Dokládá PS Now, že streamované hraní zatím nefunguje?

Dokládá PS Now, že streamované hraní zatím nefunguje?

Uživatelé služby si hry raději stahují, než aby řešili problémy s připojením

Zdroj: Sony
29. 4. 2019

Streamované hraní čeká ještě v letošním roce několik zásadních událostí – Google spustí svou službu Stadia, Microsoft blíže specifikuje svůj xCloud a společnosti jako Amazon nebo Verizon pravděpodobně přijdou se svými plány, jak také naskočit do nově se rodícího byznysu . Pořád se ale trochu zapomíná na Sony, která spustila svoji platformu pro streamované hraní PlayStation Now už v roce 2014 a v aktuální zprávě o hospodářských výsledcích firmy se pochlubila 700 000 uživateli. Finanční ředitel Sony Hiroki Totoki nicméně vysvětluje, že za zvýšeným zájmem stojí převážně možnost stahovat si tituly pro lokální hraní, což PS Now umožňuje od září loňského roku, nikoliv tedy hlad po výhodách streamovaného hraní.

„Od chvíle, kdy jsme hráčům umožnili stahovat hry [z PlayStation Now], se herní doba dramaticky prodloužila. Se staženými hrami nyní tráví hráči dvojnásobek času v porovnání se streamovanými hrami, což obecně vede ke zvýšenému zájmu o PS Now a také vyšší retenci,“ uvádí Totoki. Ve finanční zprávě dále říká, že nová vlastnost PlayStation Now byla zavedena především pro ty, kdo si chtějí užít hraní a neřešit možné problémy s internetovým připojením, což je strašák, kterého se hráči v případě dalších jmenovaných služeb obávají.

Dokládá PS Now, že streamované hraní zatím nefunguje?

Nejnovější hry

Služba PS Now disponuje více než 750 hrami, v Sony ale k nabídce nepřistupují tak jako v Microsoftu. Aktuální exkluzivní hity tak v rámci předplatného nedostanete a z nejnovějších můžeme jmenovat například Bloodborne nebo Until Dawn. Nejnovějšími přírůstky byly tituly jako For Honor, NBA 2K18 nebo Mortal Kombat X, abyste si mohli udělat představu u tom, s jakým zpožděním se hry na PS Now objevují.

Je však důležité ptát se, nakolik způsob hraní her skrze PlayStation Now skutečně odráží aktuální stav technologických možností a nakolik jde jen o specifikum serverů, na kterých běží právě PS Now. Připomeňme si, že Sony se pro streamovanou zpětnou kompatibilitu rozhodla po akvizici společnosti Gaikai, která na rozdíl od Googlu či Microsoftu nedisponuje tak robustní serverovou sítí. To se dlouhou dobu odráželo i v počtu zemí, v nichž služba nativně běžela a po Japonsku, Spojených státech, Kanadě a Velké Británii se až v zkraje letošního roku konečně podíval PS Now do dalších evropských zemí.

Přesto si hráči neustále stěžují na to, že streamování příliš nefunguje a je zatíženo snižováním kvality obrazu nebo narůstajícím zpoždění ovládání, což je u rychlejší her natolik klíčové, že se nedají kvalitně hrát. Přičíst k tomu musíme i fakt, že stahovat lze z PS Now jen aktuální tituly, určené pro PS4, a pak retro záležitosti z éry druhého PlayStationu, které mohou na současné konzoli běžet díky softwarovému emulátoru. Hry z PlayStationu 3 je však nutné streamovat za každých okolností a tím se opět vracíme k výše uvedeným problémům.

Finanční ředitel Sony na ně ale v tuhle chvíli příliš nehledí, v tiskové zprávě uvádí, že uživatelská základna roste každým rokem přibližně o 40 procent a v knihovně se nachází třikrát více titulů než v „druhé největší herní službě za předplatné“. Soupeření s Xbox Game Pass tak je více než zřejmé, nemůžeme se ovšem zbavit pocitu, že se Sony nachází u stropu svých serverových možností a není vyloučeno, že PS Now se žádného překotného vývoje nedočká. Je proto předčasné činit závěry, že konektivita znemožní už v roce 2019 plnohodnotné hraní stramovaných titulů, neboť tuhle bitvu svedou větší hráči. Jak ovšem uzavírá šéf Sony Keničiro Jošida: „Může tu být hrozba, na nás ale je, abychom z ní udělali příležitost.“

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru