Fanoušci podle Spencera nemají zájem o VR na Xboxu

Nová generace herní konzole od Microsoftu se na virtuální realitu nesoustředí

27. 11. 2019

Příští generace Xboxu se zřejmě nechystá zaměřit na virtuální realitu. Naznačil to šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer v rozhovoru pro magazín Stevivor. Podpora pro VR headsety tak sice není úplně vyloučená, ale pravděpodobně nebude na prvním místě, pokud bude vůbec hrát nějakou roli. Fanoušci konzole prý o ni ani neusilují. Spencer ale současně vysvětlil, proč on sám tomuto trendu příliš nefandí.

„Drtivá většina našich zákazníků ví, že pokud chtějí VR, existují místa, kam se mohou obrátit.“

S virtuální realitou má podle svých slov problém. “Je izolující a já hry považuji za společný zážitek. Nasloucháme tomu, co si naši zákazníci přejí. A nikdo nežádá o VR,” uvedl Spencer. “Drtivá většina našich zákazníků ví, že pokud chtějí VR, existují místa, kam se mohou obrátit,” prohlásil v narážce na aktivní PC scénu.

Důvodem nezájmu jsou nepochybně i peníze a ekonomickou rovinu Spencer rovněž přiznal. Nikdo podle něj neprodává miliony a miliony VR zařízení. Nakonec by se VR na Xboxu objevit mohlo, ale není to momentálně cílem Microsoftu. Zajímavé je toto stanovisko i s ohledem na vývoj v posledních měsících a letech.

PlayStation s virtuální realitou stále počítá

Sony naopak virtuální realitě nadále velmi věří a stále fandí headsetu PlayStation VR, který míní podporovat a pravděpodobně i vylepšit v nadcházející generaci. PS VR má za více než tři roky na kontě navzdory slabší technologii díky atraktivní cenovce přes 4 miliony prodaných zařízení. Do VR segmentu se také po trhácích, jakým je československý Beat Saber, začínají aktivně tlačit velké blockbustery. Příkladem za všechny budiž minulý týden oznámený Half-Life: Alyx od Valve nebo Medal of Honor: Above and Beyond.

Vztah Microsoft k VR je navíc už několik let poněkud schizofrenní. Shodou okolností se v těchto dnech řeší i podpora virtuální reality pro nový Microsoft Flight Simulator. Původně s VR autoři překvapivě vůbec nepočítali, ale pozitivní odezva na E3 je přiměla změnit názor a dnes tým Asobo Studio tvrdí, že jde o jednu z jejich priorit. Přesto nemohou garantovat podporu této technologie při vydání hry.

O VR se také opakovaně mluvilo už v souvislosti s Xboxem One. V roce 2015 Microsoft oznámil partnerství Xboxu a společnosti Oculus Rift. Pak to vypadalo, že dá pro změnu přednost vlastnímu řešení v podobě rozšířené reality a HoloLens. V roce 2017 se zase mluvilo o podpoře headsetů Windows Mixed Reality na Xboxu One a ještě později o blíže nespecifikovaných bezdrátových headsetech. Ze všeho nakonec víceméně sešlo.

Samotný Phil Spencer dokonce o konzoli Xbox One X ještě před jejím uvedením na trh prohlašoval, že její pokročilý hardware je připraven podporovat VR s tím, že je to ten správný systém, jenž je schopen tuto náročnou technologii zvládnout. Spekulovalo se, že redmondský gigant nebyl spokojený s kvalitou VR a headsetu pro Xbox. Prví náznaky a koketování s VR se přitom objevovaly už od roku 2012.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru