žánr:

Pokud jste někdy sledovali esportový zápas, odehrál se pravděpodobně v League of Legends, Counter-Striku, Dotě nebo v některé z dalších tradičních kompetitivních her. Svou esportovou ligu ale může mít i titul, který se na první pohled jeví jako ryze odpočinkový materiál, ve kterém soutěžíte leda tak proti sobě. Přemýšlet takhle o Farming Simulatoru by ale byla chyba, vzhledem k tomu, že počin švýcarských Giants Software už má za sebou radu turnajů, které testovaly zájem hráčů a očividně nedopadly vůbec zle. Železo se zkrátka musí kout, dokud je žhavé, a jelikož se série prodává po milionech (poslední díl pokořil hranici jednoho milionu už po deseti dnech od svého uvedení), rozhodli se vývojáři odstartovat ucelenou esportovou soutěž. Odráží se to i v inovacích multiplayeru aktuálního dílu, které předurčují, jakým směrem se bude nová farmářská liga ubírat.

O svých plánech se Giants Software rozpovídali v rozhovoru pro The Esports Observer, ve kterém uvádí, že Farming Simulator League odstartuje v létě a nabídne desítku turnajů rozesetých po Evropě. Celá sezóna přitom bude trvat až do příštího roku, postupně navštíví nejrůznější veletrhy typu Gamescom nebo Paris Games Week a vyvrcholí na festivalu FarmCon 2020. Ambice tvůrců a vzrůstající zájem podtrhuje i výše finanční dotace, která čítá 250 tisíc eur (v přepočtu téměř 6,5 milionů korun), z nichž 100 tisíc eur (tedy přes 2,5 milionů korun) získá vítězný tým. A jak asi rozumíte, v porovnání s loňským rokem jde o značné navýšení – v minulosti pořádaný Farming Simulator Championship totiž nabídl výhru pouze 3000 eur, tedy zhruba 77 tisíc korun.

Začátky soutěžního farmaření

První větší soutěžní klání proběhlo na festivalu AgriTechnica v roce 2017 v německém Hanoveru. Snaha přilákat mladší publikum se vrátila mnohonásobně a skromný stánek Farming Simulatoru s trojicí soutěžících záhy obklopila spousta diváků. V té době hráči i tvůrci teprve začínali objevovat potenciál multiplayeru a zástupci Giants Software se tehdy s organizátory AgriTechnicy shodli na tom, že tato akce by se měla opakovat. A právě v té době se začala formovat myšlenka na pořádání něčeho většího.

Tím nejzajímavějším je ale zcela určitě náplň „zápasů“, ve kterých hráči dosud skládali balíky sena na čas. Ano, odpovídá to povaze hry, činnost se dá trénovat a je jednoduše měřitelná, šéf Giants Software Christian Ammann ale ve zmíněném rozhovoru uvedl, že na téhle disciplíně liga stát nebude. Momentálně tak vzniká nový „esportový“ režim, který proti sobě svede 2 týmy po třech hráčích, nicméně žádné konkrétnější detaily zatím nechtějí autoři Farming Simulatoru prozradit. Spokojit se tak musíme jen s příslibem, že disciplín by mělo být víc, ačkoliv není známo, jestli budou muset týmy podstoupit v rámci jednoho zápasu všechny, nebo zda dojde k nějakému náhodnému losu či jinému vymezení.

Odhalení se také dočkají sponzoři jednotlivých týmů, kteří by se mohli rekrutovat i z řad výrobců zemědělské techniky. Tyto společnosti se pro myšlenku nadchly natolik, že se chtěly stát partnery celé soutěže, v případě duálního sponzorství i vybraného týmu by ale mohlo docházet ke střetu zájmů a Giants Software proto zemědělské firmy z jednání o sponzorství celé soutěže vyloučil. Hlavními partnery ligy se proto staly hardwarové firmy, mezi které patří Logitech, který již s Giants Software v minulosti spolupracoval na specializovaných periferiích, a nadále také Intel nebo Noblechairs (výrobce herních křesel). Technické zázemí poskytne společnost Nitrado, která se postará o hostování serverů.

Populární  značka, příslib nového herního režimu, finanční podpora partnerů a jasný plán dávají každopádně vytušit, že Giants Software využili předchozí roky naplno a celou myšlenku mají perfektně podchycenou. Samozřejmě nelze očekávat, že by Farming Simulator pokořil v popularitě zavedené esportové tituly, ale na druhou stranu se vůbec nebojíme toho, že by o zápasy nebyl zájem. Pokud existuje takové množství aktivních hráčů a neoddiskutovatelná skupina diváků farmářských streamů na Twitchi, soutěže mohou popularitě jen prospět. A je rozhodně příjemné, že Christian Ammann zůstává i přes solidně rozjetý byznys nohama na zemi – přiznal totiž, že je ještě potřeba zařídit hodně věcí k tomu, než bude moci liga začít, ať už se jedná o celkovou logistiku přesunu podniku z místa na místo, vlastní budování zázemí nebo pódií, servis pro fanoušky přímo na místě a samozřejmě i kvalitní komentátory a stream. Do léta ale zatím zbývá spoustu času.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru