Statistický portál GitHyp, který sbírá údaje o jednotlivých hrách na Steamu, přišel s analýzou týkající se Cyberpunku 2077. Sledovat konkrétní data by totiž bylo zajímavé i bez ohledu na kauzu kolem samotného uvedení hry, uvážíme-li, že o nejnovějším počinu vývojářů z CD Projektu RED se už 12. prosince mluvilo jako o nejrychleji prodávaném PC titulu v historii. Výsledek ale není s přihlédnutí k okolnostem příliš pozitivní, a jak naznačuje titulek zprávy, Cyberpunk 2077 za necelý měsíc přišel na Steamu o většinu aktivních hráčů. To však nestojí v rozporu s převážně pozitivním hodnocením a hlavně prvním místem v aktuální tabulce prodejů ve zmiňovaném obchodě.
Bavíme se o odlivu více než 80 procent hráčů za 26 dní, což se může zdát na první pohled alarmující, ale ve skutečnosti se jedná o obvyklý trend většiny singleplayerových her.
Jak připomíná GitHyp, první den zaznamenal Cyberpunk 2077 na Steamu přes milion hráčů, čímž překonal dosavadní rekord Falloutu 4 z prvního dne, čítající pouze 472 tisíc hráčů. Za posledních 24 hodin už ale hrálo Cyberpunk 2077 souběžně jen 165 tisíc hráčů a číslo každým dnem od vydání klesá. Bavíme se proto o odlivu více než 80 procent hráčů za 26 dní, což se může zdát na první pohled alarmující, ale ve skutečnosti se jedná o obvyklý trend většiny singleplayerových her. GitHyp nicméně podotýká, že u her s otevřeným světem nebývá odliv tak rychlý, což naznačují čísla v podstatě všech náhodně vybraných titulů. Podle portálu SteamCharts je úbytek po prvním měsíci zpravidla kolem 40-60 procent, což platí například o zmiňovaném Falloutu 4, českém Kingdom Come: Deliverance, GTA V i Zaklínači 3.
Předchozí hra od CD Projektu RED sice startovala v květnu 2015 s mnohem menším zájmem ze strany hráčů – v prvním měsíci ji souběžně hrálo jen 92 tisíc lidí – v červnu ale číslo kleslo jen na hranici 55 tisíc a o další měsíc později to bylo 22 tisíc souběžně hrajících. Zajímavé rovněž je, že zřejmě díky humbuku kolem Cyberpunku 2077 a chuti zahrát si alespoň něco od CDP, vzrůstá od října počet hráčů Zaklínače 3 z přibližně 27 tisíc v jednu chvíli hrajících hráčů až na aktuální hodnotu 42 tisíc s přibližně polovičním denním průměrem. Pohyby ve statistikách ale mohou ovlivňovat i nejrůznější trendy a slevové akce, které logicky umí popularitu některých her vybudit.
Zpátky ale k Cyberpunku 2077 – že nejde o nečekaný problém, naznačuje tabulka prodejů na Steamu, které hra vévodila i v závěru týdne končící 2. lednem. Na druhém místě pak kotvili piráti ze Sea of Thieves a na třetím byl překvapivě VR headset Valve Index, který odsunul v těchto dnech velmi populární Rust na čtvrtou příčku. Je navíc velmi pravděpodobné, že až se situace kolem Cyberpunku ustálí a vývojáři vydají některé z plánovaných příběhových DLC, zájem o hru se opět zvýší a přílišné vybočení z řady se zřejmě dít nebude.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nyní je to již za třetí postavu.
1, Zenska postava z Ulice / 2, zenska postava Nomada / 3, jina romance a muzska postava Korpa.
Questy co se tyce rozhodnuti udelat jinak, a ted na potreti se snazim splnit vsechny questy ve hre i ty otravne, hlavne za NCPD.
Odpověděl bych asi jako hráči GTA… pořád je co dělat. Nicméně GTA je v tomto přirovnání hodně špatný vtip, protože problém CP a jeho možnosti jsou někde uplně jine, ale pro pochopení co jsem tím chtěl říci to postačí.