Doom: Annihilation stál jen 4 miliony dolarů a bude mít pokračování

Doom: Annihilation stál jen 4 miliony a bude mít dvojku

Režiséra rozzlobil článek, který kritizoval film. Ten starší podle něj prodělal desítky milionů

Zdroj: Universal Pictures
6. 12. 2021

Režisér a scenárista Tony Giglio v roce 2019 natočil film Doom: Annihilation podle stejnojmenné slavné značky od studia id Software. Vývojáři se tak trochu od projektu odřízli, když veřejně řekli, že s direct-to-video snímkem nemají nic společného. Tedy kromě značky samozřejmě. Film plný easter eggů se natáčel v Bulharsku a samozřejmě žádnou velkou díru do světa neudělal. Když ale magazín Game Rant vydal článek s titulkem “Doom: Která filmová adaptace je horší?”, přitáhl k sobě pravděpodobně větší pozornost, než jeho autor možná předpokládal. Na text totiž reagoval samotný režisér Tony Giglio (díky, Bludr). A současně s tím prozradil i pár zajímavých detailů.

Giglio v prvé řadě říká, že nemá žádný problém s tím, když se jeho film někomu nelíbí. Divák investuje svůj čas i peníze, a to respektuje. Vadí mu ale podle jeho slov, když takový názor někdo podkládá nepravdivými informacemi. Giglio prozradil, že rozpočet filmu činil pouhé 4 miliony dolarů a vydělal si na sebe. I když se tvrdí něco jiného. Pokud jde o jeho úspěšnost, práskl Tony Giglio, že společnost Universal Pictures už mu zaplatila za scénář k pokračování. Takže by měl vzniknout další díl.

Tony Giglio také prozradil, že nabídli id Software a Bethesdě spolupráci, ale oni odmítli s tím, že dělají hry a ne filmy. Probírali i to, že se na to fanoušci budou ptát a shodli se, že řeknou, že se na projektu nepodílejí.

Režisér si přitom pokládá řečnickou otázku, zda by to studio udělalo, pokud by byl film finanční propadák. Rozporuje také, že se id Software od adaptace kvůli kvalitě distancovali, jak jsme ostatně poukazovali i my už dřív. Zdůrazňuje, že zástupce týmu jen na otázku jednoho z fanoušků řekl, že se na filmu nepodílí. Což byla pravda. Tony Giglio také prozradil, že nabídli id Software a Bethesdě spolupráci, ale oni odmítli s tím, že dělají hry a ne filmy. Probírali i to, že se na to fanoušci budou ptát a shodli se, že řeknou, že se na projektu nepodílejí.

Režisér také zdůrazňuje, že adaptovali původní hry a nikoli ty moderní. Vyznává se, že Doom byl jeho vytoužený projekt a trvalo mu několik let, aby Universal přesvědčil, že ho mají udělat. Proč? Protože první film z roku 2005, v němž hrají Karl Urban, Rosamund Pike a Dwayne Johnson a který se natáčel i v Česku, prodělal prý desítky milionů dolarů. Proto nová adaptace dostala jen čtyřmilionový rozpočet. Giglio říká, že jeho film není dokonalý. Filmaři podle něj byli příliš ambiciózní a dopustili se chyb.

Poděkoval autorovi článku, že se na film podíval, stejně jako mnoho dalších lidí, říká. Byl při vydání mezi trendy na Netflixu. I díky tomu může mít pokračování.

Říká, že není žádný recept na skvělý film. Kdyby byl, nikdy by nevznikl špatný film. Ale pracovali prý tvrdě a snažili se za nesnadných podmínek udělat věrného Dooma. Na výsledek je podle svých slov hrdý. Když na něj někdo chce podle něj kálet, tak klidně. Ale pokud takový člověk své argumenty podpírá nepravdami, pak ztrácí věrohodnost. Poděkoval autorovi článku, že se na film podíval, stejně jako mnoho dalších lidí, říká. Byl při vydání mezi trendy na Netflixu. I díky tomu může mít pokračování.

Na dotaz jednoho z fanoušků Tony Giglio upřesnil, že má další snímek i režírovat, pokud nedojde ke kolizi diářů, až jej Universal zařadí do produkce. Doom: Annihilation nabídl Giglio studiu už v roce 2015, ale nejprve byl odmítnut. Universal přesvědčil až úspěch hry z roku 2016. Film se natáčel v roce 2018 a v roce 2019 proběhly nějaké dotáčky. Mluvilo se o tom, že studio bylo kvalitou příjemně překvapené a uvolnilo víc peněz na další efekty. Giglio sám namítá, že první adaptace z roku 2005 nebyla dostatečně věrná předloze, což chtěl změnit.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru