Cyberpunk 2077 zřejmě přinese DLC v duchu Zaklínače

Tento model se vyplatil, mikrotransakce nemá nikdo rád, i když jsou výnosné, říká CD Projekt

14. 10. 2019
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2020 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Konference Penny Arcade Expo rozbila minulý pátek svůj stan v australském Melbourne a pod hlavičkou PAX Australia hostila – mimo jiné – řadu herních vývojářů. Nechyběli mezi nimi ani Poláci z CD Projektu RED, kteří se nezdráhali pustit do světa další střípky informací o chystaném Cyberpunku 2077, a i když šéf krakovské pobočky John Mamais z větší částí jen opakoval dříve odhalené detaily, zabrousil v rozhovoru s redaktory Gamespotu i do míst, o kterých jsme dosud mohli jenom spekulovat. V obsáhlém interview totiž rozebíral možný port pro Nintendo Switch, aktuální náladu v kancelářích vývojářů, mikrotransakce a také způsob, jakým bude CD Projekt pravděpodobně rozšiřovat obsah hry po jejím vydání v dubnu příštího roku.

Mamais uvedl, že způsob, jakým mezi hráče pustili dvě velká rozšíření třetího Zaklínače, byl úspěšný a není důvod jej nezopakovat. Dodal ale, že se studio momentálně soustředí na dokončení základní podoby hry a nad DLC ještě konkrétně neuvažuje. V souvislosti s tím se pak vyjádřil k mikrotransakcím a rozhodně neskrýval, že samy o sobě mohou vývojářům přinést dost peněz: „Myslím si, že jít cestou mikrotransakcí není dobrý nápad. Zdají se být ale velmi výnosné, to bez debat. Pro daného člověka, který o tom musí rozhodnout, to je nesmírně obtížné. Ale protože mikrotransakce všichni nenávidí, proč bychom něco takového výměnou za spokojenost našich zákazníků dělali,“ pokládá si Mamais řečnickou otázku. Moc dobře přitom ví, že jeho kolegové v minulosti sklidili za podobná prohlášení u hráčů plusové body a v kombinaci s celkově dobrou reputací CD Projektu RED jde o slib, který zřejmě porušen nebude.

Všichni nyní pracují opravdu tvrdě, protože jde o velmi těsný deadline. Hra je opravdu velká a my už nemáme jinou možnost.

Vedle způsobu monetizace a rozšíření obsahu se redaktoři Gamespotu také zajímali o aktuálně probíhající práce a s tím spojenou pravděpodobnost, že hra skutečně vyjde 16. dubna příštího roku. „Hodně lidí příštímu dubnu věří, další jsou z data vyděšení. Jde přitom o běžnou směsici pocitů, která ve studiu obvykle panuje. Pro nás je to ale závazné, datum musíme splnit,“ uvádí Mamais a možná trochu nechtěně opět otevírá otázku přesčasů a vysokého pracovního tempa. „Všichni nyní pracují opravdu tvrdě, protože jde o velmi těsný deadline. Hra je opravdu velká a my už nemáme jinou možnost. Myslím, že nálada v týmu se také hodně odvíjí od reakcí z podobných konferencí, jako je tato,“ dodává. Otevřeně pak přiznává, že pokud jsou lidé nadšení z toho, co ze hry vidí, také vývojáři jedou na veselejší vlně a pro jistotu vysvětluje, že momentální způsob nasazení zůstává v přijatelné rovině: „Nejde o běžný způsob, v jakém tým pracuje. Jde spíše o zdravý tlak, díky kterému ze sebe všichni dostávají to nejlepší.“

A co multiplayer?

Už dříve bylo potvrzeno, že vývojáři z CD Projektu RED obohatí Cyberpunk 2077 o multiplayer. Na začátku září se ale hráčům snažili vysvětlit to, na co několikrát naráží i John Mamais v aktuálním rozhovoru. Jednotlivé úkoly je nutné plnit popořadě a multiplayer je na pořadu až po vydání hry. V rozhovoru pro britský Eurogamer to uvedl například designér questů Patrick Mills, na nějž posléze navázala oficiální zpráva CD Projektu.

Posledním zajímavým okruhem dotazů mířili redaktoři Gamespotu směrem k případnému portu pro Nintendo Switch, vzhledem k tomu, že všichni pochybovali nad Zaklínačem 3, a ten zítra vychází. Přesto si Mamais myslí, že tentokrát nebudou schopní provést dostatek ústupků, aby se mohl Cyberpunk 2077 na přenosné konzoli od Nintenda objevit. „Kdo by si kdy pomyslel, že by bylo možné rozjet Zaklínače na Switchi, takže kdo ví? Myslím, že se teprve budeme muset rozhodnout, jestli to zvládneme, pravděpodobně ale ne,“ říká Mamais. Na každý pád tady ale už notně předbíháme a v rozhovoru několikrát padne, že podstatné je hru dokončit, a až pak se mohou vývojáři pustit v úvahách někam dál. A to i směrem k novým konzolím, které podle šéfa krakovského CD Projektu vývojáři zatím k dispozici nemají. „Vždycky je skvělé mít na obzoru nové konzole a nemohu se dočkat, až s nimi budu moci začít pracovat. Teprve uvidíme, co dokážou. Platí ale, že čím jsou technologie, nebo konzole výkonnější, tím jsou pro mě coby herního vývojáře lepší, uzavírá Mamais.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru