Podívejte se, jak se hraje Zelda v kooperaci

Podívejte se, jak se hraje Zelda v kooperaci

Díky modifikaci půjde hrát The Legend of Zelda: Ocarina of Time z roku 1998 až v 15 lidech

7. 4. 2019

Titul The Legend of Zelda: Ocarina of Time patří mezi nejlépe hodnocené hry všech dob. Opus pro Nintendo 64 z roku 1998 přesněji řečeno například agregátor recenzí GameRankings pasuje na druhé místo v žebříčku absolutně nejlepších her vůbec s průměrným hodnocením 97,54 %. Před něj už se vyšvihla jen jiná exkluzivní pecka od Nintenda – Super Mario Galaxy pro Wii. A jen tak pro zajímavost, třetí místo patří Nintendu (Super Mario Galaxy), čtvrté Nintendu (Super Mario Galaxy 2) a páté pro změnu Nintendu (The Legend of Zelda: Breath of the Wild). Tenhle stereotyp rozbourá až Rockstar se svou sérií Grand Theft Auto.

Ale zpátky k Ocarina of Time. Tahle legenda se dodnes těší velkému zájmu fanoušků i vývojářů, kteří od ní v uplynulých letech často “opisovali”. Skupina šikovných hráčů ale dlouho sní o tom, že by tento zážitek transformovala z čistě singleplayerového dobrodružství do podoby kooperativní výpravy. Svůj projekt nazvali prozaicky Ocarina of Time Online a loni se pustili do práce. Jejich cílem je umožnit hráčům, aby si příběh klasiky vychutnali až v 15 lidech najednou. Tak daleko zatím nejsou, ale už v tuto chvíli jsou schopni vypravit se do Linkova světa v páru, i když možnosti jejich vzájemné interakce jsou ještě omezené.

Hráči se v aktuální verzi dokáží virtuálním světem pohybovat nezávisle na sobě. Mohou se nacházet v libovolné oblasti, aniž by se vzájemně blokovali, a po čase se zase spojit

Už teď mohou hráči společnými silami likvidovat početné zástupy nepřátel, ale v budoucnu by rádi do modu implementovali rovněž PvP prvky. Pozoruhodné přitom je, jakých pokroků už autoři v uplynulých měsících dosáhli. Videa, která zveřejnil kanál BSoD Gaming a pocházejí přímo od vývojářů, demonstrují nejstarší i aktuální verzi. Na rozdíl od prvních pokusů je už momentálně možné, aby měl každý Link vlastní barvu a povedlo se rovněž synchronizovat jejich animace i zvuky, které přicházejí z obou her.

Znamenité přitom je, že hráči se v aktuální verzi dokáží virtuálním světem pohybovat nezávisle na sobě. Mohou se nacházet v libovolné oblasti, aniž by se vzájemně blokovali, a po čase se zase spojit. S tím si často neporadí ani moderní tituly. Přesto modifikace není podle vývojářů ani zdaleka hotová. V tuto chvíli si ji nemůžete vyzkoušet, neexistuje žádná veřejně dostupná verze a tým schopných fanoušků zatím nehledá ani další testery.

Nezbývá tak než doufat, že jejich sen se povede skutečně zhmotnit a všichni budou moci okusit ovoce jejich práce. Opakovaně se totiž ozývají hlasy hráčů, kteří mají obavy, že proti projektu zakročí Nintendo.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru