DayZ opouští najednou šéf vývoje i hlavní designér

Změnu jsme připravovali dlouho. Věřím, že vše teď bude lepší, říká odstupující Eugen Harton

24. 7. 2019
Název hry: DayZ Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 13. 12. 2018 Platformy: , , Žánr: , ,
DayZ

Letošní květen byl důležitým milníkem pro všechny vývojáře, kteří se v českém studiu Bohemia Interactive starají o hru DayZ. S vydáním verze pro PlayStation 4 totiž konečně uzavřeli trojlístek slíbených platforem a rozhodně neskrývali všeobecnou úlevu. I přes to, že vývoj hry nekončí, alespoň symbolické dosažení verze 1.0 na všech platformách musí vlít po dlouhých letech vývoje energii do žil, což bylo znát i na plánech, které studio se hrou má. V aktuálním informačním resumé některé z nich poodhalují, v samém úvodu ale nejprve chválí aktivní komunitu a poukazují na to, že se fanoušci ke hře opět vrací. Odkaz na Steamcharts naznačuje, že od března stoupá průměrný počet hráčů každý měsíc přibližně o tisícovku s tím, že za posledních 30 dní dosáhlo DayZ ve špičce až na necelých 19 tisíc souběžně hrajících hráčů. Nepočítáme-li loňský prosinec, kdy vyšla verze 1.0 na PC a kdy si DayZ v jednom okamžiku sáhlo až na necelých 30 tisíc připojených lidí, museli bychom jít až do hluboké minulosti, abychom našli podobná čísla, konkrétně do června a července roku 2016. Není se proto čemu divit, že zmiňované plány Bohemky zahrnují vedle opravování chyb také myšlenky na rozvíjení jednotlivých prvků, jako je systém zdraví, nebo modifikace, a také větší DLC, které by podle vývojářů mohlo vyjít už letos.

Rozhovor s Eugenem Hartonem

Pokud vás zajímá, co měl Eugen Harton v rámci DayZ na starost a jak vypadá práce z pozice šéfa vývoje velké survival hry, zveme vás ke zhlédnutí 40minutového rozhovoru, který jsme uvedli v 66. vydání našeho vidcastu. S Eugenem jsme se bavili nejen o DayZ a navíc nepřijdete ani o historky ze zákulisí!

Je tu ovšem jedno velké ale – bez ohledu na prokazatelně se zvyšující zájem hráčů, ale třeba i diváků na Twitchi, reakce na poslední blog vývojářů nejsou bůhvíjak pozitivní. Vedle novinek, týkající se samotné hry, totiž vývojáři oznámili, že jejich tým opouští šéf vývoje Eugen Harton, hlavní designér Peter Nespešný a brand manažer Martin Čulák. Ve všech třech případech jde o klíčové zaměstnance a hromadný odchod rozhodně nepůsobí dobrým dojmem. „V tomto odvětví jde o zcela normální proces, když se lidé po dlouhých letech, které strávili na jednom projektu, přesouvají dál. S DayZ je to úplně stejné a po vydání verze 1.0 na konzolích a PC se někteří připojili k jiným projektům uvnitř Bohemky a někteří společnost opustili,“ vysvětlují vývojáři v blogu. Uvádí přitom, že nejde o jediné zaměstnance, kteří od DayZ odešli, což ve fanoušcích vzbuzuje nedůvěru a téma se mezi nimi pochopitelně řeší. Zástupci Bohemia Interactive nicméně ujišťují, že za všechny byla nalezena adekvátní náhrada a pro budoucnost DayZ to neznamená nic zásadního.

Mě i ostatní nahradí na našich místech šikovní kolegové a kolegyně, kteří už na DayZ pracují roky.

Na situaci jsme se samozřejmě ptali i odstupujícího šéfa vývoje Eugena Hartona a zajímali jsme se v první řadě na to, jak se rotace na tak důležitých postech projeví. „Co se týče dopadu, tyto změny jsme plánovali už delší dobu a byli jsme na ně dobře připravení. Mě i ostatní nahradí na našich místech šikovní kolegové a kolegyně, kteří už na DayZ pracují roky,“ ujišťuje Harton. Současně ale nechce prozradit, o koho se konkrétně jedná, jen vyjadřuje přesvědčení, že až přijde ten správný čas, sami vystoupí z anonymity. Na dotaz, co stálo za tichým obdobím několika uplynulých týdnů, kdy tým vývojářů příliš nekomunikoval s hráči, pak Harton odpověděl, že bylo nutné přenastavit procesy vývoje a zjistit, jestli fungují podle představ: „Restart přístupu měl určitě smysl a vypadá to, že se nám to podařilo zvládnout. Negativem byla méně aktivní komunikace směrem ven, nějaký čas jsme určitě potřebovali být opatrnější,“ dodává Harton.

O budoucnosti pak mluví bývalý šéf vývoje DayZ pozitivně. Věří, že ty nejlepší časy má hra ještě před sebou a vrací se ke vzrůstajícím číslům aktivních hráčů i diváků na streamech. I to je podle něj důvod, proč si tým věří, že v nastaveném trendu dokáže pokračovat a proč se pustili do přípravy DLC. A i když sám dle svých slov potřebuje změnu, času stráveného v českém studiu rozhodně nelituje: „Práce je to náročná a chtěl bych si vyzkoušet i něco dalšího. Působení v Bohemce bych ale za nic nevyměnil, byla to super zkušenost a bavilo mě to,“ dodává na závěr.

# open world # post-apokalypsa # zombie

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru