Death Stranding vznikl za pouhé tři roky

Kodžima zveřejnil úsek časové osy vývoje, v lednu 2016 byla hra stále jen v jeho hlavě

3. 6. 2019
Název hry: Death Stranding Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 8. 11. 2019 Platformy: Žánr:
Death Stranding

Po vydání zatím posledního traileru ze hry Death Stranding se na twitterovém účtu designéra Hidea Kodžimy spustila doslova lavina tweetů s nejrůznějšími zajímavostmi a doplňujícími informacemi o hře, postavách a samotném vývoji. Kodžima krátce po zveřejnění nového videa upřesňoval, čím má Death Stranding vlastně být, následně oblažil fanoušky Madse Mikkelsena zprávou, že si ho ve hře dosyta užijí a před několika hodinami okomentoval nejdůležitější milníky od založení Kojima Productions. Z časové osy tak například vyplývá, že ještě v lednu 2016 existoval Death Stranding pouze v Kodžimově hlavě a hra se nezačala aktivně vyvíjet až do podzimu téhož roku, dokud nebylo rozhodnuto, na jakém vlastně poběží enginu.

V lednu 2016 existoval Death Stranding jen v mojí hlavě a dnes se i díky Guerilla Games stává skutečností, když jsem mohl oznámit datum vydání. Ochotně mi nabídli jejich engine, za který by položili život, na tohle spojení nikdy nezapomenu. – Hideo Kodžima

Ještě před tím, než ale mohl kdokoliv začít pracovat na zmiňované hře, musel Kodžima vyřešit otázku kolem studia Kojima Prodctions, a to se mu podařilo v rekordně krátké době. Uvážíte-li, že veškeré spolupráci s Konami dal sbohem na začátku října roku 2015 a už v polovině prosince přijímal nové zaměstnance, zdá se to lehce neuvěřitelné. Někdo by sice mohl namítnout, že Kojima Productions bylo založeno už v roce 2005, a tudíž nebylo nic složitého na tom, přivést pár nových lidí, kteří by mohli být zapojeni do vývoje, nesmí se však zapomínat na jednu podstatnou věc. Kojima Productions bylo ustaveno jako součást Konami a po rozvázání všech svazků musel Kodžima své studio osamostatnit a také přestěhovat ze čtvrti Roppongi Hills do Šinagawy. To se podle Kodžimova tweetu podařilo až v květnu roku 2016, do té doby nicméně přijímali nové lidi, začali vybírat engine pro nadcházející projekt a chystali krátkou animaci s logem společnosti.

Sám Kodžima si pak vzal v průběhu roku 2016 na starost oslovování jednotlivých herců, které chtěl do své hry obsadit, a už na přelomu února a března měl pojištěného Normana Reeduse. Nad novým projektem se potkali v únoru v Los Angeles, kde měl Kodžima Reedusovi vysvětlit, o co půjde a nabídnout mu hlavní roli, v březnu už proběhl hercův scan pro trailer, který byl následně uveden v červnu na E3. V tu stejnou dobu pak Kodžima mluvil o hře přes Skype s Madsem Mikkelsenem, aby mu o měsíc později v San Diegu nabídl roli a v srpnu už šel oblíbený dánský herec pod scanner také. Tím se rok 2016 blížil ke konci a s tím i rozmýšlení, jakou technologii Death Stranding využije, a jak už sami určitě víte, Kodžima nakonec prstem ukázal na engine Decima.

Zajímavostí ovšem je, že v té době se engine nejmenoval nijak – jak odhalil technický ředitel Guerilla Games Michiel van der Leeuw zkraje letošního roku, označení Decima přišlo až na počest spolupráce s Kodžimou. Engine je pojmenovaný po ostrově Dedžima, který v 17. století sloužil jako obchodní nizozemsko-japonské centrum, což přiléhavě sedne i na aktuální situaci. Důležité je ovšem poukázat na to, že se vývoj rozběhl na plné obrátky až začátkem roku 2017, což poměrně jednoduchou matematikou znamená, že až hra 8. listopadu vyjde, uběhnou od zahájení produkce teprve necelé tři roky. Jistě, období „před enginem“ nelze zcela ignorovat – vznikal scénář, mohlo se pracovat na assetech, ale budeme-li toto období stále vnímat jako předprodukční, je úctyhodné, že Kodžimův tým pracoval tak rychle.

Tedy za předpokladu, že nás ve výsledku nečeká mnohem menší hra, než na jakou se fanoušci těší, což ostatně nelze zcela vyloučit. V Kojima Productions pracuje podle posledních odhadů přibližně 200 lidí, takže například celá vize open-worldu nemusí ani vzdáleně svou rozlohou připomínat třeba Assassin‘s Creed. Ale to na druhou stranu rozhodně není špatně, co říkáte?

# post-apokalypsa

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru