Yooka-Laylee and the Impossible Lair

Duo hrdinů Yooka a Laylee letos čeká další dobrodružství

3D plošinovka ubírá jeden rozměr a přidává mísení žánrů

8. 6. 2019

Playtonic Games po úspěchu 3D plošinovky Yooka-Laylee oznamují pokračování. Po návratu ke klasikám žánru 3D hopsaček se ale vývojáři plánují vrátit ještě o něco více nazpět v rámci herní historie a Yooka-Laylee and the Impossible Lair již není 3D plošinovkou, ale hybridem 2D plošinovky a top-down dobrodružné hry.

Yooka-Laylee and the Impossible Lair kombinuje shora viděný 3D svět, v němž se dvojice hrdinů vydává na průzkum a kde na ně čeká v porovnání se zbytkem hry větší množství logických hádanek. Co chvíli si ale protagonisté odskočí do 2,5D světa klasických a z boku viděných plošinovek. Takové úrovně budou více o akci, tak jako tak ale v obou variantách herního světa budou muset hráči kombinovat speciální schopnosti obou hrdinů a mimo jiné také plnit logické hádanky a četné výzvy.

Změna žánru se sice nemusí každému na první pohled zamlouvat, první zveřejněné obrázky ale odhalují povědomou atmosféru plnou pastelových barev a originálních protivníků. Přiložená upoutávka navíc láká i na návrat osvědčených hudebních skladatelů originálu, kterými jsou David Wise a Grant Kirkhope.

Z hlediska příběhu nemá jít o klasický sequel, ale o samostatnou kapitolu vyprávění. Ta navíc tentokrát dorazí na všechny platformy naráz. Minimálně v případě konzolí přitom budou k mání i krabicové verze hry, jež dorazí díky partnerství s vydavatelstvím Team17.

Yooka-Laylee and the Impossible Lair

Duchovní nástupce Banjo-Kazooie

Plošinovka Yooka-Laylee dorazila na trh před dvěma lety s cílem potěšit fanoušky klasických hopsaček a zejména ty, kteří nostalgicky vzpomínali na sérii Banjo-Kazooie. Tu měl na starosti vývojářský tým Rare, z něhož někteří bývalí zaměstnanci založili právě studio Playtonic Games. Jejich cílem bylo navrátit tento žánr na výsluní a připomenout, proč byly hry tohoto typu dříve tak oblíbené. O tom, že se jim to alespoň částečně povedlo, hovoří milion prodaných kopií během prvních šesti měsíců a Kickstarterová kampaň, jež se zaplatila v rámci desítek minut. Tvůrci původně požadovali 175 tisíc liber, vybrali ale přes 2 miliony, což by dnes činilo téměř 60 milionů korun.

Více informací o chystaném dobrodružství chameleona Yooky a netopýra Layleeho slibují vývojáři přinést v průběhu E3, a to včetně toho, co to vlastně v univerzu hry znamená Impossible Lair.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru