Divák odhalil řešení náhodných hádanek v Silent Hillu 2

Divák odhalil řešení náhodných hádanek v Silent Hillu 2

Záhadný dobrodinec pomáhal speedrunnerům. Znal správnou odpověď na budoucí puzzly

13. 8. 2019

Svět Silent Hillu je sám o sobě plný záhad. Ještě větší záhadou se ale v posledních týdnech stal uživatel s přezdívkou sh2_luck, který se začal objevovat ve streamech speedrunnerů, kteří se pokoušeli pokořit co nejrychleji druhý díl. Nezištně jim podával pomocnou ruku a nabízel řešení hádanek. Vtip je v tom, že Silent Hill 2 je výzvou pro speedrunnery i proto, že některé jeho puzzly jsou částečně náhodně generované a nelze si je jednoduše zapamatovat.

Znal správný klíč k hádance ještě předtím, než se k nim dotyčný streamer vůbec dostal a napsal ho vždy do chatu.

V každém průchodu mají odlišné řešení. Jenže sh2_luck znal správný klíč k hádance ještě předtím, než se k nim dotyčný streamer vůbec dostal a napsal ho vždy do chatu. To vzbudilo hned dvě zásadní otázky – jak to tenhle dobrodinec dělá a jedná se ještě o přípustnou nápovědu, anebo podvod, který speedrun znehodnotí?

Na záhadu upozornil úspěšný speedrunner Punchy na svém Twitteru a celý případ rozebral na Redditu, kde si jej povšiml třeba magazín Kotaku. Punchy vysvětlil, že část hádanek v Silent Hillu 2 se náhodně vygeneruje na začátku každé hry. Týká se to například různých kódů a zámků. Tyto kombinace si nikdo nedokáže zapamatovat nebo je z hlavy vypočítat, ale sh2_luck naprosto přesně předpověděl řešení každého podobného puzzlu. Jak je možné, že znal správnou odpověď ještě předtím, než streamer vůbec došel k hádance? Je to matematický génius, cestovatel v čase, anebo snad má k dispozici nějaký tajný program?

Podle všeho potřeboval znát alespoň dva puzzly k tomu, aby dokázal vyhodnotit, jaké hádanky budou následovat. Jinými slovy znal klíč, na jehož základě hra zvolila sérii správných odpovědí. S pomocí prvních dvou ho pak dokázal identifikovat a nabízet správná řešení na zbytek hry. Nakonec sh2_luck svou metodu odhalil a podělil se i o svou pomůcku. Vnitřní hodiny na začátku každé nové hry definují řešení “náhodných” hádanek, přičemž existuje stovka různých kombinací. Protože sh2_luck viděl řešení prvních puzzlů, byl schopen dovodit, v jaké z možných kombinací bude hra pokračovat.

Tím se však dostáváme k druhé zásadní otázce, a sice zda nejde o nespravedlivou výhodu, když máte mezi diváky podobného pomocníka, třebaže dobrovolného. Jak upozornil Punchy na Redditu, jde o bezprecendentní případ. Divák může podvádět namísto streamera, aniž by o to byl požádán, a speedrunner se tomu nemůže nijak bránit, pokud ho tato informace v chatu překvapí. Stěží se donutí “zapomenout” správnou odpověď, když mu ji někdo nečekaně odhalí.

Přirozeně by tento klíč umožnil výrazně zrychlit aktuální rekordy a když už je jednou venku, je obtížné jeho existenci ignorovat.

Na druhé straně dotyčný nijak nezasahuje do integrity hry, nepozměňuje ji nepovoleným způsobem, a tak “přítel na telefonu”, respektive nyní už jeho tabulka připomíná spíš ekvivalent návodu, který je tak komplexní, že si ho nikdo nedokáže zapamatovat. Nicméně z podstaty věci je jasné, že postup hrou memorují i samotní speedrunneři a snaží se najít všemožné mezírky, které by jim umožnily dosáhnout ještě lepších časů.

Je proto možné, že se komunita okolo hry nakonec usnese, že je dovolené kouzelnou tabulku používat a ve hře takto “podvádět”. Nebyla by to ostatně první hra, kde se u speedrunů toleruje obcházení některých pravidel. Přirozeně by tento klíč umožnil výrazně zrychlit aktuální rekordy a když už je jednou venku, je obtížné jeho existenci ignorovat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru