EA zkouší patentovat novou formu battle passů

EA zkouší patentovat novou formu battle passů

Na mapě s rozcestníky si sami zvolíte odměnu. Získat všechny ale může být nákladnější

Zdroj: Electronic Arts
10. 3. 2020

Pozvolná transformace od nepopulárních lootboxů k battle passům je zcela očividná. Dáme-li stranou Compendium k Dotě, resp. turnaji The International, považované od roku 2013 za průkopníka tohoto systému, obliba současné podoby narůstá v uplynulých dvou letech zejména díky battle royale titulům. Sezónní členění a na něj navázané odměny nicméně přebírají multiplayerové hry obecně a dá se proto očekávat, že se budou vývojáři a vydavatelé snažit ten svůj battle pass odlišit od ostatních a s hlavní myšlenkou – monetizovat – také náležitě vylepšit. Společnost Electronic Arts takové kroky činí a Patentnímu úřadu Spojených států předložila žádost o patent systému, který na rozdíl od lineárního postupu battle passem nabídne možnost volby vlastní cesty k vybrané odměně.

Zdroj: USPT

 

„Sezónní systém odměn předkládá uživateli nelineární mapu, která umožňuje zvolit si během zvyšování úrovně virtuální postavy či uživatelského účtu vlastní cestu. Virtuální mapa je obrazovou reprezentací nelineární stezky, po které uživatel kráčí na základě toho, jaké odměny chce v danou chvíli odemknout,“ píše se v abstraktu popisovaného patentu. Výmluvnější je doprovodný nákres, na kterém je část mapy vidět, včetně odměn i rozdělení, které odměny jsou dostupné zdarma – tedy zvyšováním úrovně ve hře – a za které je nutné zaplatit zlaťáky z virtuální peněženky.

Festivaly, jak se obdoba v aktuálním dílu PvZ nazývá, jsou přesně onou interaktivní mapou s křižovatkami, na kterých volíte další postup.

Ještě konkrétnější příklad ale přináší Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville, ve kterém samotní lidé z Electronic Arts výše popisovanou formu battle passu využívají od loňského října. Festivaly, jak se obdoba v aktuálním dílu PvZ nazývá, jsou přesně onou interaktivní mapou s křižovatkami, na kterých volíte další postup. Utrácením nashromážděných drahokamů se posunujete stále dál a volíte, zda k dalšímu uzlu dojdete jednou, či druhou cestou. Zpravidla vás čeká buďto několik menších odměn, nebo jedna větší s tím, že se k jednotlivým větvím můžete zpětně kdykoliv vracet.

Zdroj: Electronic Arts

Výhody jsou zřejmé – sami si zvolíte tu část mapy, která vede k vaší vybrané odměně. Pokud byste však chtěli získat všechno, co daná sezóna/battle pass nabízí, je pravděpodobné, že byste postupným odemykáním zpoplatněných křižovatek zaplatili více. Důležité je nicméně zmínit, že patent – přihlášený v polovině loňského srpna a zveřejněný před několika dny – ještě nebyl patentovým úřadem schválen. Žádost může narazit kvůli tomu, že je příliš obecná, případně proto, že řada her už podobný systém do svého battle passu začlenila. Nejde sice o přímé shody, ale například v Dota: Underlords mohou hráči na interaktivní mapě s třemi větvemi vybírat, prostřednictvím jakých výzev zvýší svou úroveň, ačkoliv hlavní odměny zůstávají seřazeny lineárně a pro získání konkrétní z nich nelze žádnou jinou přeskočit.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru