Epic určuje podmínky, za kterých skončí s exkluzivitami

Šéf společnosti tvrdí, že by dokonce zvážili umístění svých her na Steam

25. 4. 2019

Od loňského spuštění Epic Games Store se v podstatě nepřestalo diskutovat na téma online obchodů a digitální distribuce obecně. O rozdílech Epic Games Store a Steamu jste už slyšeli a četli kvantum materiálů a nemá proto smysl opakovat již mnohokrát vyřčené. Přesto je nutné opět zmínit oněch kritických 88 procent, které reprezentují výši podílu z prodejů, která připadne všem, kdo chtějí prodávat svou hru skrze EGS. Právě o procenta jde i v případě nové kauzy, kterou na svém Twitteru opět rozpoutal šéf Epic Games Tim Sweeney a opřel o ně i své podmínky, za kterých by byli ochotní ihned skončit s exkluzivními smlouvami a dokonce i prodávat své vlastní hry u konkurence.

Je to vlastně ďábelsky prosté, podle Sweeneyho totiž stačí, aby se Steam choval stejně jako Epic Games Store a pak by podle něj bylo všechno v pořádku: „Pokud by Steam zaručil jednotný 88procentní podíl pro všechny vývojáře a vydavatele, Epic by ustoupil od exkluzivit (stávající závazky bychom splnili) a zvážil vydání vlastních her i na Steamu,“ napsal Sweeney ve vlákně tweetů. Vše přitom začalo odpovědí, proč si za svůj podíl zvolili právě 12 procent, ke kterým podle Sweeneyho logicky došli po zvážení toho, jaký zisk z prodané hry skutečně budou mít: „Z 12 procent máme po odečtení všech nákladů čistý zisk kolem pěti procent a tohle číslo může později růst k 6-7 procentům,“ napsal Sweeney na svůj Twitter.

Dále uvádí, že dogmatických 30 procent, které si v základní úrovni bere Steam, ale také další digitální platformy jako PlayStation Store, Microsoft Store nebo Apple iTunes, je podle něj to nejhorší pro celý trh a tedy něco, s čím se rozhodli bojovat. „Jsme odhodlaní tenhle stav zvrátit, jde o jediný způsob, který iniciuje zásadní změny,“ říká Sweeney konkrétně. Na konto svých požadavků směrem k Valve a Steamu pak ještě dodává, že kdyby se podařilo nastavení podílu změnit, mělo by to nedozírný dopad na celý trh a budoucí generaci hraní: „Z obchodů by se pak znovu stala ta příjemná místa, kam si chodíme něco koupit,“ uzavírá.

Zároveň dává mezi řádky jasně najevo, jak si je s pozicí své platformy jistý a bude hodně zajímavé sledovat, zda přijde nějaká reakce ze strany Valve. Nezdá se však pravděpodobné, že by měl Steam podmínky v dohledné době měnit, vzhledem k tomu, že má na své straně veřejné mínění, zájem vývojářů a disponuje prvky, které Epic Games Store zatím nemá. Změnu podle nás vyvolá až případný odliv vývojářů a vydavatelů, což je opět něco, co se zdá v tuto chvíli jako málo pravděpodobná eventualita.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru