Epic Store hlásí 85 milionů uživatelů, Steam mění design

Epic Store hlásí 85 milionů uživatelů, Steam mění design

Soupeřící služby věnovaly na GDC další čas k odhalování svých plánů do budoucna

22. 3. 2019

S informacemi o nových hrách, které se mají ve formě exkluzivit již brzy objevit v nabídce Epic Games Store, přichází další vlna diskuzí na téma konkurování Steamu. Je možná předčasné říkat, že se karta obrací, ale pokud jste v uplynulých 24 hodinách sledovali internetová fóra, nebo do nich sami přispívali, mohli jste tenhle pocit nabýt. Zejména zařazení her od Quantic Dream, které dosud nebyly dostupné na PC, hráče potěšilo a spousta z nich dle svých slov poprvé připustila, že vezmou Epic Games Store na milost. Tím samozřejmě nelze tvrdit, že by byly reakce bezvýhradně pozitivní, zvlášť, co se časové exkluzivity The Outer Worlds týče, ale Epic rozhodně zaznamenal první plusové body a lidé kolem Tima Sweenyho je očividně berou.

Steve Allison uvedl, že 40 procent ze stávajících zákazníků EGS nemá nainstalovaný Steam.

Dali to znát i během včerejšího Q&A, na kterém vystoupil šéf Epic Games Store Steve Allison, vedoucí obchodního rozvoje Joe Kreiner a ředitel oddělení pro strategii vydávání her Sergey Galyonkin. Během hodinové prezentace došlo mimo jiné na odhalení zajímavých čísel v souvislosti s uživatelskou základnou Epic Games Store, která momentálně činí 85 milionů uživatelů. V kontrastu s 90 miliony aktivními uživateli Steamu se může zdát, že Epic Games Store za pouhé čtyři měsíce od spuštění svého největšího konkurenta dohnal, zástupci Epic Games ale neřekli to nejdůležitější. A sice, kolik procent uživatelů přibylo od loňského prosince, vzhledem k tomu, že zbytek tvoří hráči Fortnite, kteří se stali „zákazníky“ automaticky už samotnou instalací launcheru. Steve Allison nicméně uvedl, že 40 procent ze stávajících zákazníků EGS nemá nainstalovaný Steam – tady se odkazuje na vlastní průzkum z loňského srpna a letošního ledna – a že 68 procent zákazníků nepoužívá Steam pravidelně, což jen podtrhuje domněnky, že celkové číslo 85 milionů uživatelů je skutečně tvořeno z větší částí hráči battle-royale hitu.

Epic Store hlásí 85 milionů uživatelů, Steam mění design

Ukradený The Outer Worlds?

Pokud vás zaskočilo, že jednou z oznámených exkluzivit pro Epic Games Store je i The Outer Worlds od Obsidianu, nebyli jste pravděpodobně sami. Vývojáři ještě čtyři hodiny před zveřejněním této informace přidali na Steam seznam achievementů a není příliš pravděpodobné, že by si sami tímto krokem chtěli nabíhat na pomyslné vidle v rukou zklamaných hráčů. Fakt, že se dosud nikdo z Obsidianu k exkluzivitě na EGS nevyjádřil, jen živý spekulace, že šlo o podobný případ, jako u Metro Exodus. Ani tam údajně většina zaměstnanců 4A Games netušila, že Deep Silver něco takového chystá a do poslední chvíle to vypadalo, že se na původně stanovených plánech nic nemění. The Outer Worlds nicméně vyjde souběžně s EGS také na Windows Storu a po opadnutí roční exkluzivity se vrátí na Steam. Epic Games se posléze ústy Stevea Allisona vyjádřili, že situaci, která nastala u Metra Exodus, už nechtějí opakovat.

Dále pak Allison odpovídal na dotazy, týkající se nakupování exkluzivních titulů, které podle jeho slov nebude trvat donekonečna: „Nějakou dobu to ještě dělat budeme, ale jde především o snahu prosadit nový obchodní model a zaujmout lidi. Doufejme, že později budou přicházet sami, nebo se celé prostředí pohne směrem, který jsme nastavili. Už teď ale vidíme, že se celý ekosystém probouzí, ať už z pohledu prodejů nebo zákazníků. Nic tak velkého [ve smyslu exkluzivit] proto už do budoucna dělat nebudeme.“ V závěru pak uvedl, že ačkoliv respektuje názory a pocity hráčů, pevně doufá, že za nějaký čas, třeba i díky vzájemné komunikaci, sentiment kolem EGS opadne a přestanou se objevovat nepravdivá nařčení. „Opravdu nevytváříme spyware, neprovozuje nás Čína [investor Tencent] a nesnažím se vybudovat impérium. Chceme jen pomoci vývojářům,“ uzavřel Allison.

Co se týče pohybu na druhé straně barikády, o pozornost se přihlásili také lidé z Valve a konečně vyrukovali s konkrétními plány na redesign Steamu, přesněji pak knihovny her: „Největší novinku, kterou vám chceme ukázat, je hlavní stránka vaší knihovny. Poskytne vám to prostor zjistit, co nového se děje ve hrách, které momentálně hrajete,“ řekl produktový designér Alden Kroll. Novému designu dominují větší náhledové obrázky, sekce s rychlými popisy nových updatů, ale také graficky přívětivější seznam her po levé straně, který zůstává součástí designu. Napravo se pak přesouvá dosud samostatné okno s chatem, který prošel úpravou vzhledu před několika měsíci. Valve chce rovněž vylepšit vyhledávání a do popředí přesouvá štítky, které sice jsou součástí Steamu mnoho let, ale až nyní došlo na přepracování algoritmů, aby je bylo možné efektivně využívat.

V souvislosti s eventy chce Valve prohloubit spojení mezi uživatelem Steamu a jednotlivými hrami.

Dramatickou změnou pak čeká i vzhled stránek pro jednotlivé hry v knihovně, kde jsou upřednostňovány informace o probíhajících akcích, turnajích, herních eventech a streamech. Dále následuje výčet aktivity vašich přátel, vpravo uvidíte redukovaný chat, zobrazující pouze přátele, kteří momentálně hrají a/nebo vlastní danou hru, a pod tímto seznamem ještě nabídka DLC, achievementů, kartiček a screenshotů. V souvislosti se zmiňovanými eventy pak chce Valve prohloubit spojení mezi uživatelem Steamu a jednotlivými hrami v tom ohledu, že si bude moci každý vytvořit vlastní kalendář – či si ho nechat automaticky vytvořit na základě nabízených alogritmů – akcí, které nechce vynechat. Ať už se to týká například turnajů v Counter-Striku, výzev v jednotlivých hrách nebo očekávaných updatů.

Jednotlivé změny zatím nemají pevné datum uvedení, počítá se ovšem s tím, že už během léta vstoupí do fáze betatestu a do konce roku bude většina z nich nasazena do standardní verze klienta. Zároveň s tím pak Valve připomněli rozšířenou funkcionalitu Steam Linku o možnost streamovat hry do svého zařízení i mimo domácí síť a zpřístupnění síťové infrastruktury, pohánějící CS:GO a Dotu, všem a na všech podporovaných platformách.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru