Doom II vás díky slibné modifikaci vezme do Vietnamu

VietDoom je dalším projektem autora legendárního Brutal Doomu. Demo vyjde už letos

16. 8. 2019

Pokud se alespoň trochu zajímáte o klasické střílečky z devadesátých let, sami jste je hráli a ještě lépe – často si je připomínáte, pak vám určitě není cizí pojem Brutal Doom. Jedna z nejikoničtějších modifikací pro původní Doom dělá ze hry ještě krvavější řežbu, která je současně o trochu interaktivnější i rychlejší, a soudě podle toho, že se nepřetržitě vyvíjí už od roku 2010, hráčům se očividně velmi zamlouvá. Ve skutečnosti natolik, že povýšili jejího autora Marcose Abenanteho na chodící legendu a jeho přezdívka Sgt. Mark IV je pojmem i za hranice modařské scény. Není proto divu, že se i my aktivně zajímám o jeho další projekt, kterým má být VietDoom a o čem bude vám asi nemusíme příliš složitě vysvětlovat…

První zmínka o modifikaci pochází z online databáze ModDB, kde ji Abenante zároveň velmi detailně popisuje. V první řadě vás ale odkazujeme na video, které zachycuje průchod jednou úrovní a definitivně vám odpovídá na nevyřčenou otázku, že se v modifikaci skutečně přesuneme do Vietnamu. Konkrétně do roku 1968, kdy byla válka za svou polovinou a vedení Severního Vietnamu chystalo velkou ofenzivu, která měla vyhnat vojáky Spojených států ze země a srazit nepřítele na kolena. To se nakonec Severnímu Vietnamu nepodařilo, přesto měly těžké ztráty v řadách amerických vojsk obrovský dopad na celou společnost doma ve Státech a dramaticky ovlivnily další průběh konfliktu. Ničím takovým se ale Abenante vůbec nezabývá.

Unaven dlouholetým udržováním Brutal Doomu tak začal Sgt. Mark IV pozvolna pracovat na vedlejším projektu, jehož dokončení prý zabere roky.

„Od chvíle, kdy jsem si před několika desetiletími zahrál NAM, chtěl jsem vytvořit modifikaci zasazenou do války ve Vietnamu. A vzhledem k tomu, že jsem nedávno strávil spoustu času v Rising Storm Vietnam, tohle pnutí bylo ještě umocněno,“ říká Marcos Abenante v popisu VietDoom. Jeho snahou tak je, dát hráčům prostřednictvím totální konverze možnost, zakusit zase úplně nové prostředí se zachováním hratelnosti, kterou mají tak rádi a která ve své podstatě položila základy všech moderních stříleček. Unaven dlouholetým udržováním Brutal Doomu tak začal Sgt. Mark IV pozvolna pracovat na vedlejším projektu, jehož dokončení prý zabere roky, ale ještě letos se máme dočkat demoverze s minimálně 10 úrovněmi. A jak naznačuje video, můžeme se těšit nejen na nové prostředí, ale také na zcela přepracovanou nabídku zbraní, nové textury, zvuky a inovovanou umělou inteligenci parťáků i nepřátel.

Co se týče kampaně, momentálně není hotová ani kostra a Abenante několikrát v popisu upozorňuje, že finální podoba modifikace je ještě hodně vzdálená. Přesto už má v hlavě sci-fi zvrat, s přihlédnutím k tomu, že se pořád bavíme o Doomu. „Kampaň je hodně inspirovaná filmem Apokalypsa, ale bude mít nadpřirozený twist, protože je to Doom a všechno, co s touhle hrou souvisí, musí mít nějaké démony,“ vysvětluje Abenante konkrétně. Netvrdí tím ale, že bychom se měli dočkat tak bláznivého příběhového veletoče, jako v již zmiňovaném NAMu/Napalmu z roku 1998 – tedy žádný zmutovaný americký supervoják, který by sám vyhrál válku. „Není ostatně tajemstvím, že USA prohrála,“ doplňuje Abenante. Sám si navíc pokládá otázku, zda by nebylo vhodné, doplnit do hry i kampaň z pohledu jednotek Vietkongu, o všem ale bude rozhodovat až čas a autorovy možnosti.

Vraťme se proto i my zpátky na zem, nebo alespoň do rozbahněné džungle – VietDoom má před sebou slibovanou demoverzi, ve které si současně budete moci osahat slavné útočné pušky M16 a AK-47, ale také třeba brokovnici Ithaca 37, raketomet RPG-7, či pistoli M1911. Zbraně jsou navíc v porovnání s tradičním Doomem zpracovány realisticky, nabízí několik režimů střelby a podobně jako v modifikaci Brutal Doom, také ve VietDoom létají z ústí hlavně skutečné projektily, kterým se jde – podle Abenanteho – vyhýbat, pokud jste dostatečně rychlí. Ať už to ale zvládnete, či nikoliv, VietDoom vypadá náramně, v podstatě jako úplně nová hra a MIDI verzi Paint it Black, která zní během průchodu první dokončenou úrovní ve videu, všemu nasazuje tu správnou chmurnou korunu.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru