Díky „oficiálnímu“ modu vypadá Civilizace VI jako pětka

Art director Firaxis přijal výzvu svých kolegů a předělal grafiku do podoby předchozího dílu

8. 4. 2019

Tahová 4X strategie Sid Meier’s Civilization VI zvolila ve srovnání s pátým dílem víc stylizovanou až lehce komiksovou grafiku. Nezachází sice do takových extrémů jako konzolový spin-off Civilization Revolution, respektive jeho mobilní pokračování, ale v každém případě jde pro mnoho hráčů o nezvyk. Stačí se ostatně podívat na vzhled postav, především lídrů jednotlivých národů, a srovnat jej s předchozím dílem. Pátý i šestý díl se naštěstí těší velmi dobrým hodnocením, respektive jejich průměrné verdikty se téměř shodují. Přesto se najdou fanoušci, kterým není pojetí hry z roku 2016 po chuti a dávají přednost vzhledu, na který byli zvyklí z roku 2010, kdy vyšla Civilizace V.

Takto vypadá Civilization VI v základní verzi.

Tahle “bolístka” má ale řešení. Art director šestky Brian Busatti vytvořil za pomoci veřejně dostupných modovacích nástrojů novou vizuální identitu hry s umírněnou barevnou paletou. Jeho modifikace dobře demonstruje, čeho je možné dosáhnout, a navíc si ji každý může stáhnout a vyzkoušet. S její pomocí se prostředí výrazně promění a na první pohled evokuje starší díl, ať už jde o krajinu, hory, vegetaci nebo vodstvo. Mod je kompatibilní i s druhým rozšířením nazvaným Gathering Storm z února 2019 a problém by mu neměly dělat ani předchozí updaty.

Modifikace nazvaná Environment Skin: Sid Meier’s Civilization V má velikost přibližně 2,4 GB a podle očekávání sbírá výborná hodnocení. Brian Busatti na Steamu vystupuje pod přezdívkou GrrrArrrg a sám říká, že se zaměřil především na barvy a odstíny. Upřesňuje ale, že mezi změny patří třeba textury terénu nebo hustota vodních ploch. Autor byl vyzván svými kolegy, aby převedl, čeho lze v komunitních nástrojích dosáhnout, a jde podle něj o příklad toho, co vše mohou šikovní fanoušci změnit. Busatti přitom dodává, že doufá, že inspiruje další podobné projekty a jejich tvůrce.

Takto vypadá Civilization VI s modifikací.

Když byla grafika šesté Civilizace poprvé představena veřejnosti, vzbudila mírné pozdvižení. Její jasné, hřejivé a syté barvy i postavy s proporcemi komiksových hrdinů se tradičně smýšlejícím fanouškům příliš nezamlouvaly. Podle staršího vysvětlení chtělo tímto krokem studio Firaxis předejít tomu, že bude hluboká a komplexní hratelnost narušená příliš detailní grafikou. Proto tým paradoxně raději sáhl pro stylizovaném a jednodušším ztvárnění. Jednotlivé budovy i jednotky měly být dobře rozeznatelné nejen z bezprostřední blízkosti, ale i při oddálení kamery. To si prý žádalo zjednodušení stylu grafiky, aby byla hra co nejpřehlednější, i když to může mylně evokovat mělkou hratelnost.

Výsledek Busattiho snažení je skutečně obdivuhodný. Když uvážíme, že neužil žádný další interní nástroj, poslouží jeho projekt nepochybně jako vzor pro další moddery. Navíc smyslem bylo podle producenta Dennisa Shirka také zjistit, jak by šlo komunitní vývojářské nástroje nadále zlepšovat.

Takto vypadá Civilization V.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru