Oddworld: Soulstorm, Oddworld Inhabitants, Debut Oddworld: Soulstorm v PS Plus byl devastující

Debut Oddworld: Soulstorm v PS Plus byl devastující

V rozhovoru to přiznal zakladatel studia Lorne Lanning. Na vině podle něj byl koronavirus

Zdroj: Oddworld Inhabitants
12. 4. 2022
Název: Oddworld: Soulstorm Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 6. 4. 2021

V souvislosti s blížícím se propojením služeb PlayStation Now a PlayStation Plus se nahlas diskutuje, jak přistoupí Sony k uvolňování jednotlivých her pro předplatitele. Ačkoliv zaznělo, že na rozdíl od Microsoftu nebude Sony nabízet své tituly zdarma v den jejich plánovaného vydání, může se tak klidně stát u her jiných vývojářů a vydavatelů. Zvlášť, když se tak už v minulosti několikrát stalo. Příklady, které často zmiňujeme, jsou hry Worms Rumble a Oddworld: Soulstorm, které se objevily v nabídce PS Plus v roce 2020, resp. 2021, avšak minimálně vývojáři z Oddworld Inhabitants si do budoucna budou zřejmě ještě rozmýšlet, zda na podobnou nabídku kývnou znovu. V rozhovoru na kanále Xbox Expansion Pass to naznačil zakladatel studia a game director Oddworldu Lorne Lanning, když výsledek spolupráce se Sony označil za devastující.

Lanning na úvod přiznává, že nabídnout hráčům titul v rámci předplatného je dvousečná zbraň. Podle jeho slov ale nemělo studio příliš na výběr, protože vývojáři potřebovali peníze na dokončení hry a skrze dohodu se Sony se k nim mohli dostat relativně rychle. „Narazili jsme na několik technických problémů, rychle se množily i bugy přímo ve hře, a rázem se tu objevila velká společnost, která nám nabídla značnou částku a vyřešení našich problémů,“ říká Lanning. Dohoda se Sony byla jednoduchá – na obzoru byl PlayStation 5, výrobce konzole chtěl nabídnout hráčům něco navíc a Oddworld: Soulstorm se zdál být vhodným dárkem. Za blíže nespecifikovanou, ale podle Lenninga ne nízkou částku, tak vývojáři svůj titul Sony přislíbili a dál pracovali na tom, aby vše stihli dokončit. Jenže pandemie koronaviru neblaze ovlivnila mnohá odvětví a problémy se nevyhnuli ani autorům Oddworldu. Namísto v lednu tak byli schopní doručit očekávaný titul až v dubnu, což ale bylo podle Lanninga klíčové.

Když hra v dubnu vyšla, stala se nejstahovanější na PS5. To číslo se, myslím, pohybovalo kolem necelých 4 milionů kusů. Zdarma, říká Lanning.

Když totiž se Sony uzavírali dohodu, kalkuloval s tím, že v lednu – necelé dva měsíce po uvedení PS5 – nebude mít novou konzoli ještě tolik lidí, a tudíž by nemusely tolik utrpět prodeje. Lanning navíc přiznal, že podle vlastních odhadů měli krátce po uvedení hry prodat maximálně 100 000 kusů, ale spíše jen polovinu tohoto množství, z čehož by měli méně peněz, než kolik nabízela Sony. Skočili proto po možnosti získat značnou finanční vzpruhu, nekanibalizovat příliš prodeje na PS4, kde Oddworld: Soulstorm oficiálně dostupný v PS Plus nebyl, a těžit také ze zájmu hráčů na PC, kteří se na remake slavné hry těšili také. Kvůli odkladu hry na duben však vzrostl počet majitelů PS5 a Lanning zřejmě během své úvahy zapomněl, že si hru nakonec mohli aktivovat i hráči, kteří novou konzoli neměli, ale platili si předplatné na PS4.

„Když hra v dubnu vyšla, stala se nejstahovanější na PS5. To číslo se, myslím, pohybovalo kolem necelých 4 milionů kusů. Zdarma. To pro nás bylo devastující,“ říká Lanning. Nezdá se ale, že by jeho hodnocení bylo úplně férové. Jednak znali dopředu částku, kterou za hru v PS Plus obdrží a jednak přiznal, že peníze jednoduše potřebovali, aby hra mohla vůbec vyjít. Hra sice byla zdarma – lépe řečeno za cenu předplatného – ale nešlo o žádnou krádež nebo o nekalost ze strany Sony. Dodáváme ale, že v závěru bloku o tomto incidentu Lanning přiznává, že to nikomu nemá za zlé a nikoho neobviňuje. Důležité je také doplnit, že hráči předplácející si PS Plus nepochybně přidávají každý měsíc všechny hry do knihovny, aniž by šlo nutně o jejich oblíbený žánr nebo tituly, které doopravdy chtějí hrát, takže neexistuje záruka, že by Oddworld: Soulstorm dokázal zaujmout ke koupi stejné množství lidí. Přesto jde o velmi zajímavou perspektivu a vhled do toho, jak může zpětně studio přítomnost v předplatném hodnotit a že ne vždy mohou být i menší vývojáři takovým partnerstvím zcela nakloněni.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru