Dead Island 2 se připomíná zmínkami o next-gen verzi

Nové inzeráty studia Dambuster už Xbox One a PS4 nezmiňují. Kdy hra konečně vyjde?

Zdroj: Sumo Digital
3. 3. 2021
Název hry: Dead Island 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Je to možná k nevíře, ale průběh cesty Dead Islandu 2 z výrobních linek do rukou fanoušků završí letos v červnu sedm let. Hráči už vcelku oprávněně přestali věřit, že se pokračování zombie akce vůbec objeví a i my jsme přešli do módu uzívané letargie, objeví-li se nějaké nové informace. Naposledy jsme o Dead Island 2 psali loni, kdy se na internet dostal hratelný build jedné z raných verzí, mnohem příznačnější je ale článek z května 2019, ve kterém Jirka shrnoval celý pohnutý osud. Novou kapitolu vývoje přitom začala hra psát už o několik měsíců později, kdy ji vydavatel Koch Media přidělil vývojářům ze studia Dambuster, na necelé další dva roky ale opět zavládlo ticho, které až v těchto dnech narušují inzeráty na nové zaměstnance.

Autoři hry zjevně někam pokročili a do svého středu hledají další animátory, grafiky prostředí, programátory a dokonce i producenty. Detaily těchto inzerátů pak skrývají několik nových střípků, zejména co se cílových platforem týče. Zatímco dosud jsme v odvážných představách hotového produktu uvažovali v souvislosti s Dead Island 2 pouze o PC, Xbox One a PlayStation 4, nyní vývojáři uvažují výlučně nad next-genem. Například popis práce zmiňovaného producenta zahrnuje práci na zavedené AAA značce pro next-gen konzole a PC, zahrnující plánování a plnění časových plánů. Uchazeči o post programátora pak mají počítat s tím, že budou pracovat na sandboxovém AAA titulu pro next-gen hardware a spolu s celým týmem se zaručí o skělý zážitek a nezapomenutelnou hratelnost.

Dead Island 2 v kostce

O Dead Islandu 2 se mluví minimálně od roku 2012, první díl vyšel o rok dříve. Oficiálně byl titul veřejnosti představena 9. června 2014 na E3 během tiskové konference PlayStationu. Tehdy ještě nebyla k dispozici ukázka přímo ze hry, ale už na Gamescomu v témže roce Deep Silver novinku prezentoval formou gameplaye z rané verze. Podle původních plánů měl Dead Island 2 vyjít ve druhém čtvrtletí roku 2015. K tomu samozřejmě nedošlo. Postupně se na hře během let vystřídala studia Techland, Yager, Sumo Digital a Dambuster.

Na znění inzerátů upozornil herní analytik s přezdívkou MauroNL na svém Twitteru, když shrnul jednotlivé informace a dodal, že Dead Island 2 vzniká na čtvrté generaci Unreal Enginu a s největší pravděpodobností využije API DirectX 12, včetně ray tracingu. Je nicméně otázkou, zda jde jen o další evoluci delší dobu vyvíjené verze, nebo o verzi úplně novou, což by značilo několik dalších let vývoje a prohloubení celé krize kolem důvěry a očekávání. Na druhou stranu se ale zdá, že pro Koch Media, resp. celou rodinu Embracer Group, je Dead Island stále velmi důležitou značkou a podle vyjádření z konce roku 2019 nebyl vývoj druhého dílu nikdy uložen k ledu. CEO Koch Media Klemens Kundratitz v rozhovoru pro magazín GamesIndustry před rokem a půl řekl, že by si přál, aby hráči posuzovali Dead Island 2 až podle konečného výsledku a ujistil, že skutečně půjde o zombie akci a hra doopravdy vyjde.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru