Halo Infinite, Microsoft Studios, Dojmy z multiplayeru Halo Infinite jsou veskrze pozitivní

Dojmy z multiplayeru Halo Infinite jsou veskrze pozitivní

Hráči si pochvalují nečekané uvedení, střelbu i design úrovní. Nelíbí se jim systém progrese

Zdroj: Microsoft
16. 11. 2021
Název: Halo Infinite Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 8. 12. 2021

Včerejší oslavy 20. výročí vzniku konzole Xbox se nesly převážně v duchu spuštění bezplatného multiplayeru Halo Infinite. Ačkoliv se o možném uvedení očekávané složky dalšího dílu téhle sci-fi ságy v kruzích insiderů mluvilo poměrně otevřeně, bylo velmi příjemné sledovat potvrzení a následně využít možnosti pustit se obratem do hry. Hráči sice museli vytrpět problém s modrou obrazovkou launcheru, která stála v cestě stažení vlastní hry, ale vše bylo urychleně vyřešeno a krátce po včerejším výročním videu se už rozhořely první bitvy. A nutno přiznat, že si je po několika hodinách internet až nekriticky pochvaluje a hráči začínají mluvit o jednom velkém překvapení roku 2021. Opožděném – vzhledem k tomu, že Halo Infinite mělo vyjít už loni – ale stále o překvapení.

Hned na úvod musíme připomenout, že všechno, co odehrajete do vydání zbylé části hry, zůstane zachováno a budete moci v postupu pokračovat. Jde nejen o potvrzení, že multiplayer je hotový a reprezentuje finální podobu zamýšlenou pro ostré uvedení. Ale také o skvělý tah, kdy s vydáním příběhové části nebudou muset hráči příliš složitě volit, do čeho se pustit, protože multiplayerových bitev budou mít za sebou už spoustu. A že je o co stát, potvrzují svorně hráči na sociálních sítích nebo ve streamech. Halo Infinite je svou povahou komornější akcí nežli Call of Duty nebo Battlefield, což je ale příjemná změna, která navíc umocňuje taktický a pocitově trvanlivější herní zážitek, než je mlýnek na maso v podání zmiňovaných konkurenčních titulů. Velmi dobře působí také vlastní střelba, která je na počítači i konzoli velmi responzivní, rychlá a přesná. Hráči zmiňují trochu vysokou hodnotu time to kill – tedy rychlost, s jakou pošlete k zemi protivníka – vše je ale i díky proběhnuvším testům dobře odladěné a nezdá se, že by multiplayer Halo Infinite po herní stránce trpěl na nějakou nevyrovnanost.

Co se týče grafického zpracování, Halo Infinite vás v multiplayeru zřejmě úplně neohromí, účelná stylizace a mísení techniky s přírodou je ale stále poměrně líbivá, a ani nás nijak neuráží. Zvuky jsou v souladu s tím, co od série očekáváte, což se nakonec týká i podoby bojujících Spartanů a jejich zbraní, které ctí lore ságy a zbytečně neexperimentují. Největší úskalí tak hráči shledávají v systému progrese, za který byli vývojáři z 343 kritizováni už v době, kdy mohla vybraná skupina hráčů zkoušet multiplayer v betatestu. Na rozdíl od zmiňovaného Call of Duty či Battlefieldu totiž v Halo Infinite nezískává hráč zkušenosti hraním, ale plněním výzev. Ty sestávají například v zabití nepřítele konkrétní zbraní, zničení nepřátelských vozidel, nebo dokončení zápasů ve vybraných módech. Co víc, plnění výzev a získávání nižších stovek zkušeností, je přímo navázané na battle pass, který je defacto jedinou stupnicí, po které můžete stoupat, což se hráčům tolik nelíbí. Právě nízký příděl XP, který není v zásadě špatnou věcí, ale působí nezvykle, vypadá na obrovský grind, budete-li se chtít dostat k nějakým zajímavějším odměnám. A to nezmiňujeme, že některé je nutné pochopitelně zaplatit reálnými penězi.

Hráči proto předkládají jako možnost plnit týdenní výzvy – které by podle vývojářů neměly dojít, jako tomu bylo v průběhu technických testů – v režimu Bot Bootcamp, ve kterém hrajete – ano – proti botům. Jenže i tady se XP počítají a bude zřejmě jednodušší vylevelovat battle pass tímto způsobem, aniž byste si kazili zážitek z PvP soubojů například tím, že se budete celý zápas snažit někoho zabít zbraní, kterou opravdu nemáte rádi. Jde ale o tu jedinou kaňku, která – podotýkáme – po několika hodinách hraní trochu kazí dojem z jinak vynikajícího multiplayeru a navíc nejde o nic, co by vývojáři nemohli pružně na žádost hráčů měnit.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru