Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

Dojmy z bety Ghost Recon Breakpoint

Drogové kartely jsou minulostí, Nomad a Ghosti jdou do boje s technologiemi budoucnosti

30. 9. 2019
Název: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Recenzovaná verze: PlayStation 4 Žánr: Datum vydání: 4. 10. 2019

Během víkendu jsem se vrhl do nelehkého úkolu a v roli psance z jednotky týmu Ghostů jsem na vlastní pěst začal prozkoumávat ostrov Auroa. Tam jsem se v rámci otevřené betaverze Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint pustil do bojů s profesionální militantní organizací a zjišťoval zákulisí sci-fi příběhu i to, jak moc Ubisoft Paris v několika základních aspektech postoupil v porovnání s předchozími Wildlands.

Příběh hry začíná srozuměním se smutným faktem, že vás nikdo nemá rád. Co Ubisoft naznačoval již předem a co je základní premisou hry je, že na herní mapě jsou jednotky Ghostů lovnou zvěří. Druhým zásadním prvkem je to, že posun v příběhu o pár let dopředu a změna lokace přináší zcela zásadní obrat v použitých technologiích. Herní ostrov je technologickou utopií snícího miliardáře, který se za pomocí dominantní techniky pokouší utvořit vlastní ekonomicky soběstatnou společnost. Ale jak už to bývá, něco se pokazí. A to projeví tehdy, kdy u břehů tohoto ostrova zmizí vojenská nákladní loď. Následně vyslané výzkumné jednotky jsou sestřeleny a mnou vybraný člen jednotky Ghost se jménem Nomad (ano, ten Nomad z Wildlands) je dlouhou dobu jediným přeživším. Více nyní nemá smysl do příběhu zabředávat, plná verze hry s říjnovým datem vydání je už za dveřmi a mnohem zajímavější nyní bude pohled na to, čím je Breakpoint odlišný a čím na první pohled mohl hráče během krátké víkendové bety zaujmout.

Naznačený posun do budoucnosti (píše se rok 2023) a zasazení na technologiemi prorostlý ostrov znamená předně výrazný technologický skok. Ten přitom ale není na první pohled patrný v tom, co Nomad dokáže, ale v rámci omezené betaverzi se odrážel v připravenosti protivníků i v jejich výbavě. Co se naopak výbavy Nomada a Ghostů týče, tak zde se mohou hráči těšit na promyšlenější vývoj postav. Zprvu jsou k dispozici čtyři základní třídy: útočník, zdravotník, panter a ostrostřelec. Každá ze tříd nabízí vlastní perky (ty při hře poskytují pasivní výhody) i dovednosti a navíc lze každé ze tříd splňováním specializovaných úkolů nadále navyšovat úroveň mimo hlavní vývojový strom dovedností.

Rozsahem světa i charakterem hry se přímo vybízí srovnání nejen s předchozími Wildlands, ale také s konkurenčním The Divison, které pochází rovněž od Ubisoftu. Oba tituly mají společné zasazení do blízké budoucnosti, kooperativní charakter i rozsáhlý svět, zde ale podobnost končí. U Breakpointu bych předně vypíchl mnohem přehlednější správu výbavy s menším množstvím lootu. Díky tomu se lze ve výbavě a potažmo i v profilaci postavy mnohem lépe orientovat. Zároveň zde platí, že Breakpoint přináší mnohem větší důraz na příběh a jeho celkově lepší podání, byť ani tentokrát se Ubisoft nevyhnul velkému množství macho scén, z nichž testosteron vyloženě teče.

Prostředí působí svěže a složení mapy dává smysl, ať už jde o technologiemi protkané vesničky, nebo o základnu rebelů zasazenou do jeskyně uprostřed hory.

Smyšlený ostrov, na kterém se příběh hry odehrává, je v porovnání s předešlou Bolívií na první pohled kompaktnější, nebojte se ale, že by snad nenabízel dostatek prostoru. Naopak – velikost mapy je srovnatelná s Wildlands a fiktivní zasazení propůjčilo autorům možnost libovolně střídat biomy i vytvářet zajímavé kreace po stránce architektury osad i budov obecně. Nikdy ale nejde o nic nelogicky poskládaného. Prostředí působí svěže a složení mapy dává smysl, ať už jde o technologiemi protkané vesničky, nebo o základnu rebelů zasazenou do jeskyně uprostřed hory. Samozřejmostí je také pokročilá technická stránka projevující se ve výborné optimalizaci a líbivé grafice, viz přiložená galerie.

Nicméně po několika málo hodinách strávených se hrou musím podotknout, že veterány zkušené z bojů z Bolívie v tichomoří nečeká nic zásadně odlišného po stránce hratelnosti. Nomad a jeho kumpáni jsou stále stejní ostřílení profesionálové a jejich pohyb po bojišti i charakter toho, jak se celkově hra ovládá, zůstává bez zásadních změn. Komu tedy bylo Wildlands po chuti, ten se bude cítit jako ryba ve vodě. Ubisoft totiž v případě Breakpoint najel na styl oblíbený i u jiných vydavatelů: „Co funguje, to neměň, jen to vylepši a udělej toho více.“ A ve jménu vylepšení se hráči mohou těšit nejen na přidání některých survival prvků (například starost o hlad či žízeň ve vypjatých momentech) a velký důraz nejen na kooperaci, ale na PvP už i v základu. Oproti Wildlands nabídne Breakpoint PvP už při vydání a bude mít jméno Válka Ghostů. To je týmová akce, v níž se proti sobě staví čtyřčlenné týmy a ve které se smazávají úrovně hráčů i rozdíly výbav získaných v příběhové kampani. Po vydání plné verze hry se pak mají hráči dočkat rovněž raidů a přísun obsahu se bude týkat nejen kampaně, ale právě i PvP.

Osobně mohu jen dodat, že víkendová ukázka jako ochutnávka zafungovala na výbornou, změna prostředí zážitek ze hry oživí, více rozvětvený vývoj postavy potěší a důraz na PvP i příslib bohatšího endgame obsahu potěší všechny ty, kteří se obávali nedostatku trvanlivější zábavy.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru