Devítiletý kluk už má na kontě víc než 30 her

Mladý vývojář z Nigérie sní o tom, že se stane profíkem. Jeho debut vyjde na Androidu

7. 8. 2019

Devítiletý Basil Okpara žije v Nigérii a za svůj krátký život už stačil vytvořit přes tři desítky jednoduchých her. Přesněji řečeno, dokázal je vytvořit od letošního března, kdy se stal “vývojářem”. V budoucnu by chtěl být skutečným počítačovým odborníkem. “Rád dělám hry se zvířaty, závodní hry a běhačky,” vypráví v reportáži CNN. Zatímco většina běžných lidí nemá dost trpělivosti nebo zanícení na to zvládnout ani základní nástroje, Basil se naučil dělat hry na pětidenním kurzu, který je určený pro děti od 5 do 15 let.

K tvorbě her využívá editor Scratch 2.0. Na kurz ho přihlásil jeho otec, když si všiml, jak si oblíbil mobilní tituly. “Když mu byly 4 roky, koupil jsem mu vlastní tablet,” vzpomíná s tím, že se neustále zajímal o mobil a hry jako Candy Crush či Temple Run. O pár let později se ale u Basila projevil zájem vytvářet vlastní hry. Paradoxně v okamžiku, když se rodičům zdálo, že tráví příliš času hraním.

Hra Frog Attack vyjde ještě v srpnu v obchodě Google Play a vyzkoušet si ji bude moci každý s Androidem.

Basilův otec ho v rozčílení povzbudil, aby namísto hraní zkusil sám nějakou hru vymyslet a tu by si pak mohli užít další lidé. Mladý vývojář se tohoto nápadu k překvapení rodičů opravdu chytl. Od sedmi let se učil, jak vytvářet vlastní projekty a toužil po svém notebooku. Když jeho otec viděl, že to myslí s novým koníčkem vážně, skutečně mu ho koupil.

I když jsou podle CNN jeho pokusy relativně prosté a až dosud je šlo hrát jen na počítači prostřednictvím zmíněné aplikace Scratch, Basil už dělá první krůčky do velkého světa. Hra Frog Attack vyjde ještě v srpnu v obchodě Google Play a vyzkoušet si ji bude moci každý s Androidem.

Přímo během natáčení reportáže předvedl CNN, jak vytvořit jednoduchou “hru na schovávanou” s netopýrem.

Kurzu, který pořádal Codefest International, se účastnila řada dalších dětí, které mají zájem o technologie obecně, nejen o vývoj počítačových her. Mohou se tu seznámit také například se základy robotiky a virtuální realitou. Díky přístupným nástrojům jako Scratch, který dětem umožňuje vytvářet kromě her i příběhy a animace a sdílet je s lidmi z celého světa, se samozřejmě Basil nestal programátorem v pravém slova smyslu, ale osvojil si základy fungování podobných aplikací. Nyní je schopen dát dohromady fungující aplikaci za půl hodiny.

Přímo během natáčení reportáže předvedl CNN, jak vytvořit jednoduchou “hru na schovávanou” s netopýrem. Na syna je patřičně hrdá i jeho maminka. Už proto, že ví, jak prospěšná tato zkušenost pro Basila může v budoucnu být. Nicméně rodiče jsou stále rodiče, a tak si štábu současně trochu “postěžovala”, jak obtížné je odlákat syna od práce a přimět ho, aby se třeba najedl. Prý stále neúnavně pracuje na svých hrách.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru