Cyberpunk 2077, CD Projekt, Cyberpunk 2077 si na sebe vydělal ještě před vydáním

Cyberpunk 2077 si na sebe vydělal ještě před vydáním

Vývojáři obdrží své bonusy, systém pro jejich vyplácení ale bude do budoucna změněn

Zdroj: CD Projekt RED
12. 12. 2020
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Už v pátečním novinkovém souhrnu jsme vás informovali o rekordech, které s sebou přineslo uvedení Cyberpunku 2077 od vývojářů z CD Projektu RED. Nejrychleji prodávaná PC hry v historii, více než 8 milionů předobjednávek a přinejmenším 50 milionů dolarů v tržbách ke konci listopadu. Zní to až omamně, ovšem vzhledem k míře očekávání a dlouhému vývoji se zřejmě není čemu divit. Nepřekvapuje nás proto ani zpráva od vedení společnosti CD Projekt S. A., která oznamuje, že ještě před vydáním si na sebe hra díky enormnímu množství předobjednávek dokázala vydělat.

„V souvislosti s předobjednávkami Cyberpunku 2077 napříč všemi digitálními distribučními kanály oznamujeme, že odhadovaná suma přesáhla všechny výdaje na vývoj titulu a náklady spojené s marketingem,“ píše se ve zprávě konkrétně. V případě nákladů na marketing jsou přitom započítány i zbývající výdaje pro tento rok a je tudíž bezpečné říci, že Cyberpunk 2077 je ziskový od prvního dne prodeje. Vývojářům to pochopitelně otevírá možnost plně se věnovat dalšímu vývoji hry, pracovat na slibované multiplayerová části a pochopitelně vrhnout úsilí i směrem k dalším značkám. To vše navzdory velkým technickým problémům, které se týkají všech dostupných verzí, zejména pak při hraní na základních modelech konzolí PlayStation 4 a Xbox One.

Systém bonusů bude podle Bloombergu upraven a do budoucna již nebude závislý na agregovaném skóre z recenzí na portálu Metacritic.

Neuspokojivý technický stav tak je v přímém rozporu s finančním úspěchem hry a vedení společnosti za něj přebírá veškerou odpovědnost. Informaci přinesl Bloomberg na základě obsahu interního e-mailu, ke kterému se dostal redaktor Jason Schreier. Podle něj měli zaměstnanci studia obdržet v pátek zprávu, že bez ohledu na chyby obdrží všechny slíbené bonusy, čímž padá dříve smluvená podmínka, že se musí hře dařit v recenzích. Systém bonusů pak bude podle Bloombergu upraven a do budoucna již nebude na agregovaném skóre z recenzí na portálu Metacritic závislý. „Původně jsme měli systém bonusů navázaný na splnění oznámeného data vydání a hodnocení hry v recenzích. Po zvážení jsme ale došli k závěru, že tyto metriky nejsou za daných okolností fér,“ měl napsat šéf studia Adam Badowski. „Podcenili jsme délku a složitost vývoje, přesto jste udělali všechno pro to, abyste [hráčům] doručili ambiciózní a speciální hru,“ dodává Badowski.

Bloomberg dále vysvětluje, že systém pro vyplácení bonusů byl také navázán na měsíční hodnocení jednotlivých zaměstnanců studia, kteří měli údajně dostávat mince s logem společnosti, pokud plnili své povinnosti obzvlášť pečlivě. Alespoň tak tvrdí trojice bývalých i současných vývojářů, kteří tuto informaci poskytli Bloombergu. Bohužel ale tento systém měl mít dopad na práci přesčas, k níž se někteří zaměstnanci s vidinou obdržení zmiňované mince za příkladnou práci uchylovali. Právě množství těchto tokenů totiž mělo ve finále, po vydání hry, rozhodovat o výši finančního přídavku k běžnému platu, což zřejmě nevedlo k příliš zdravým podmínkám na pracovišti. Ostatně, o míře přesčasů se toho v souvislosti s CD Projektem probíralo opravdu hodně a společnost za ně byla několikrát kritizována. Naposledy koncem září, kdy rovněž Bloomberg informoval, že zaměstnanci budou až do konce vývoje pracovat nad rámec obvyklého pracovního týdne také jeden den o víkendu.

Podcenili jsme délku a složitost vývoje, přesto jste udělali všechno pro to, abyste doručili ambiciózní a speciální hru, říká šéf studia.

Poslední informací, která se pojí s úspěchem Cyberpunku 2077 a finančními záležitostmi je nečekaný pád akcií. Už na konci minulého týdne, pravděpodobně v souvislosti s výše zmiňovaným množstvím technických problémů, tak dosavadní cena akcií, pohybující se kolem 443 zlotých, spadla přibližně o třetinu na úroveň 313 zlotých. Není to přitom jediný výrazný pokles za poslední dobu – už na konci října, tehdy právě s informacemi o práci přesčas a dalším odkladem, zaznamenaly akcie pokles z dosavadních 461 zlotých na přibližně 330 zlotých a společně s tím klesla tržní hodnota celé společnosti z necelých 10 miliard eur na 7,2 miliard. Přesto ale například magazín Games Industry věří, že se Cyberpunk 2077 dostane do desítky nejprodávanějších her všech dob a předpovídá, že by mohl být nakonec prodáno necelých 30 milionů kusů.

Nahlásit chybu v článku

11

Napsat komentář

Další články
Nahoru
keetcnjp