Fanoušek se pustil do remaku San Andreas ve Far Cry 5

Fanoušek se pustil do remaku San Andreas ve Far Cry 5

Hráči se dohadují, zda na něj může udeřit Rockstar. Autor se takového postupu neobává

Zdroj: Rockstar
23. 11. 2021

Bez ohledu na několik letošních kauz, v rámci jejich řešení vystupují zástupci Take-Two Interactive proti lidem, kteří se snaží o vlastní „remaky“ série Grand Theft Auto, máme tu další případ. Tentokrát se o zahájení vývoje předělávky GTA: San Andreas přihlásil uživatel Redditu s přezdívkou MapEditorMaster, který by však na rozdíl od svých kolegů mohl uspět. Jeho snahou není vzít grafické podklady z původních her série GTA, resp. je vytvořit tak, aby odpovídaly předobrazu, a udělat z nich svého druhu novou, leč autorská práva porušující hru. Jak už přezdívka nadšence naznačuje, San Andreas se rozhodl vytvořit v editoru map uvnitř Far Cry 5 a podle svých slov je veškerý obsah jeho mapy vytvořen vlastnoručně.

Ke svému počinu nenapsal MapEditorMaster nic bližšího. V titulku svého příspěvku na Redditu pouze uvedl, že přepracovává GTA: San Andreas od nuly a již brzy prý poskytne záběry z vlastního hraní. Zprávu nicméně už nyní doprovází krátkým videem, v němž fanoušci nepochybně rozpoznají stará známá místa, která – nutno přiznat – díky enginu Far Cry 5 a mravenčí práce autora předělávky vypadají přirozeně lépe nežli aktuální oficiální remaster.

Až v dalších komentářích odtajňuje, že se jedná právě o editor v pátém díle zmiňované série Far Cry a rozebírá s ostatními diskutujícími právní (ne)závadnost svého snažení. Řada diskutujících totiž poukazuje na to, že Take-Two coby vydavatel Grand Theft Auto vystupuje poměrně nesmlouvavě vůči těm, kdo se snaží využít jejich duševní vlastnictví, natož na něm z nejrůznějších úhlů pohledu parazitovat, MapEditorMaster se ale brání a říká, že právě jeho dílo nemá Take-Two jak a proč napadnout.

„Rockstar na mě nemůže z jednoduchých důvodů, i když se mohu samozřejmě mýlit. Celé je to postaveno na enginu Dunia hry Far Cry 5 […], celé jsem to vytvořil od základu sám a poskytnu záznam celého postupu,“ říká autor remaku. Vysvětluje pak, že podle jeho výkladu zakazuje Rockstar, potažmo Take-Two, aby bylo jakkoliv manipulováno s jejich duševním vlastnictvím nebo aby se jinak zasahovalo do jejich softwaru. K tomu prý v tomto případě nedochází, což navíc později MapEditorMaster podtrhnul i tím, že pracuje jen na malém výseku původní mapy, protože nemá jak modifikovat onen editor.

Ne všichni jsou ale přesvědčení, že to, co pod rukama nadšence vzniká, skutečně ujde pozornosti Take-Two, případně Ubisoftu, který je pochopitelně zodpovědný za obsah sdílený uvnitř jejich her. Jeden z moderátorů Redditu r/GTA navíc poukazuje na to, že duševním vlastnictvím Rockstaru je nepochybně už samotné rozvržení budov, když ne jejich podoba, a doporučuje autorovi remaku, aby hodil práci do koše, než by mohlo dojít na nepříjemnosti.

Uvidíme tedy, jak se situace vyvine – stranou nelze nechat fakt, že takhle by remake hry nevypadal vůbec špatně, na druhou stranu ale nejde o zcela vlastní dílo zmiňovaného autora, který používá logiku, fyziku nebo engine, které nemusel sám vytvářet a obstarává je za něj Dunia. Snad i proto necháváme stranou pochvaly od fanoušků, kteří staví tuto defacto mapu z Far Cry 5 na roveň titulům, které musely skutečně vzniknout na zelené louce.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru