Další Shenmue musí zaujmout víc lidí, říká autor hry

Ju Suzuki chce i přes prodejní neúspěch třetího dílu pokračovat. Chystá moderní prvky

Zdroj: Ys Net
5. 5. 2020
Název hry: Shenmue III Vývojář: , Vydavatel: Datum vydání: 19. 11. 2019 Platformy: , Žánr:

Už na konci loňského listopadu mluvil designér Ju Suzuki o tom, že by rád pokračoval ve své sáze Shenmue. V rozhovoru pro magazín USgamer tehdy naznačil, že s vydáním třetího dílu odvyprávěla série méně než polovinu zamýšleného příběhu a vrhnout se na čtvrtý díl by proto dávalo maximální smysl. Suzuki ale také podotknul, že začít pracovat na Shenmue IV bude snaží, když třetí díl prodejně zaboduje, a to se – jak už určitě víte – bohužel nestalo. Nad rámec necelých 70 tisíc fanoušků, kteří za hru zaplatili v předstihu na Kickstarteru, se jí během prvního týdne prodalo v Japonsku jen 18 000 kusů a v britském žebříčku debutovalo Shenmue III až na sedmnáctém místě. Za prodejní neúspěch ji opatrně označil i vydavatel Deep Silver a uvedl, že Shenmue není hra pro masový trh. Tohle všechno pak nutí Suzukiho přemýšlet o budoucnosti série a nutných změnách, které sice nemusí být fanouškům tolik po chuti, ale potenciálně mohou přinést tolik potřebnou vlnu nových hráčů, aby Shenmue mohlo vůbec přežít.

„Shenmue III byla hra pro fanoušky, ale pokud budu mít příležitost pracovat na čtvrtém díle – a já věřím, že ta příležitost přijde – už vím, jak potěšit i casual hráče,“ řekl Suzuki v rozhovoru pro japonskou mutaci IGN. Slavný designér dále uvedl, že chtěl třetím dílem v první řadě potěšit hráče a nemyslel při tom výhradně jenom na peníze, do budoucna ale bude muset svůj postoj přehodnotit. „Vzhledem k tomu, že společnost [Ys Net] vedu, musím přemýšlet nad tím, co [novou hru] prodá. Upřímně, mluvím o tom v poslední době pořád dokola,“ vysvětluje Suzuki. Obratem pak přidává nápady, které by podle něj mohly pomoci rozšířit hru i mimo skupinu veteránů, kteří s ní přišli do styku v letech 1999, resp. 2001, nejde však o nic objevného. „Můžeme přidat ukazatele úkolů, umožnit rychlé cestování a přeskakování času, případně vylepšit uživatelské rozhraní, aby ho bylo snadnější pochopit,“ vyjmenovává Suzuki.

Autor Shenmue přestává věřit, že je open world tím nejlepším řešením, protože je ho všude příliš, a aby si Shenmue zachovalo identitu, možná přistoupí k nečekané změně.

Všechny změny by pak měly vést k tomu, aby si mohli hráči užít celý příběh plynuleji a v porovnání se třetím dílem trochu rychleji. Suzuki nicméně nechce úplně předbíhat a tvrdí, že se rozhodne hlavně na základě reakcí od hráčů, kteří až do vydání Shenmue III neměli se sérií žádnou zkušenost. To je podle designéra důležité z obchodního hlediska a kardinální pro přežití studia. Ruku v ruce s tím pak půjde i doba vývoje případného čtvrtého dílu, která by se mohla na základě dalších Suzukiho vyjádření zkrátit. Autor Shenmue totiž přestává věřit, že je open world tím nejlepším řešením, protože je ho všude příliš, a aby si Shenmue zachovalo identitu, možná přistoupí k nečekané změně: „Pohrávám si s myšlenkou, že by bylo pro příště zajímavé vycházet z menších uzavřených prostorů, nežli se pořád držet otevřeného světa.“ To by mu prý zároveň umožnilo naplnit lokace větším počtem NPC, aby prostředí skutečně připomínalo Čínu a už nyní mluví přibližně o čtyřnásobném nárůstu počítačem ovládaných postav.

Jak to nakonec se čtvrtým dílem dopadne, je nicméně v tuto chvíli složité odhadnout. Dáme-li stranou aktuální problémy, související s pandemií koronaviru, Ys Net je relativně malé studio, zaměstnávající přibližně 75 lidí a objem práce jim může snadno přerůst přes hlavu. Vyloučena přitom není ani další kampaň na Kickstarteru, případně jiné formy externího financování, se kterými ale mohou přijít další problémy a odklady hry, jako tomu bylo mnohokrát v případě třetího dílu. Suzuki přesto hledí vstříc pozitivní budoucnosti a doufá, že hráči, kteří 20 let čekali na Shenmue III, budou stejně tak natěšení i na čtvrtý díl.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru