The Callisto Protocol, Krafton, Dcera Glena Schofielda chválí remake Dead Space

Dcera Glena Schofielda chválí remake Dead Space

Sám autor původní hry se připojuje s gratulací a děkuje studiu Motive za skvělou práci

Zdroj: Krafton
3. 2. 2023
Název: The Callisto Protocol Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , , Datum vydání: 2. 12. 2022

Souboj, na který jsme se dlouhou dobu těšili, už je u konce. The Callisto Protocol, za nímž stojí designér Glen Schofield, vyzvalo remake hry Dead Space, kterou před lety stvořil stejný stejný muž. A i když možná výsledek téhle bitvy není zcela jednoznačný, po boji se sluší gratulovat soupeři. Přesně tak designér učinil, konkrétně na popud vlastní dcery, která vysekla poklonu remaku ještě před svým otcem. Stalo se tak na sociální síti LinkedIn, kde se rozhodně slovy chvály nešetřilo.

„Ačkoliv je to zvláštní, hořkosladký moment, jsem šťastná, když noví i staří hráči vyjadřují svou lásku ke hře Dead Space,“ napsala Nicole Schofield, která pracuje ve studiu svého otce coby grafička prostředí. Doplňuje, že pro ni osobně se Dead Space pojí se silnými vzpomínkami, ačkoliv hru a její vývoj sledovala z pozice dítěte v době, kdy ji bylo přibližně deset let (neznáme rok jejího narození, ale na vysokou školu nastoupila v roce 2015, pozn. red.). „Tohle není neúspěšná hra, je to triumfální vítězství pro žánr sci-fi hororů. Klaním se všem v Motive za jejich úžasný remake,“ napsala Nicole Schofield a neopomněla zmínit i původní studio Visceral Games, ve kterém titul vzniknul.

Hra obstála v testu času. Všem v Motive děkuji za vaší péči při vytváření tak věrného remaku, řekl Schofield.

Jak už jsme ale uvedli výše, na slova své dcery navázal Glen Schofield, který rovněž poděkoval všem, kdo na remaku pracovali. „Hra obstála v testu času. Všem v Motive děkuji za vaší péči při vytváření tak věrného remaku. Gratuluji,“ dodal Schofield a i on samotný sklidil uznání. Třeba od Dina Ignacia, který dnes pracuje na Robloxu, že spolu mohli dělat právě Dead Space. Nebo například od Dereka Chana, který sice dnes zastává marketing ve společnosti Supercell, ale byl produktovým manažerem původní hry Dead Space v EA. Speciální ale muselo být vydání The Callisto Protocol a následně i zmiňovaného remaku pro řadu zaměstnanců ve Striking Distance, které si vzal Schofield s sebou právě z Visceral Games. Například Chris Stone, který se kreativně podílel na obou projektech, mluvil už dříve o tom, že do The Callisto Protocol zapracovali nápady, které se nevešly do série Dead Space, takže i tahle čerstvá připomínka musela na Stonea a další zapůsobit.

Na recenze obou her se můžete podívat v našem archivu, obě hodnotil Jirka a k oběma měl nějaké výhrady. Co se týče The Callisto Protocol, hře vytknul nedostatek originálních nápadů, nevyrovnanou obtížnost nebo skutečnost, že hra není tak strašidelná. V recenzi Dead Space to pak byla slabší grafika, nepříliš zajímavé vedlejší úkoly nebo změna obsazení, která se nemusí líbit každému.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru