Disney otevírá náruč nezávislým vývojářům

Disney otevírá náruč nezávislým vývojářům

Nemusíte mít miliony, abyste si sáhli na myšáka. Disney chce využít všech příležitostí

Zdroj: Dlala Studio
8. 11. 2022

Ačkoliv se s licencováním slavných značek nebo spoluprací s významnými firmami automaticky točí předpoklad značných finančních investic, minimálně jedna z velkých společností se rozhodla razit trochu odlišný přístup. Jde o Disney, pod které už dávno nespadá jen myšák. Mickey a zástupy dalších pohádek, ale třeba Avatar, Vetřelec, Doba ledová, Simpsonovi, dále samozřejmě Marvel, Hvězdné války, Pixar a mnoho dalších. Ne ve všech případech jde o aktivní značky – například Smrtonosné pasti se zřejmě jen tak nedočkáme – ale mnoho z nich se výhledově dočká dalších pokračování, což je vždycky příležitost k vydání hry. A právě v tomto ohledu Disney postupuje trochu jinak, než by bylo na první pohled obvyklé, když otevírá náruč i menším nezávislým studiím či jednotlivým vývojářům a podporuje je v práci na licnecovaných titulech.

Vzkaz do světa herních vývojářů vyslal viceprezident Walt Disney Games Sean Shoptaw, který připomíná, že žádná z licencí není nedotknutelná. Mluvil o nich už na expu D23 v září, kde navazoval na rozhodnutí Disney z roku 2016, ukončit vlastní vývojářské aktivity a věnovat se právě licencování. Protože tento model funguje, chtěl dát Shoptaw na srozuměnou, že nehodlají spolupracovat jen s velkými společnostmi typu Electronic Arts, Bethesda, Ubisoft, Square Enix, PlayStation, Xbox nebo Gameloft, ale nabídnout některé z licencí i těm, kdo nemají peněz na rozhazování. „Spolupráce s těmi nejlepšími vývojáři a vydavateli na celém světě skutečně oživila náš byznys. Kvalita her je lepší než kdykoliv předtím. Máme opravdu zapálený tým lidí a neomezený potenciál spolupracovat s kýmkoliv – velkým nebo malým,“ řekl Shoptaw.

Jak shrnuje jeho vystoupení na D23 magazín Games Industry, jeden z nejdůležitějších představitelů herního segmentu v Disney pak mířil přímo na jednotlivé nezávislé vývojáře s odvoláním na to, že kdyby je ignorovali, připravili by se o řadu zajímavých příležitostí. „Nejdůležitějším prvkem pro vytvoření skvělého produktu je pro nás lidská vášeň, nikoliv velikost studia,“ dodal Shoptaw. Aby byl konkrétní, zmínil britská studia Bithell Games a Dlala. To první má na starost nový Tron, to druhé pak získalo licenci na myšáka Mickeyho, což je samozřejmě jedna z klíčových značek, kterou se společnost Disney pyšní.

Pokud vás zaujal Tron, psali jsme o něm v září, kdy byla hra s podtitulem Identity oznámena. Jen pro pořádek, Bithell Games jsou autory hry John Wick Hex a jejich Tron bude vizuální novelou s příslibem stylové grafiky, bohatého světa, zajímavého příběhu, odhalování vzpomínek, řešení unikátních hádanek a mnoha různých konců. Během D23 jsme pak psali také o Disney Illusion Island, což je ona hra s myšákem Mickeym od studia Dlala, která pro změnu slibuje plošinovku až pro čtyři hráče s ikonickými postavami z animovaných seriálů a filmů. Hra se navíc pyšní krásnou stylizací, která sice nedosahuje takové preciznosti jako například Cuphead od studia DHR, ale i tak působí animace opravdu skvěle a odkazuje i na původní zpracování od Disney. „Jak Dlala tak Bithell jsou opravdu skvělá kreativní studia, která mají spoustu nadšení pro naše značky, a my chceme umožnit studiím, jako jsou tato, aby mohla vyprávět skvělé příběhy,“ uzavřel Shoptaw a nepochybně tím vybídl i další, aby se nebáli a Disney oslovili. Kdo ví, jaký potenciál v tak širokém portfoliu značek ještě třímá.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru