Cyberpunk 2077, CD Projekt, Designér: Hráči nerozumí, jak těžké bylo udělat Cyberpunk

Designér: Hráči nerozumí, jak těžké bylo udělat Cyberpunk

Paweł Sasko přiznal, že cíl CD Projektu RED byl až příliš ambiciózní. Jeho tým dělal, co mohl

Zdroj: CD Projekt RED
27. 4. 2021
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Vedoucí designér questů pro Cyberpunk 2077 a jeden z nejdůležitějších členů celého týmu Paweł Sasko se vydal na dráhu občasného streamera. Jeho první vysílání sledovaly minulý týden tisícovky diváků a Sasko jim během dvou hodin poskytl velmi zajímavý komentář k jednom z úvodů zmiňované hry. Diváci přitom kladli designérovi celou plejádu dotazů a Sasko na ně ochotně a mnohdy velmi detailně odpovídal. Nevyhýbal se ani nepříjemným dotazům a snažil se poskytnout pohled z druhé strany i v momentě, kdy se ho jeden z fanoušků zeptal, proč vyšla hra v takovém stavu, v jakém si ji z loňského prosince pamatujeme.

Saskova odpověď nebyla zcela přímočará, autor velké části herní náplně ale nakonec uvedl, že mezi hráči i médii zavládlo nepochopení stran toho, jak těžký herní vývoj vlastně je. „Někteří lidé se ptali, co se stalo? Vždyť jsme společnost, která udělala Zaklínače,“ zmínil designér jeden z často se opakujících pohledů na celou kauzu kolem Cyberpunku 2077. „Já vám řeknu, co se stalo – sáhli jsme po nové značce, snažili jsme se naučit spoustu věcí a naše plány byly velmi velmi ambiciózní,“ vysvětluje Sasko. Pak ovšem trochu otočil a zmínil, že za celý problém z části mohou hráči i novináři, kteří podle jeho slov nerozumí, jak náročný je herní vývoj a jak složité bylo Cyberpunk 2077 vytvořit.

Objevují se názory, že jde jen o chabou výmluvu či pokus o vysvětlení celé situace, když je hra i měsíce po svém vydání stále rozbitá, a ani se nevrátila do distribuce na PlayStation Storu.

„Nesnažím se tím říct, že byste nám měli být za hru víc vděční, protože máte absolutní právo chtít špičkovou bezchybnou hru. Mluvím spíš o přijetí faktu, že dokončit tuhle hru nebylo nic snadného, i když jsme se snažili ze všech sil,“ hájí svůj tým Sasko. Věří proto, že spoustu věcí, kterými hra disponuje, se opravdu povedlo, na druhou stranu ale rozhodně nezastírá, že celá plejáda aspektů vyžaduje spoustu vylepšení. „Myslím si, že tohle jste už zaznamenali v updatech, kterými se snažíme dostat k původnímu plánu a skrze které hru vylepšujeme,“ doplňuje autor příběhových i vedlejších questů.

Reakce fanoušků je podle očekávání značně smíšená. Hráči, kterých se chyby Cyberpunku 2077 tolik nedotkly, se k vyjádření designéra staví s pochopením, byť přiznávají, že reputace CD Projektu v jejich očích utrpěla. Objevují se ale i názory, že jde jen o chabou výmluvu či pokus o vysvětlení celé situace, když je hra i měsíce po svém vydání stále rozbitá, a ani se nevrátila do distribuce na PlayStation Storu. Bohužel, ani poslední velký update ty nejviditelnější nedostatky neodstranil a například úprava chování policie stále ještě není zcela uspokojivá. Dokazuje to i několik dní staré video youtubera Kevduita, kterému se příslušník ozbrojených sil policejního sboru Night City spawnoval přímo na sedadle spolujezdce jedoucího vozidla.

Nahlásit chybu v článku

12

Napsat komentář

Další články
Nahoru