Cyberpunk 2077 se od loňska hodně změnil, říká designér

Mateusz Tomaszkiewicz vyzdvihuje nelineární mise a přísný důraz na RPG mechanismy

23. 4. 2019
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2020 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Pokud bych měl komentovat dávkování informací o hře Cyberpunk 2077 od vývojářů z polského CD Projektu RED, musel bych použít slova jako sporadické, nárazové a pro někoho možná nedostatečné. Míru si však stanovují vývojáři a jak se zdá, zatím se jim daří budovat očekávání, takže na strategii pravděpodobně nic měnit nebudou. Přesto – anebo právě proto – vpustili do svých kanceláři redaktory španělského webu AreaJugones a poskytli jim na rozhovor hlavního designéra questů Mateusze Tomaszkiweicze. Ten posléze mluvil o změnách, které vývojáři od loňského roku a hlavně gameplay dema učinili, komentoval také poměr mezi akcí a RPG mechanismy a došlo i na srovnávání Cyberpunku 2077 s dalšími slavnými sériemi.

Začněme ale aktuálním stavem hry, který hráče zajímá v souvislosti s možným odhalením data vydání. Sám Tomaszkiewicz přiznal, že ačkoliv mají mnoho věcí připravených a pouze přemýšlí nad tím, jak je učinit zajímavějšími, stále prý řada nových prvků teprve vzniká. To by znamenalo, že hra je pořád ještě poměrně daleko od svého vydání, které vývojáři dosud komentovali jen v tom smyslu, že Cyberpunk 2077 vyjde, až bude vše připraveno. Těšit se pak podle Tomaszkiewicze můžeme na něco hodně jiného, než co bylo patrné ve vzpomínanémdemu: „Hra, kterou jste viděli loni, byla jen fragmentem celku. Nemohli jste si udělat dostatečně reprezentativní představu, jak tahle část zapadá do otevřeného světa naší hry a neměli jste šanci pochopit kontext.“

Slovenské datum vydání?!

Minulý týden několika zahraničními weby a sociálními sítěmi proletělo, že slovenský obchod ProGamingShop.sk vyzradil datum vydání a ještě dnes na produktových stránkách svítí datum 28. listopadu 2019. Po dotazu směrem ke zmiňovanému obchodu nám nicméně přišla odpověď, že je datum zapsáno na základě "předběžných informací" a hned, jak bude známo oficiální datum vydání, dojde ke změně.

Dále Tomaszkiewicz mluvil o tom, že chtějí prostřednictvím Cyberpunku 2077 posunout pojem nelinearita na novou úroveň, jen se tenhle závazek špatně demonstruje od stolu bez hry, která by ho reprezentovala. „Myslím, že novou věci v tomto projektu je posun nelinearity na další úroveň, uvědomíte si to ale až ve chvíli, kdy se pustíte do hraní jednotlivých misí. Existuje totiž mnoho způsobů, jak je plnit, což bude odpovídat vašemu stylu, postavě i předmětech, které budete používat. Tohle navíc pomáhá odlišit Cyberpunk 2077 od Zaklínače, kde jste měli jasně daný příběh a nelinearita se skrývala pouze v misích – tentokrát nalinkovaného hrdinu nemáme,“ říká Tomaszkiewicz.

I z této odpovědi lze cítit, že hra bude stále předsouvat prvky her na hrdiny před frenetickou akci, která má být i podle dřívějších vyjádření studia CD Projekt RED do velké míry volitelnou, nikoliv povinnou cestou. „Chtěl bych podtrhnout, že naše hra je hlavně RPG, a až pak střílečkou z první osoby. Dává nám to další možnosti, jak plnit mise a bylo pro nás výzvou, zahrnout tento aspekt do celkové hratelnosti,“ vyvrací Tomaszkiewicz obavy o přílišnou akci. Zpracování střelby bude navíc podle jeho slov stát někde na pomezí realistického a casual pojetí, takže ani smrt po jedné ráně, ale ani taková hloubka, jako je například v Borderlands či Bulletstorm. Neznamená to ale, že by pro Cyberpunk 2077 nepřipravovali vývojáři neotřelé prvky a širokou plejádu zbraní, vzhledem k tomu, že i ty jsou kořením správných RPG, ať už se odehrávají ve fantasy světech, nebo ve futuristickém světě plného neonů.

Tomaszkiewicz v rozhovoru dále mluvil o tom, že jeho osobní inspirací bylo Vampire Bloodlines, které považuje za etalon first person RPG a že by výsledek popsal jako mix této hry a sérií The Elder Scrolls a Deus Ex. „Právě Deus Ex na mě zapůsobil hodně jako na hráče i vývojáře. Na téhle hře se mi nejvíce líbila možnost, dokončit mise několika způsoby, a to nejen na základě rozhodnutí v dialogu. Měli jste možnost, dostat se do budov mnoha způsoby na základě toho, jaké jste měli vybavení, nebo jste si cesty otevírali předchozím průchodem,“ uzavírá člověk, který je zodpovědný za herní náplň očekávaného Cyberpunku.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru