Dan Vávra odtajnil, jak mohla vypadat první mise v Mafii II

Dan Vávra odtajnil, jak mohla vypadat první mise v Mafii II

Na Sicílii měla proběhnout velká bitva. Podívejte se na obrázky hotové, leč zrušené vesničky

23. 11. 2021

Designér Daniel Vávra nechal po letech nahlédnout do zákulisí vývoje Mafie II. Na projektu začal pracovat krátce po vydání prvního dílu, vinou neshod s 2K Games ale od vývoje odešel ještě před dokončením hry a z jeho předchozích vyjádření vyšlo opakovaně najevo, že se titul od původní vize odklonil a některé z jeho součástí se do finální verze nedostaly. Podle dnešního příspěvku na Facebooku se to mělo týkat i úvodní mise, kde si hráči v kůži hlavního hrdiny prožili válečnou scénu na Sicílii. Ačkoliv šlo o nečekaný začátek a velmi svěží úvod do hry, operace Husky vyčištěním vily rychle skončí a hra se záhy přesune do Empire Bay, kde se odehrává její zbylá část. Jenže původně měl začátek na Sicílii vtáhnout hráče do mnohem větší bitvy a za tímto účelem vývojáři kolem Dana Vávry vytvořili celé městečko, které hodlali použít jako propracovanou kulisu.

„Pamatujete si na první misi v Mafii II? Kolega teď vyštrachal a zveřejnil screenshoty do svého portfolia, jak měla původně vypadat,“ říká Vávra. Vzápětí se ale opravuje a podotýká, že obrázky odhalují, jak skutečně vypadala, protože byla podle designérových slov z velké části po grafické stránce hotová. „Zdaleka to nebylo jen jedno náměstíčko a barák,“ dodává a na screenshotech je jasně patrné, že se případná bitva měla odehrávat v úzkých uličkách i řadě dalších domů, které je ve finální verzi možné zahlédnout jen při úvodním průletu kamerou před zahájením mise, ale hráč se do jejich blízkosti nich nikdy nemohl dostat.

„Navrhli jsme a postavili celé sicilské městečko, kde se měla odehrávat dlouhá bitva, kde hráč měl mimo jiné jezdit na Haklu (transportní vozidlo Sd.Kfz. 251, pozn. red.) a bojovat s německými obrněnci a snipery. Ty tanky jsme měli taky a byli pojízdné,“ říká Vávra. Za tímto účelem navíc odcestoval do Sicílie, aby nafotil příslušné lokace a studoval dokumenty o nasazení amerických parašutistů v této oblasti, aby byla mise věrohodná. „Celé to bylo napsané, včetně dialogů. Scénář na tenhle jeden quest má 89 stran a psal jsem ho několik měsíců,“ dodává designér.

Soudě podle reakcí pod příspěvkem na Facebooku vyvolává zpráva v hráčích nadšení i zklamání současně, když vidí, jak mohl úvod Mafie II vypadat, a co nakonec vývojáři do plné verze použili. I tato změna oproti původní vizi, společně s úplným závěrem hry, pak zřejmě přispěla tomu, že Dan Vávra z 2K Games odešel, což sám nepřímo potvrzuje i ve svém příspěvku. „A pak to tam nebylo, protože nevím proč, a odešel jsem,“ říká designér, který dva roky po svém odchodu založil studio Warhorse a po letech vývoje vydal hru Kingdom Come: Deliverance.

Pokud by vás nepoužitý materiál z Mafie II zajímal blíže, určitě se podívejte také na videa od fanouška s přezdívkou Sliderv2, který se – mimo jiné – tomuto vyškrtnutému obsahu v minulosti věnoval. Už před necelými čtyřmi lety se na jeho kanále na YouTube objevily informace o původní verzi sicilské mapy a o rok později také další fotky, které se částečně překrývají se screenshoty, které na Facebook umístil Dan Vávra. Odkaz z tohoto videa navíc vede na portfolio grafika Viktora Junga, který může být i oním kolegou, o kterém Vávra mluví v dnešním příspěvku.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru