Od loňského spuštění Epic Games Store se v podstatě nepřestalo diskutovat na téma online obchodů a digitální distribuce obecně. O rozdílech Epic Games Store a Steamu jste už slyšeli a četli kvantum materiálů a nemá proto smysl opakovat již mnohokrát vyřčené. Přesto je nutné opět zmínit oněch kritických 88 procent, které reprezentují výši podílu z prodejů, která připadne všem, kdo chtějí prodávat svou hru skrze EGS. Právě o procenta jde i v případě nové kauzy, kterou na svém Twitteru opět rozpoutal šéf Epic Games Tim Sweeney a opřel o ně i své podmínky, za kterých by byli ochotní ihned skončit s exkluzivními smlouvami a dokonce i prodávat své vlastní hry u konkurence.
Je to vlastně ďábelsky prosté, podle Sweeneyho totiž stačí, aby se Steam choval stejně jako Epic Games Store a pak by podle něj bylo všechno v pořádku: „Pokud by Steam zaručil jednotný 88procentní podíl pro všechny vývojáře a vydavatele, Epic by ustoupil od exkluzivit (stávající závazky bychom splnili) a zvážil vydání vlastních her i na Steamu,“ napsal Sweeney ve vlákně tweetů. Vše přitom začalo odpovědí, proč si za svůj podíl zvolili právě 12 procent, ke kterým podle Sweeneyho logicky došli po zvážení toho, jaký zisk z prodané hry skutečně budou mít: „Z 12 procent máme po odečtení všech nákladů čistý zisk kolem pěti procent a tohle číslo může později růst k 6-7 procentům,“ napsal Sweeney na svůj Twitter.
Why 12%? We chose this number to provide a super-competitive deal for partners while building an enduring and profitable store business for Epic.
From that 12%, we net around 5% after direct costs and that could grow to 6-7% with greater economies of scale.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) April 22, 2019
Dále uvádí, že dogmatických 30 procent, které si v základní úrovni bere Steam, ale také další digitální platformy jako PlayStation Store, Microsoft Store nebo Apple iTunes, je podle něj to nejhorší pro celý trh a tedy něco, s čím se rozhodli bojovat. „Jsme odhodlaní tenhle stav zvrátit, jde o jediný způsob, který iniciuje zásadní změny,“ říká Sweeney konkrétně. Na konto svých požadavků směrem k Valve a Steamu pak ještě dodává, že kdyby se podařilo nastavení podílu změnit, mělo by to nedozírný dopad na celý trh a budoucí generaci hraní: „Z obchodů by se pak znovu stala ta příjemná místa, kam si chodíme něco koupit,“ uzavírá.
Zároveň dává mezi řádky jasně najevo, jak si je s pozicí své platformy jistý a bude hodně zajímavé sledovat, zda přijde nějaká reakce ze strany Valve. Nezdá se však pravděpodobné, že by měl Steam podmínky v dohledné době měnit, vzhledem k tomu, že má na své straně veřejné mínění, zájem vývojářů a disponuje prvky, které Epic Games Store zatím nemá. Změnu podle nás vyvolá až případný odliv vývojářů a vydavatelů, což je opět něco, co se zdá v tuto chvíli jako málo pravděpodobná eventualita.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Dost lidí na EGS kouká jako na zlo, tak proč si nezlepšit reference tím, že vydají prohlášení založené na něčem, o čem ví, že se nikdy nestane.
Tímto krokem nemůže udělat chybu, protože buď toho docílí, což by bylo pro vývojáře jako dar z čistého nebe, nebo se nestane nic a u části hráčů si tím minimálně zlepší status. Jak chytré 🙂
Takhle si motivaci ve formě exkluzivit můžou strčit za klobouk, beztak absolutně nestíhám hrát všechno co mám koupený takže počkat si rok pro mě není problém 🙂 …. třeba aktuálně jsem se konečně vrátil k rozehranýmu Dishonored 2, dál ve frontě čeká poslední Deus Ex, zatím jsem ještě ani nenainstaloval Kingdom come a Yakuzu, Wildlands a Odyssey jsem oboje teprv jen rozehrál, ještě jsem nedotáh Witchera 3 s DLC … a až nakouknu do knihovny tak tam najdu další hromádku restů + se průběžně vracím ke klasikám co mám na GOGu 😀