Exkluzivita Elder Scrolls na Xboxu není trest, říká Spencer

Exkluzivita Elder Scrolls na Xboxu není trest, říká Spencer

Naše hry a série ale musí fanouškům nabídnout kompletní servis, tvrdí prezident Xboxu

Zdroj: Microsoft
15. 11. 2021

Microsoft chystá na dnešní 19. hodinu speciální stream, ve kterém bude slavit 20 let Xboxu. U té příležitosti se už odehrálo několik věcí, jako například změna designu webové stránky konzole tak, aby připomínala rozhraní předchozích generací, příprava na zatím tajemné updaty pro některé vybrané hry z éry Xboxu 360, nebo náznaky, že by ještě dnes mohlo dojít na spuštění multiplayeru Halo: Infinite. Dalším dílem do skládanky je mamutí téma o Xboxu na stránkách magazínu GQ, ve kterém jsou citováni přední představitelé Xboxu, včetně prezidenta celé divize Phila Spencera. Se svými kolegy se věnoval celé řadě témat, mezi kterými opět nechyběla budoucí exkluzivita některých očekávaných titulů, historie vzniku Game Passu nebo postaveni Spencera jako takového v celé struktuře Xboxu, která bude podle jeho slov utěšeně pokračovat i bez jeho přítomnosti.

Úvod článku shrnuje Spencerovy neoddiskutovatelné zásluhy – pod jeho vedením se rozšířil počet interních týmů z pouhých pěti na současných 23. Microsoft v éře Phila Spencera získal Minecraft, nedávno také ZeniMax s celou Bethesdou a zapomínat nesmíme ani na vytvoření Game Passu. Světlých bodů by bylo určitě ještě mnohem víc, bez ohledu na ně si ale Spencer zachovává poměrně střízlivý přístup a neváhá kritizovat, pokud je to potřeba. Jednou z věcí hodnou kritiky a palby do vlastních řad, je podle Spencera Halo Infinite, které mělo být vlajkovou lodí nového Xboxu, ale nakonec se jej hráči dočkají až s ročním zpožděním. „Nelíbí se mi, jak jsme to udělali,“ přiznává prezident Xboxu. „Nelíbí se mi, že jsme hru ukázali, mluvili o jejím uvedení na trh společně s konzolemi, a pak jsme ji během měsíce přesunuli,“ dodává s hořkostí. Vysvětluje ale, že ze strany Microsoftu nešlo o snahu hráče podvést, nýbrž o demonstraci naděje, kterou v souvislosti s vývojem her nepovažuje Spencer za zrovna vhodnou strategii.

Microsoft i nadále počítá s tím, že TES VI dorazí v jisté formě exkluzivity na PC a Xbox, aniž by to však Spencer vnímal jako trest pro ostatní platformy.

Přesto se ale věci posouvají kupředu a právě o těch, které mají teprve přijít, mluvil Spencer obsáhle a opět se snahou vysvětlit, co přesně vede Microsoft ke konkrétním rozhodnutím. Řeč je o plánované exkluzivitě pro řadu oblíbených titulů od Bethesdy, které byly ještě donedávna považovány za bytostně multiplatformové záležitosti, a asi nejvíce jsou hráči nervózní s odkazem k The Elder Scrolls VI. Ačkoliv je hra ještě v nedohlednu, bude navazovat na fenomenální Skyrim, což bude samo o sobě poměrně složité. Jenže Microsoft skutečně i nadále počítá s tím, že hra dorazí v jisté formě exkluzivity na PC a Xbox, aniž by to však Spencer vnímal jako trest pro ostatní platformy. „Jsem přesvědčen, že ostatní platformy mohou [bez her od Bethesdy] i nadále růst,“ řekl Spencer.

Pak ovšem dodal, že hlavní podmínkou pro vydání hry od Xbox Game Studios, je doručení kompletního balíčku, který zahrnuje vydání také na PC, sdílené uložené pozice, komunitu, cloud a v neposlední řadě také Game Pass. „To je něco, co beru v úvahu, když přemýšlím nad Elder Scrolls VI. Je to něco, co je platné pro všechny naše série,“ dodal prezident Xboxu. Znamená to výhradní exkluzivitu? Nebo jen časovou? To jsou otázky, na které Spencer přímo neodpovídá, což je ale vzhledem k mnoha proměnným vcelku pochopitelný přístup.

Další věcí, o které se mluvilo, byl již zmiňovaný Game Pass. Ředitelka herních ekosystémů v Microsoftu Sarah Bond uvedla, že původně byla služba zamýšlena jako digitální půjčovna a měla pracovní označení Arches. Postupem vývoje se ale vize změnila ke službě, která připomíná Netflix, což se ale z druhé strany příliš nelíbilo vydavatelům a vývojářům, s nimiž chtěl Microsoft spolupracovat. Zaznívaly kritické komentáře, že tímto způsobem přijdou hry o svoji hodnotu, ale Microsoftu hrálo do karet, že se v uplynulých letech změnilo rozložení příjmů z převážně většiny titulů. S nástupem live service prvků a snahy uchovávat aktivní jádro hry, do kterého vývojáři jen přidávají nový obsah, prodloužilo celkový příjem z několika prvních měsíců po vydání až na dva roky. V takovém světle pak byla koncepce Game Passu stravitelnější a hra slaví úspěch. Letos v lednu měla 18 milionů registrovaných hráčů, na nová čísla se s napětím čeká a budou s největší pravděpodobností zveřejněn dnes večer.

V souvislosti s plány, které možná nikdy nevyjdou, pak mluvil Spencer o tom, jak on a jeho tým přistupuje k rozvoji Xboxu. Vše je rozfázováno na tři stupně a vždy se jim věnuje konkrétní tým s jasně stanovenou vizí. Podle Spencera už u řady věcí nebude osobně, protože má za sebou 33 let v herní branži a podle svých slov ho už čeká méně, než kolik toho prožil. Přesto věří, že základ, který pomáhal položit, bude udržovat při životě přátelské a bezpečné prostředí pro všechny, kdo se do něj rozhodnou zapojit a doufá, že ho platforma Xbox přežije. Více se snad dozvíme v dnešním streamu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru