Designér Daniel Vávra nechal po letech nahlédnout do zákulisí vývoje Mafie II. Na projektu začal pracovat krátce po vydání prvního dílu, vinou neshod s 2K Games ale od vývoje odešel ještě před dokončením hry a z jeho předchozích vyjádření vyšlo opakovaně najevo, že se titul od původní vize odklonil a některé z jeho součástí se do finální verze nedostaly. Podle dnešního příspěvku na Facebooku se to mělo týkat i úvodní mise, kde si hráči v kůži hlavního hrdiny prožili válečnou scénu na Sicílii. Ačkoliv šlo o nečekaný začátek a velmi svěží úvod do hry, operace Husky vyčištěním vily rychle skončí a hra se záhy přesune do Empire Bay, kde se odehrává její zbylá část. Jenže původně měl začátek na Sicílii vtáhnout hráče do mnohem větší bitvy a za tímto účelem vývojáři kolem Dana Vávry vytvořili celé městečko, které hodlali použít jako propracovanou kulisu.
„Pamatujete si na první misi v Mafii II? Kolega teď vyštrachal a zveřejnil screenshoty do svého portfolia, jak měla původně vypadat,“ říká Vávra. Vzápětí se ale opravuje a podotýká, že obrázky odhalují, jak skutečně vypadala, protože byla podle designérových slov z velké části po grafické stránce hotová. „Zdaleka to nebylo jen jedno náměstíčko a barák,“ dodává a na screenshotech je jasně patrné, že se případná bitva měla odehrávat v úzkých uličkách i řadě dalších domů, které je ve finální verzi možné zahlédnout jen při úvodním průletu kamerou před zahájením mise, ale hráč se do jejich blízkosti nich nikdy nemohl dostat.
„Navrhli jsme a postavili celé sicilské městečko, kde se měla odehrávat dlouhá bitva, kde hráč měl mimo jiné jezdit na Haklu (transportní vozidlo Sd.Kfz. 251, pozn. red.) a bojovat s německými obrněnci a snipery. Ty tanky jsme měli taky a byli pojízdné,“ říká Vávra. Za tímto účelem navíc odcestoval do Sicílie, aby nafotil příslušné lokace a studoval dokumenty o nasazení amerických parašutistů v této oblasti, aby byla mise věrohodná. „Celé to bylo napsané, včetně dialogů. Scénář na tenhle jeden quest má 89 stran a psal jsem ho několik měsíců,“ dodává designér.
Soudě podle reakcí pod příspěvkem na Facebooku vyvolává zpráva v hráčích nadšení i zklamání současně, když vidí, jak mohl úvod Mafie II vypadat, a co nakonec vývojáři do plné verze použili. I tato změna oproti původní vizi, společně s úplným závěrem hry, pak zřejmě přispěla tomu, že Dan Vávra z 2K Games odešel, což sám nepřímo potvrzuje i ve svém příspěvku. „A pak to tam nebylo, protože nevím proč, a odešel jsem,“ říká designér, který dva roky po svém odchodu založil studio Warhorse a po letech vývoje vydal hru Kingdom Come: Deliverance.
Pokud by vás nepoužitý materiál z Mafie II zajímal blíže, určitě se podívejte také na videa od fanouška s přezdívkou Sliderv2, který se – mimo jiné – tomuto vyškrtnutému obsahu v minulosti věnoval. Už před necelými čtyřmi lety se na jeho kanále na YouTube objevily informace o původní verzi sicilské mapy a o rok později také další fotky, které se částečně překrývají se screenshoty, které na Facebook umístil Dan Vávra. Odkaz z tohoto videa navíc vede na portfolio grafika Viktora Junga, který může být i oním kolegou, o kterém Vávra mluví v dnešním příspěvku.