Epic kupuje tvůrce obličejových animací Cubic Motion

Epic kupuje tvůrce obličejových animací Cubic Motion

Zkušení autoři animací pro Hellblade či God of War se stávají pevnou součástí Unreal Engine

Zdroj: Epic Games
15. 3. 2020

Studio Epic je v poslední době známé především díky Fortnite a platformě Epic Games Store, ze které se ve velmi krátké době stal reálný konkurent Steamu. Ještě než ale Epic vytřel zrak konkurenci s battle royale režimem ve Fortnite a než následně prorazil i se svým obchodem, tak platil za technologického tahouna na poli herních enginů. Toto odvětví herního průmyslu ale rozhodně nezůstává opodál a díky tomu se nyní dozvídáme o tom, že Epic za blíže neupřesněnou částku kupuje společnost Cubic Motion. Jde o technologickou firmu zabývající se snímáním pohybu živých herců a převáděním jejich hereckých výkonů do virtuální podoby. Nejde přitom o běžně známou motion capture technologii, zde jde především o specializaci na realistické obličejové animace.

Výsledky práce společnosti Cubic Motion přitom většina z hráčů jistě z poslední doby moc dobře zná. V minulosti spolupracovali například na posledním díle God of War, kde bylo možné sledovat rozčilování Kratose, či například technicky velmi dobře zvládnutou akční adventuru Hellblade: Senua’s Sacrifice. Právě ta v emocích hlavní postavy podávaných za pomocí výrazů obličeje dost vyčnívá nad ostatními tituly. Za další lze ještě telegraficky zmínit například Spider-Man od Insomniac Games, Anthem, The Dark Pictures Anthology: Man of Medan, Metro Exodus, Horizon: Zero Dawn, Call of Duty: WW2 a další. Práci a schopnosti společnosti Cubic Motion si můžete připomenout níže ve videu z GDC 2016, kde Tim Sweeney a Tameem Antoniades z Ninja Theory odhalovali tvorbu obličejové animace v reálném čase:

V minulosti přitom Cubic Motion přímo s Epicem úzce spolupracovali i na přípravě technologických ukázek sloužících jako demonstrace síly enginu Unreal. Další přiložené video je jednou z nich a nese jméno Siren. Tato upoutávka odhalovala skutečný herecký výkon čínské herečky, který byl opět v reálném čase předváděný do virtuální podoby:

V prohlášení týmu Epic samozřejmě nechybí radost z této čerstvé akvizice: „Dnes jsme nadšeni, že můžeme přivítat Cubic Motion v rodině Epic Games. Cubic Motion jsou dlouholetým partnerem společnosti Epic a předním poskytovatelem automatizované technologie a služeb animace obličeje zaměřené na výkon pro videohry, filmy, živá vysílání a pohlcující zážitky. Spojením sil naše týmy upevňují náš závazek pokročit ve vývoji techniky ve vytváření věrohodných digitálních postav pro všechny uživatele Unreal Engine.“ Právě poslední věta naznačuje, kdo z této akvizice bude těžit nejvíce – samotní vývojáři a ti, kteří pro své tituly aktivně využívají technologie Unreal Engine. CTO společnosti Epic Games Kim Libreri nadále uvádí následující: „Animace obličeje, která zprostředkuje nejmenší nuanci lidského výrazu, je nezbytná pro překonání neprobádaného území. Věříme, že celistvé propojení Unreal Engine společnosti Epic se soupravou společnosti 3Lateral a technologií Cubic Motion je jediným způsobem, jak odpovědět na tuto výzvu a nakonec i dosáhnout vrcholu v umění tvorby lidských postav pomocí Unreal Engine.“

Epic kupuje tvůrce obličejových animací Cubic Motion

Co vlastně Cubic Motion dělají?

Patrně nejdůležitějším produktem společnosti Cubic Motion je náhlavní souprava nazývaná Persona. Jde o systém pro kompletní snímání obličejového svalstva a tím i výrazů živého herce. Dnes jde o technologii vyhledávanou a jak můžete vidět v portfoliu her uvedených přímo v článku, nejde o žádnou druhořadou technologii. Naopak, fakt, že Cubic Motion využili například i technologičtí tahouni typu 4A Games (série Metro) vypovídá o tom, že jde o špičku ve svém oboru. Všichni zaměstnanci v týmu navíc dle dostupných informací zůstávají na svém místě i po akvizici a pokračovat budou rovněž i v práci na již rozjetých projektech s dosavadními dalšími partnery.

Právě zmínka o společnosti 3Lateral nadále ukazuje, v čem tkví síla Epicu jakožto tvůrců Unreal Engine. Kromě nákladného vývoje vlastních technologií tento tým neváhá investovat i do druhých a postupně pod svá křídla (tedy ve formě nákupu) bere další technologické i softwarové firmy. Dalšími takovými příklady mohou být třeba společnosti Agog Labs, Psyonix (vývojáři Rocket League), Twinmotion, Houseparty a Quixel. Podobným postupem se nicméně může pyšnit i konkurenční Unity Technologies, kteří například čerstvě získali společnost ArtEngine, jež využívá umělé inteligence pro vytváření realistické počítačové grafiky. Tak jako tak z těchto plánů a akvizic mohou dlouhodobě těžit jen hráči samotní, a to například za pomocí stále krásnějších a technologicky vyspělejších titulů.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru