DOOM na konzolích se rozroste o Sigil a další WADy

DOOM na konzolích se rozroste o Sigil a další WADy

Vývojáři slaví 26. narozeniny prvního dílu. Pro konzolové porty slibují nový obsah

11. 12. 2019

Když jsme v červenci psali o konzolových portech prvních dvou dílů legendárního DOOMu, mnoho radosti jsme vám zřejmě nepřinesli. Engine Unity, problémy se zvukem i tehdejší nutnost přihlásit se k účtu Bethesda.net, aby bylo vůbec možné hry spustit. Namísto oslav rozšíření platforem, na kterých si lze oblíbenou střílečku od id Software zahrát – PS4, Xbox One a Switch – tak hráči spíše lamentovali nad přístupem Bethesdy coby současného vydavatele a schylovalo se k další PR pohromě. Po necelém půl roce jsou ale oba díly v poměrně dobré kondici, připojovat se k BNetu už není nutné a na základě reakcí komunity se podařilo technickou stránku uspokojivě odladit. Nově pak vývojáři plánují několik dalších technických změn a hlavně důležitá obsahová rozšíření.

Komunitní manažeři Joshua Boyle a Jason Leave o stavu DOOMu promluvili ve speciálním, více než hodinu trvajícím streamu. Prostřednictvím něj chtěli v první řadě pogratulovat prvnímu DOOMu k šestadvacátým narozeninám a následně spravit komunitu o současném stavu celé série a oznámit tzv. Slayers edici čtyř hlavních dílů série. Přibližně po půl hodině povídání se pak dostali ke zmiňovaným konzolovým portům a konečně potvrdili, že vývojáři v nadcházejícím patchi vyřeší problém s chybným poměrem stran ve hře. Abyste rozuměli, DOOM původně vznikal v rozlišení 320×200 pixelů, což je – technicky vzato – širokoúhlé rozlišení v poměru 16:10. Ovšem v době, kdy vyšel DOOM (a drtivá většina her pro DOS), byly standardem monitory s poměrem stran 4:3. Pokud se tedy rozlišení 320×200 upravilo nastavením monitoru tak, aby vyplňovalo celou plochu obrazovky, došlo k očekávané vertikální deformaci, tedy jinak řečeno k protažení pixelů o 20 procent na výšku. Vývojáři s tím počítali a veškerou grafiku vytvářeli tak, aby vypadala korektně až po tomto obrazovém posunu, což se ale v moderní době, při zachování čtvercových pixelů, projevuje esteticky negativně. Všechno, co v probíraných konzolových portech vidíte, tak je o 20 procent nižší, na což je spoustu hráčů podle PR manažerů Bethesdy hodně háklivá, a proto konečně přijde oficiální cestou oprava.

Vše navíc trvá díky malé velikosti těchto přídavků jen několik málo vteřin, bez ohledu na to, že se obsah instantně natahuje o hodiny a hodiny dalšího hraní.

To zajímavější se nicméně skrývá v nabídce nového obsahu, kam vývojáři bezplatně zařazují trojici vybraných WADů, mezi kterými nechybí ani v květnu vydaný Sigil od Johna Romera. Jeho instalace je podle ukázky ve streamu velmi jednoduchá – přes novou možnost v hlavním menu hry se dostanete do seznamu nabízených WADů, odkud je lze přímo stáhnout a následně aktivovat pro hraní. Vše navíc trvá díky malé velikosti těchto přídavků jen několik málo vteřin, bez ohledu na to, že se obsah instantně natahuje o hodiny a hodiny dalšího hraní. Vedle Sigilu je pak k dispozici také TnT: Evilution a The Plution Experiment, tedy WADy, které formovaly komerčně vydaný Final Doom v roce 1996 s tím, že všechny přídavky je možné hrát v prostředí prvního i druhého dílu původní hry. Navrch také komunitní manažeři přislíbili vydání rozšíření No Rest for the Living pro DOOM 2 a je pravděpodobné, že v podobných aktivitách budou pokračovat i nadále s dalšími oblíbenými mody, WADy, či obecně rozšířeními, jako jsou například Z-Doom či Brutal Doom.

Jedinou informaci, kterou vývojáři hráčům neposkytli, je datum vydání popisovaného patche. Podle všeho bychom se ale měli dočkat „brzy“, a to na všech třech cílových konzolových platformách.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru